råd om mad til lille pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.988 visninger
18 svar
0 synes godt om
10. juli 2009

NaFe

Ja feluca er jo 6måneder nu...stor pige..smiler

men kan ikke rigtig hitte rundt i hvad jeg skal begynde og give hende a nye ting.. hun får grød og mos morgen og aften, ellers mælk. Så hun begyndt a sidde med mariekiks, agurke og gulerods stænger, dem gnaver hun bare i.

Men er der nogen ideer til hvad jeg ellers kan give hende eller skal begynde a introducer hende til...

hilsen natasja og feluca

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2009

Milka

det kan jeg ikke svare dig på men jeg vil da følge med i denne tråd, det blir snart aktuelt herhjemme også jo : )

har lille feluca fået nogen tænder?

tass21 skriver:

Ja feluca er jo 6måneder nu...stor pige..smiler

men kan ikke rigtig hitte rundt i hvad jeg skal begynde og give hende a nye ting.. hun får grød og mos morgen og aften, ellers mælk. Så hun begyndt a sidde med mariekiks, agurke og gulerods stænger, dem gnaver hun bare i.

Men er der nogen ideer til hvad jeg ellers kan give hende eller skal begynde a introducer hende til...

hilsen natasja og feluca

Anmeld

10. juli 2009

NaFe

Milka skriver:

det kan jeg ikke svare dig på men jeg vil da følge med i denne tråd, det blir snart aktuelt herhjemme også jo : )

har lille feluca fået nogen tænder?

hej camilla

Ja dine to tøser er jo også ved a være store piger..smiler...som skal have masser a dejlig mad... syntes det svært a finde ud a hvad man må gi..tænker jo hele tiden a det ik skal være noget hun kan få galt i halsen eller sætte sig fast, og samtidig skal hun jo lære a spise..hmmm

Næh ingen tænder her...håber da snart på der titter nogen frem..

Anmeld

10. juli 2009

TbCp

Jeg kan lige skrive hvad Liva fik måske du kan få lidt ideer

Hirsegrød med æble (pulverform) 
Risgrød (pulverform) 
Bananmos (nam nam det elsker jeg) 
Sveskemos
Øllebrød 
Mors kartoffel/gulerodsmos
Mors hjemmelavede hirsegrød med frugtmos i smager
Majsgrød
Avocadomos (er dog bedst med 1/2 banan most i)

Fra 7 mdr.
Kogt kylling (findelt i persillehakker)
Rugbrødshapsere med leverpostej 
Ostehaps 
Cultura natural med en klat frugtmos 
Kogte kødboller af svinekød

Anmeld

10. juli 2009

NaFe

TbCp skriver:

Jeg kan lige skrive hvad Liva fik måske du kan få lidt ideer

Hirsegrød med æble (pulverform) 
Risgrød (pulverform) 
Bananmos (nam nam det elsker jeg) 
Sveskemos
Øllebrød 
Mors kartoffel/gulerodsmos
Mors hjemmelavede hirsegrød med frugtmos i smager
Majsgrød
Avocadomos (er dog bedst med 1/2 banan most i)

Fra 7 mdr.
Kogt kylling (findelt i persillehakker)
Rugbrødshapsere med leverpostej 
Ostehaps 
Cultura natural med en klat frugtmos 
Kogte kødboller af svinekød

mange tak for svaret...

tænkte på a de ting Liva fik da hun var de 7 mdr, var det stadig helt most..hvornår må de får det lidt mere klumpet/ fast føde...

Anmeld

10. juli 2009

TbCp

Nej de var ikke helt most.
Altså kyllingen kørte jeg gennem en pesille-hakker så det blev findelt det blev rørt i kartoffelmos eller lign.
Rugbrøddet var i meget små stykker og det samme var kødbollerne og ostehapsen.
Hun havde ingen tænder på det tidspunkt så det skulle være så små stykker at hun nemt kunne tygge dem med gummerne og så der ikke skete noget vis hun slugte det.

Anmeld

10. juli 2009

NaFe

Okay..Ja feluca har heller ingen tænder så det skal også være noget hun bare kan bruge med gummerne....men vil da prøve med advokado/banan mos, det har vi ik prøvet endnu...

Har fået sådan en madplans bog fra min sp, men syntes virkelig den er dårlig og total ide løs...og kan ikke rigtig hitte rundt i den...

Anmeld

10. juli 2009

TbCp

Jeg fik en masse gode ideer fra min sundhedsplejerske dengang, det var rigtig fedt.

F.eks. var Liva ved at kaste op over kartoffelmos. Så min sp foreslog enten at købe søde kartofler og bruge dem, eller lave en bage kartoffel i ovnen og så bruge den til at lave mos af, det skulle åbenbart give en lidt anden smag og det hjalp her, for Liva ville gerne spise mos af bagt kartoffel.
Underligt hvda det er der gør det.

Anmeld

11. juli 2009

Sabina & Simone

Blander mig lige lidt...
Sundhedsstyrrelsen har lavet en bog der hedder "Mad til spædbørn og småbørn" den kan købes hos boghandleren til 69 kr og den er altså guld værd...
Ved selvfølgelig ikke om det er samme bog du omtaler, men jeg har haft stor glæde af den, for den indeholder mange gode opskrifter og der står også hvornår man kan begynde på de forskellige ting...
Hvis det er kan jeg sagtens sende nogle opskrifter til dig...

Anmeld

11. juli 2009

NaFe

Sabina84 skriver:

Blander mig lige lidt...
Sundhedsstyrrelsen har lavet en bog der hedder "Mad til spædbørn og småbørn" den kan købes hos boghandleren til 69 kr og den er altså guld værd...
Ved selvfølgelig ikke om det er samme bog du omtaler, men jeg har haft stor glæde af den, for den indeholder mange gode opskrifter og der står også hvornår man kan begynde på de forskellige ting...
Hvis det er kan jeg sagtens sende nogle opskrifter til dig...

IHHH taaak, den må jeg da ned og se om jeg kan finde... Det jeg har er kun et lille hæfte, så sådan en bog må jeg da have.... mange tak for tippet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.