Hej Piger,
Ja så fik jeg lige taget hul på posen inde i et andet emne, og jeg tænkte at jeg lige ville skrive lidt af mine tanker ned. Nu handler det for mig ikke om depression, men skriver indlægget her, da det jo er hovedet den er gal med;).
Kort fortalt har det handlet om for mig, at jeg er fuldstændigt fikseret på at skulle veje mellem 53 og 54kg! Jep ved godt at det ikke er så meget, men synes det passer fint til mine 166cm. Det har jo så betydet, at jeg har vejet mig 10-15 gange om dagen og kontrolleret alt mit mad- og drikke indtag. Og så har jeg stået og tudet på vægten, hvis den er øget med 300g fra den ene dag til den anden (og så spist meget lidt den dag). Ja det er jo skørt og jeg kan godt selv se det! Men jeg har bare ikke kunnet slippe kontrollen. Det var jo det der skete, da jeg blev gravid og det var super hårdt for mig.
Det hele startede med at jeg skulle tabe de der ekstra kilo, der kom på under graviditeten og jeg begyndte at veje mig hver dag for at se hvordan det gik. Det er jo desværre bare blevet sådan, jeg jeg ikke har kunnet slippe det igen og det langsomt har taget overhånd. Der hvor det sådan for alvor gik op for mig, at der var noget galt, var, da jeg begyndte at undgå fester og middage, hvor man spiser meget. For så ville jeg ikke være i stand til at have samme kontrol over maden og vægten. Et andet faresignal var, da jeg begyndte at drikke mindre, bare for at være sikker på, at jeg ikke hobede væske op.
Men i det mindste er jeg glad for, at jeg ikke har den impuls, at jeg vil tabe mig. Gudskelov for det. Jeg er glad når jeg vejer mellem 53 og 54kg og har ikke lyst til at veje mindre.
Men nu, i samråd med min mand, er vægten lagt på loftet og jeg har ikke vejet mig siden den 29. december! Det er pisse hårdt og jeg bruger enormt meget tid på at spekulere over om jeg nu har taget på. Det er derfor at jeg er kommet til den erkendelse, at det nok ville være godt for mig, at få lidt terapi.
Jeg prøver i stedet at tænke, at hvis jeg nu spiser sundt, så må kroppen selv regulere det og jeg får den størrelse jeg skal have. En sund sjæl i et sundt legeme, er blevet mantraen i det nye år. Men jeg er bange for, at det ikke er nok bare at beslutte sig for, at jeg ikke skal veje mig. Jeg spiser jo, hvis jeg skal være helt ærlig, en smule mindre end jeg egentlig skal, bare for at være på den sikre side. Så har jeg en buffer, hvis jeg nu skal ud en af dagene.
Det er egentlig svært at erkende, at det er blevet sådan. Man kan jo ikke se på mig, at der er noget galt, og mine tank og kontroller har været mit alene.
Nu har jeg valgt at dele lidt med jer, og jeg håber ikke at i vil se meget anderledes på mig af den grund:'(.
Kh Netapige:$
Anmeld