Stavemåde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2013

LinLin

Anonym skriver:

http://www.navnebetydning.dk/pigenavn/Mirjam.shtml

http://www.navnebetydning.dk/pigenavn/Miriam.shtml

Der er åbenbart tale om 2 forskellige kvinder fra Bibelen alt efter stavemåden

Så må I beslutte om det skal være Josefs eller Moses' søster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Tror godt jeg ved hvem du er, det er derfor jeg spørger ) vi har snakket om de fine hebraiske navne før

Ja og det er helt ok, set i bakspejlet ved jeg ikke helt hvorfor jeg lavede anonym for kom i tanke om bagefter jeg ikke er hemmelig med at vi arbejder på nr 3 var en tanketorsk

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Så må I beslutte om det skal være Josefs eller Moses' søster

Ha ha ja, tror manden hælder mest til Moses søster

Lidt morsomt hvis vi får en dreng som bliver 3 barn hvis man ser navnebetydningen af Silas
http://www.navnesnak.dk/default.asp?nc=1&id=85

Kom i nærmere med nogle navne

Synes også Levi er flot, men er manden absolut ikke med på, og da jeg nævnte adriel troede han jeg snakkede om den lille havfrue

Anmeld

30. juni 2013

LinLin

Anonym skriver:

Ja og det er helt ok, set i bakspejlet ved jeg ikke helt hvorfor jeg lavede anonym for kom i tanke om bagefter jeg ikke er hemmelig med at vi arbejder på nr 3 var en tanketorsk

Ok men jeg synes da godt I kunne kalde en evt dreng for David (som min ) det skal I nok kunne kende forskel på!

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Ok men jeg synes da godt I kunne kalde en evt dreng for David (som min ) det skal I nok kunne kende forskel på!

Jeg er også vild med David. men er manden ikke så meget, desværre

Anmeld

30. juni 2013

LinLin

Anonym skriver:

Ha ha ja, tror manden hælder mest til Moses søster

Lidt morsomt hvis vi får en dreng som bliver 3 barn hvis man ser navnebetydningen af Silas
http://www.navnesnak.dk/default.asp?nc=1&id=85

Kom i nærmere med nogle navne

Synes også Levi er flot, men er manden absolut ikke med på, og da jeg nævnte adriel troede han jeg snakkede om den lille havfrue

Så er Silas jo perfekt

Jeg tror det bliver en Samuel, hvis det er en dreng prøver lidt at få manden til at overveje Isak,men tror ikke det lykkes. Jeg er lige vild med begge navne

Pigenavn: stadig ingen anelse vi har snakket Aya, (det er faktisk også hebraisk) men da det samtidig betyder et vers i Koranen, synes jeg alligevel det bliver for fremmed, så det er vi gået fra igen...

Vi skal til kønsscanning d. 17. - så jeg gider ikke tænke mere over pigenavne; måske bliver det slet ikke nødvendigt

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Så er Silas jo perfekt

Jeg tror det bliver en Samuel, hvis det er en dreng prøver lidt at få manden til at overveje Isak,men tror ikke det lykkes. Jeg er lige vild med begge navne

Pigenavn: stadig ingen anelse vi har snakket Aya, (det er faktisk også hebraisk) men da det samtidig betyder et vers i Koranen, synes jeg alligevel det bliver for fremmed, så det er vi gået fra igen...

Vi skal til kønsscanning d. 17. - så jeg gider ikke tænke mere over pigenavne; måske bliver det slet ikke nødvendigt

Samuel er også så godt og bliver da rigtig spændende om i skal i pige eller drenge universet
Jeg håber den er der nu her og bliver spændende om der evt bliver 2, er insemineret og havde 2 fine æg og evt et på vej som måske har løsnet sig så bliver spændende

Anmeld

30. juni 2013

LinLin

Anonym skriver:

Samuel er også så godt og bliver da rigtig spændende om i skal i pige eller drenge universet
Jeg håber den er der nu her og bliver spændende om der evt bliver 2, er insemineret og havde 2 fine æg og evt et på vej som måske har løsnet sig så bliver spændende

Anmeld

30. juni 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg kender en Miriam, så jeg synes alle andre måder ser helt forkert ud 

Anmeld

30. juni 2013

BabyMus

Anonym skriver:

Vi arbejder på nr 3 og har snakket om Silas hvis det bliver en dreng og Miriam hvis det bliver en pige, men vi har diskuteret stavemåden af vores pigenavn, jeg havde set det staves mirjam, min mand meriam, men synes det lød for meget som et krydderi så har snakket om Miriam

Hvordan ser i det blive stavet, og del gerne hvis i har set det blive stavet anderledes

Et lille sidespørgsmål, når man i forvejen har to børn hvis navne begge starter med D virker det så underligt at det sidste navn ikke gør. Alle børnenes vil indeholde a og i hvis vi vælger et af de to navne ovenfor

Jeg har stemt Miriam, da det er den eneste stavemåde jeg har set før. Tænkte også: Nå, kan man stave det sådan, da du skrev Mirjam den anden dag. Håber I bliver enige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.