Sagen er den, at vi bor en evighed væk fra både sviger- og min familie (ca 3 timers transport og hhv færge eller bro).
Vi har altid været enige om, at vi ville vente med at fortælle nyheden til vores familier til efter NF-scanningen (hvis den er god), og den er imorgen 
Grundet den lange afstand, vil der derfor nok gå noget tid før vi kommer til at kunne fortælle det til svigerfamilien, men forhåbentlig inden for en måneds tid
Mine forældre og bror kommer på besøg inden for 14 dage, så dem er der jo ikke noget problem med 
MEN!! Vi har min mands storebror (svoger) boende hos os. Han er en person som går hjemme på kh grundet noget psykisk, og der sker ikke det vilde i hans hverdag, derfor snakker han meget med sine venner, veninder og selvfølgelig også min svigerfamilie... Nå, men med alt den snak, løber der selvfølgelig også noget "sladder" imellem dem - og jeg kender det da selv, at det er fedt at fortælle noget nyt og spændende. Men vi oplever ind imellem at han fortæller os noget, og siger "Det måtte jeg altså ikke sige videre, så det ved i ikke".
Han har før, til trods for han tydeligt fik fortalt, at der ikke skulle fortælles videre om det, fortalt sin x-kæreste om den operation min mand nu skulle have
(og x-kæresten er bare en min mand ikke bryder sig om, så det gør det jo værre.)
Derfor er vi bange for at han kunne finde på at fortælle vores nyhed videre til gud og hver mand, inden vi selv får offentliggjort det på vores måde. Og det er vi (specielt mig) ikke interesseret i at han får gjort!!
Jeg ved, at det ved ødelægge svogerens og mit forhold, hvis han siger det videre til nogen som helst. Og det har jeg fortalt manden... Dette er vores første barn, og jeg har drømt om hvordan jeg skulle fortælle det til familien, siden jeg var lille pige (fuldstændig ligesom med bryllup). 
Der er ingen tvivl om, at det vil gøre det hele nemmere herhjemme, at han ved hvorfor jeg går sygemeldt, ikke løfter tunge ting, ikke maler osv. For han er en meget hjælpsom person
Men jeg/vi vil nok gå med frygten for at han fortæller det videre... 
Manden og jeg har efterhånden snakket om dette mange gang, og den ene gang bliver vi enige om at fortælle det, og næste gang trækker vi det tilbage igen.
Manden tror, at lige med denne sag, vil svogeren holde sin mund lukket, som han bliver bedt om..
Hvad havde I gjort?