Barn i dp græder og græder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2013

L&V

Anonym skriver:

Jeg har været så fræk at spørge ind til det. Og om der ikke kunne gøres noget eller hvad siger forældrene. Hun har nævnt det flere gange for forældrene. Og forslået at de prøver med en ny indkøring men er de ikke interesseret i 

Tænker bare ik(håber ikke) at din dp går i detsljer med dig og mådlke de ik har mulighed for ny indkøring og ka os være dp ikke forklare forældrene den fulde alvor godt nok.. vi forstår jo forskelligt så at dømme dem ligeglade syntes jeg bare er en skam

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

Fenja09

Min søn går i dp hvor der går en pige og to drenge mere. Vores søn og pigen har affundet sig med de skal i dp. Og er glade dernede. Dreng nr 1 græder mår moren går, og kan godt gøre det flere gange i løbet af dagen uden grund. Men dreng nr 2 han sidder og skriger og skriger ig dp moren kan intet gøre. Han vil absolut intet. Hun har rettet henvendelse til forældrene men de trække bare på skuldrene. og så er det det. 

Det er bare synd for ham. Men hun har tre andre også at tage sig af og kan ikke sidde med ham konstant. 

hvad ville i tænke hvis i afleverede jeres barn og kunne høre en bare græd og græd. Hun har virkelig gjort alt hvad hun kan for at ændre det og hjælpe ham men intet virker, og jeg føler det lidt er en gene for de andre børn men også lidt dp mor men er jo hendes job. 

Sådan et barn skulle måske være hos en dp mor som har sensitive børn. En dp hvor der kun er 2 børn indtil de har det godt med andre børn og voksne. Vores datters dp har haft sådan nogle børn mange gange. Begge børn har fungeret for 2, så dp mor har tid til dem og deres behov og børnene har ikke skulle forholde sig til særlig mange. Nogle gange har det taget op til 6-8 måneder før børnene er blevet så tilpasse at de kan tage i legestue og dp mor kan få et barn eller to mere ind.

Så jeg ville tænke at det barn muligvis krævede en dobbeltplads hos en dp mor der har tiden til det. Der er jo nogle børn som ikke holder op med at græde efter lang tids indkøring, men hvor det handler om selve omgivelserne de er i - altså hvor mange mennesker/børn de skal forholde sig til.

Dette er nok ikke muligt hos en privat dp.

/Fenja

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det er ikke rigtigt hun ka bare ringe til sin tilsynspædagog også ska hun sørge for hjælp.

Det tror jeg ikke hun er klar over. For hun er blevet meddelt der ikke er noget hjælp at hente fra kommunen

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Tænker bare ik(håber ikke) at din dp går i detsljer med dig og mådlke de ik har mulighed for ny indkøring og ka os være dp ikke forklare forældrene den fulde alvor godt nok.. vi forstår jo forskelligt så at dømme dem ligeglade syntes jeg bare er en skam

Det gør hun ikke. Jeg har bare spurgt meget ind til det for synes det var utroligt det var hver dag. Oh så har hun bare fortalt hun har snakket med forældrene og sådan. 

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Sådan et barn skulle måske være hos en dp mor som har sensitive børn. En dp hvor der kun er 2 børn indtil de har det godt med andre børn og voksne. Vores datters dp har haft sådan nogle børn mange gange. Begge børn har fungeret for 2, så dp mor har tid til dem og deres behov og børnene har ikke skulle forholde sig til særlig mange. Nogle gange har det taget op til 6-8 måneder før børnene er blevet så tilpasse at de kan tage i legestue og dp mor kan få et barn eller to mere ind.

Så jeg ville tænke at det barn muligvis krævede en dobbeltplads hos en dp mor der har tiden til det. Der er jo nogle børn som ikke holder op med at græde efter lang tids indkøring, men hvor det handler om selve omgivelserne de er i - altså hvor mange mennesker/børn de skal forholde sig til.

Dette er nok ikke muligt hos en privat dp.

/Fenja

Tror heller ikke det er muligt hos en privat. De får jo kun penge for de børn der er der. Hvor kommunale får for dem de er godkendt til.

men det kunne da bestemt være en god løsning, for er synd for alle parter for det går udover flere, og den lille mand har helt klart brug for der bliver taget sig mere af ham på den ene eller anden måde. Og det kan jeg godt forstå der ikke er tid til når der sidder tre andre og også skal have hendes opmærksomhed. 

Anmeld

1. juli 2013

L&V

Anonym skriver:

Det gør hun ikke. Jeg har bare spurgt meget ind til det for synes det var utroligt det var hver dag. Oh så har hun bare fortalt hun har snakket med forældrene og sådan. 

Så tænker jeg os det er en hald vind altså at der ka ligge mere under som man ikke ved eller ska vide.

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Så tænker jeg os det er en hald vind altså at der ka ligge mere under som man ikke ved eller ska vide.

Ja det kan der jo sagtens. Men stakkels lille mand. Og kan godt forstå hun er ked af at hun ikke kan finde nogen løsning. Nu flyttes han jo nok inden for et halvt år. Men det er jo ikke sikkert det hjælper. Og tror hun har svært ved tanken om at han kommer et andet sted hen hvor han også er ked. 

Anmeld

1. juli 2013

HoltSchmidt

Anonym skriver:

Vores dp mor er privat så hun kan desværre ikke få nogen hjælp af kommune. Hun håber lidt når den tilsynsførende kommer at der er noget hjælp at hente. 

For det er skide synd for barnet. Og hun vil jo gerne have de alle er glade og trygge. Og det føler hun også de andre er. Men ham her er nok smidt for hurtig ud i det.

hvad for noget gjorde din mor for det blev bedre?

Kan ikke helt huske, hvad hun skulle gøre anderledes, men det var småting og forældrene tog ekstra tid til at aflevere barnet og fik aftalt med deres arbejde at de skulle møde senere, så de først afleverede når de andre børn var kommet og i gang med at lege, så de ikke afleverede på samme tid som de andre forældre. Så havde min mor lidt ekstra tid til at sidde lidt med barnet, til det var trygt og selv viste interesse for at begynde at lege

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

HoltSchmidt skriver:

Kan ikke helt huske, hvad hun skulle gøre anderledes, men det var småting og forældrene tog ekstra tid til at aflevere barnet og fik aftalt med deres arbejde at de skulle møde senere, så de først afleverede når de andre børn var kommet og i gang med at lege, så de ikke afleverede på samme tid som de andre forældre. Så havde min mor lidt ekstra tid til at sidde lidt med barnet, til det var trygt og selv viste interesse for at begynde at lege

Sådan foregår det vist allerede nu. Han er der i hvert fald ikke når vi aflevere. Vd dog ikke om forældre bliver længere tid. Men jeg vil sige til hende hun skal prøve at ringe til tilsynsførende for det må ikke være nemt at stå med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.