Desværre øget risiko for Downs.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2013

superwat

Frk. Himmelblå skriver:

Det er 100% op til de enkelte forældre at træffe valg i forhold til afbrydelse af graviditet ved handicap. 

Men kan godt bekymre mig, at mange opnår en falsk tryghed i fbm. nakkefoldsskanning og risikovurdering.. -Barnet kan jo sagtens være handicappet alligevel. Kender til et eksempel på en far, der stod på neonthalafdelingen og nærmest truede personalet, for han havde jo "papir på" at barnet var 100% sundt og raskt.. Tsk tsk..

Ved min yngste fik vi tal på ca. 1:15.000 til NF. Men hun er født med et helt andet og meget mere sjældent syndrom, der på mange måder minder om Downs, - men ikke noget, man sådan lige kan teste for...

Men der er jo også stor forskel på at vide med sikkerhed at fosteret er handicappet - og udfra dette træffe et valg  -og så det at leve med risikoen for, at barnet kan være handicappet alligevel eller få en hjerneskade ved fødslen.. 

Bla bla bla bla fra mig...  - Lad mig lige gentage: Dine tal er ganske, ganske fine, -nakkefolden var normal, - og selvfølgelg skal det nok gå.

Jeg prøver også at se det positive i, at vi nu bliver målt og vejet - det er jo ikke mange, som bliver det - for vi er jo ikke mange som får sådan en lav risiko.
Jeg prøver hele tiden at finde det positive i hver en tanke jeg får, men jeg ved også bare at jeg kan blive skuffet.

Jamen det er nemlig det, alt det de kan på sygehuset nu om dage, det er både godt og skidt! det giver mange bekymringer (unødvendige til tider) og så giver det tryghed.

Hvad fejler din yngste? jeg tænker også at man jo vokser med opgaven. Selvom vi får en fin vurdering efter det her, så kan det jo stadig få psykiske lidelser eller andre ting - og gudskelov kan man ikke måle for alt - det ville nok gøre det hårdt for personalet, for så lover de jo nok noget, som de ikke altid kan holde.

Helt bestemt, og godt vi ikke kun skulle tage beslutningen ud fra 1/62!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2013

AnonymMor

superwat skriver:

Hej piger,
er der nogen af jer, som er i samme båd som mig?
Jeg fik desværre en 1/62 vurdering i tirsdags til NF - efter at have set en meget livlig bims derinde.
Nakkefolden var fin, og jeg er 25 år - så det var blodprøverne, som gjorde udfaldet.

Idag har jeg været på sygehuset og få taget en moderkagebiopsi, men jeg synes godt nok ventetiden er lang til på tirsdag.
Jeg holder allerede af den lille bims som jeg så på skærmen, så jeg synes det er hårdt lige nu!

hej.

Jeg kender godt det at stå i sådan en træls situation I denne graviditet fik vi også en øget risiko for Downs til NF med tallet 1:275.. også pga. min blodprøve  

Vi valgte også at få fortaget en moderkage biopsi da vi i min første graviditet ventede en pige med en slem hjertefejl og mistede hende 21+0.. så vi kunne ikke gå i den uvished om denne også fejlede noget.

og ja ventetiden på at få svar den er LANG  og det er ikke til at holde ud, men du må trøste dig selv lidt med at chancen for et sundt og rask barn er rimelig gode.. det er jo "kun" 1 ud af 62 som fejler noget og de resterede er sunde og raske

Vi fik efter 2 uger et endeligt resultat om at vores pige havde normale kromosomer og er i dag 32 uger henne

Held og lykke med det hele

Anmeld

4. juli 2013

superwat

Rinepigen skriver:

hej.

Jeg kender godt det at stå i sådan en træls situation I denne graviditet fik vi også en øget risiko for Downs til NF med tallet 1:275.. også pga. min blodprøve  

Vi valgte også at få fortaget en moderkage biopsi da vi i min første graviditet ventede en pige med en slem hjertefejl og mistede hende 21+0.. så vi kunne ikke gå i den uvished om denne også fejlede noget.

og ja ventetiden på at få svar den er LANG  og det er ikke til at holde ud, men du må trøste dig selv lidt med at chancen for et sundt og rask barn er rimelig gode.. det er jo "kun" 1 ud af 62 som fejler noget og de resterede er sunde og raske

Vi fik efter 2 uger et endeligt resultat om at vores pige havde normale kromosomer og er i dag 32 uger henne

Held og lykke med det hele

Det er bare så dejligt med gode historier - dem får jeg heldigvis mange af, men så er det jeg bliver nervøs for om det så er mig, som skal komme med den trælse historie af denne oplevelse.

Håber godt nok ikke.

Er ked af at høre det med jeres datter, men dejligt I er nået så langt nu!

Knus

Anmeld

4. juli 2013

HeidiKorsgaard

Jeg har været igennem det samme som dig, jeg har i dag en sund, rask og glad søn på 6 måneder, men uhh hvor kan jeg godt huske følelsen du har lige nu og vente tiden er lang ! det er slet ikke rart, og intet kan rigtig hjælpe for inderst inde er man er jo bange for det er en selv,. Få din kæreste til at forkæle dig (man må jo ikke selv gå rundt) så send ham ud efter lækerier, se en god film, og prøv at sende tankerne langt langt væk tænker på dig 

Anmeld

4. juli 2013

HeidiKorsgaard

Glemte helt at fortælle jeg var 24 og det også kun var ud fra blodprøven og ikke højden på nakkefolden.

Anmeld

4. juli 2013

superwat

HeidiKorsgaard skriver:

Glemte helt at fortælle jeg var 24 og det også kun var ud fra blodprøven og ikke højden på nakkefolden.

Tak, hvor er du sød!

Jeg hører bare om mange hvor det bare går som smurt - så nu frygter jeg nærmest at det er mig det går ud over nu!

Anmeld

4. juli 2013

l.kjoeller

superwat skriver:

Hej piger,
er der nogen af jer, som er i samme båd som mig?
Jeg fik desværre en 1/62 vurdering i tirsdags til NF - efter at have set en meget livlig bims derinde.
Nakkefolden var fin, og jeg er 25 år - så det var blodprøverne, som gjorde udfaldet.

Idag har jeg været på sygehuset og få taget en moderkagebiopsi, men jeg synes godt nok ventetiden er lang til på tirsdag.
Jeg holder allerede af den lille bims som jeg så på skærmen, så jeg synes det er hårdt lige nu!

Jeg var i din båd. 1:92 på downs. måtte endda vente til uge 17 med fostervandsprøve da lillepigen lå i vejen. ventetiden er uuuuulidelig men heldigvis ender det oftest positivt. i dit tilfælde er du nødt til at tænke at der kun er 1,6 % chance for downs og 98,4 procent chance for en sund lille spire. Vi har en skøn lille pige i dag og du får sikkert også en sund og rask lille bølle i hænderne . skriv hvis du får brug for at læsse af på en i ventetiden

Anmeld

4. juli 2013

Kløver

Krydser og er sikker på alt er fint
Synes at have hørt om en herinde hvor tallet vat 1/2 hvor det blev godt resultat

Anmeld

4. juli 2013

superwat

l.kjoeller skriver:

Jeg var i din båd. 1:92 på downs. måtte endda vente til uge 17 med fostervandsprøve da lillepigen lå i vejen. ventetiden er uuuuulidelig men heldigvis ender det oftest positivt. i dit tilfælde er du nødt til at tænke at der kun er 1,6 % chance for downs og 98,4 procent chance for en sund lille spire. Vi har en skøn lille pige i dag og du får sikkert også en sund og rask lille bølle i hænderne . skriv hvis du får brug for at læsse af på en i ventetiden

Tak skal du have, det kunne sagtens være.. tror det bliver den lææææængste weekend i mit liv!
Så måske du hører fra mig

Man kan jo håbe at høre noget før tid!

Dejligt at høre, at du har en rask pige, det giver jo håb hver gang man hører en lykkelig historie, dog bliver jeg også bange for nogen får jo en dårlig nyhed.. og måske det er mig denne gang! :/

Anmeld

4. juli 2013

l.kjoeller

superwat skriver:

Tak skal du have, det kunne sagtens være.. tror det bliver den lææææængste weekend i mit liv!
Så måske du hører fra mig

Man kan jo håbe at høre noget før tid!

Dejligt at høre, at du har en rask pige, det giver jo håb hver gang man hører en lykkelig historie, dog bliver jeg også bange for nogen får jo en dårlig nyhed.. og måske det er mig denne gang! :/

alderen tyder på noget andet. det skal nok gå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.