Frk. Himmelblå skriver:
Det er 100% op til de enkelte forældre at træffe valg i forhold til afbrydelse af graviditet ved handicap.
Men kan godt bekymre mig, at mange opnår en falsk tryghed i fbm. nakkefoldsskanning og risikovurdering.. -Barnet kan jo sagtens være handicappet alligevel. Kender til et eksempel på en far, der stod på neonthalafdelingen og nærmest truede personalet, for han havde jo "papir på" at barnet var 100% sundt og raskt.. Tsk tsk..
Ved min yngste fik vi tal på ca. 1:15.000 til NF. Men hun er født med et helt andet og meget mere sjældent syndrom, der på mange måder minder om Downs, - men ikke noget, man sådan lige kan teste for...
Men der er jo også stor forskel på at vide med sikkerhed at fosteret er handicappet - og udfra dette træffe et valg -og så det at leve med risikoen for, at barnet kan være handicappet alligevel eller få en hjerneskade ved fødslen..
Bla bla bla bla fra mig... - Lad mig lige gentage: Dine tal er ganske, ganske fine, -nakkefolden var normal, - og selvfølgelg skal det nok gå.

Jeg prøver også at se det positive i, at vi nu bliver målt og vejet - det er jo ikke mange, som bliver det - for vi er jo ikke mange som får sådan en lav risiko.
Jeg prøver hele tiden at finde det positive i hver en tanke jeg får, men jeg ved også bare at jeg kan blive skuffet.
Jamen det er nemlig det, alt det de kan på sygehuset nu om dage, det er både godt og skidt! det giver mange bekymringer (unødvendige til tider) og så giver det tryghed.
Hvad fejler din yngste? jeg tænker også at man jo vokser med opgaven. Selvom vi får en fin vurdering efter det her, så kan det jo stadig få psykiske lidelser eller andre ting - og gudskelov kan man ikke måle for alt - det ville nok gøre det hårdt for personalet, for så lover de jo nok noget, som de ikke altid kan holde.
Helt bestemt, og godt vi ikke kun skulle tage beslutningen ud fra 1/62!