Hjælp også os med budgettet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.338 visninger
15 svar
3 synes godt om
30. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej allesammen

Jeg ville høre om i kunne hjælpe os med at skære ind til benet med budgettet også. Det er ikke fordi det ikke hænger sammen for det gør det, men ville gerne have større overskud til at betale SU-lån af..

Her er det hele

Indkomst: 18300 udbetalt (mands løn + min SU + gennemsnit af børnepenge)

MÅNEDLIGE UDGIFTER

Budgetkonto: 7402 kr. om måneden som dækker:

Indboforsikring: 602 kr. 2 x om året
Telefon: 800 om måneden (vi afbetaler desværre på vores telefoner)
Bus: 620 om måneden (manden arbejder udenbys og har buskort)
Forbundet for min mands arbejde: 133 om måneden
EL: 1600 4x årligt
Forbundet for min uddannelse: 175 om året
Ulykkesforsikring: 1120 2x årligt
Sygesikring Danmark: 762 2x årligt
Livsforsikring: 400 om året
Husleje: 3600 om måneden
Stofa komplet (TV + internet): 550 om måneden
Vuggestue: 788 om måneden 

Børneopsparing barn 1: 100 kr
Børneopsparing barn 2: 100 kr
Konfirmationsopsparing barn 1: 100 kr
Konfirmationsopsparing barn 2: 100 kr
Mad og husholdning: 4500 kr.
Lommepenge mand: 1500 kr
Lommepenge mig: 1500 kr. (hvoraf jeg betaler så meget som muligt til mit SU-lån)
Fællesopsparing: 3000 kr. (herfra betales der tøj og udstyr til ungerne samt gaver til familie og venner)

Jeg har en studiegæld på 130.000 kroner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

Lilje82

Forstår jeg det rigtigt? At du er på su, og samtidig betaler du af på su-lån, men du får ikke su-lån nu?

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

Lilje82 skriver:

Forstår jeg det rigtigt? At du er på su, og samtidig betaler du af på su-lån, men du får ikke su-lån nu?

ja, det er korrekt. jeg er klar over jeg ikke behøver betale af før jeg er færdiguddannet, men jo før jo bedre hvis du spørger mig

Anmeld

30. juni 2013

Svenne

Jeg tror faktisk ikke rigtigt, jeg kan se nogen steder, hvor I kan spare....?

Anmeld

30. juni 2013

kirsti

Livsforsikringen, for 400kr kan det ik være meget i vil få ud af den ved død - undersøg det!

Danmark, kan det betale sig at ligge på det trin i gør eller kan basis medlemskab eller lavere trin gøre det?

lommepengene lyder i mine øjne helt vildt med 1500kr til hver, du betaler fornuftigt af på dit su lån men at have 1500kr til snold om mdr det kunne i min verden sagtens sænkes! Her har vi 0kr og taler om det hvis der skal købes noget!

3000kr til tøj udstyr og gaver lyder i mine øjne også af meget hvis det er hver mdr i bruger det

Anmeld

30. juni 2013

Camilla <3

De 800 kr. ved mobil, er det kun afdrag?  

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Livsforsikringen, for 400kr kan det ik være meget i vil få ud af den ved død - undersøg det!

Danmark, kan det betale sig at ligge på det trin i gør eller kan basis medlemskab eller lavere trin gøre det?

lommepengene lyder i mine øjne helt vildt med 1500kr til hver, du betaler fornuftigt af på dit su lån men at have 1500kr til snold om mdr det kunne i min verden sagtens sænkes! Her har vi 0kr og taler om det hvis der skal købes noget!

3000kr til tøj udstyr og gaver lyder i mine øjne også af meget hvis det er hver mdr i bruger det

Ja, de 1500 er måske en del, men netop den del prioriterer vi højt, da vi begge vil kunne råde over lidt. De 1500 hver om måneden bliver også brugt til hver især at spare op til studiebøger mv., så det er ikke kun spas

Med hensyn til de 3000, så er det vores opsparingskonto den går til. Hvor vi sparer op til bryllup, større ting osv. - Vi tager også bare derfra, når vi handler ting til børn og gaver, da det er nemmere at administrere på den måde Så det er bare en almindelig opsparing.

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

Camilla <3 skriver:

De 800 kr. ved mobil, er det kun afdrag?  

Det er afdrag fra os begge + abonnement  

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

Svenne skriver:

Jeg tror faktisk ikke rigtigt, jeg kan se nogen steder, hvor I kan spare....?

Jeg synes egentlig også vi har en helt fornuftig økonomi, men nogen gange hjælper det at få fremmede øjne på, måske andre ser noget man ikke selv ser  

Anmeld

30. juni 2013

Camilla <3

Anonym skriver:

Det er afdrag fra os begge + abonnement  

okay  

Hvor meget ligger selve jeres abonnoment på ?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.