Når baby på 8 mdr. ikke længere vil grød og mos ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2013

nielsen80

LilleChelle skriver:

Ja, jeg tænker også at det ikke er fordi han ikke kan lide det. Men ganske enkelt gerne vil have noget at gumle på. For han er så god til at tygge maden. 

Hvordan har du gjort med kødet ? For her har bassen kun én fortand ind til videre. Så det er jo begrænset hvad han kan bide over. 

Hun fik først tænder da hun var 9,5 mdr(der kom så fire af slagsen) det er gået fint tandløs.

Jeg har hovedsagligt serveret "blødt" kød, hun hun gumle...altså fiskefrikadeller, tun, alm frikadeller, kødsauce, boller i karry, sammenkogte retter m.m. Det er gået fint! Når jeg f.eks laver kødsauce, sørger jeg bare altid for, der er masser grønsager i også, så hun får de vitaminer m.m, hun har brug for.

Så længe du ikke servere en rød bøf, men holder dig til hakket kød eller findelt kød, så tror jeg sagtens han kan klare det, hvis han ellers er god til at spise........... At det så er et værre svineri, tager jeg med. Men hvis man har det lidt skidt med det, så er det nok ikke den rette metode

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

LilleChelle

Team Putte skriver:

det bestemmer man jo selv ved mange giver yoghurt med havregryn i for at det skal mætte mere

Det var egentlig meget smart :p 

Anmeld

30. juni 2013

LilleChelle

nielsen80 skriver:

Hun fik først tænder da hun var 9,5 mdr(der kom så fire af slagsen) det er gået fint tandløs.

Jeg har hovedsagligt serveret "blødt" kød, hun hun gumle...altså fiskefrikadeller, tun, alm frikadeller, kødsauce, boller i karry, sammenkogte retter m.m. Det er gået fint! Når jeg f.eks laver kødsauce, sørger jeg bare altid for, der er masser grønsager i også, så hun får de vitaminer m.m, hun har brug for.

Så længe du ikke servere en rød bøf, men holder dig til hakket kød eller findelt kød, så tror jeg sagtens han kan klare det, hvis han ellers er god til at spise........... At det så er et værre svineri, tager jeg med. Men hvis man har det lidt skidt med det, så er det nok ikke den rette metode

Ja okay - det må jeg tænke over :p 

Gav du hende det så til at starte med, for her får han ikke rigtig noget ind hvis ikke vi giver ham det . for det bliver lige som 'væk' i hånden på ham, og så smider han det :p 

Anmeld

30. juni 2013

nielsen80

LilleChelle skriver:

Ja okay - det må jeg tænke over :p 

Gav du hende det så til at starte med, for her får han ikke rigtig noget ind hvis ikke vi giver ham det . for det bliver lige som 'væk' i hånden på ham, og så smider han det :p 

Ja hun har fra start fået lov til selv at sidde med maden....lavet til at starte med bjælker af kødet, rugbrødet m.m - så det var nemmere at sidde og gnave af...også gav jeg hende lidt ved siden af, så hun fik et helt måltid. Men det tog faktisk ikke mere end en måneds tid, før hun blev ret sej til selv at spise, og nærmest spise hele sit måltid selv. Og efter en måneds tid begyndte jeg at lave små stykker fremfor bjælker, og det gik fint med at få i munden.

Lige nøjagtigt spisning har min pige bare været god til, hun er så langsom på flere andre(specielt grovmotoriske) områder.

Men tror det er godt for dem at komme i gang med selv at spise, også selvom de meste ryger ved siden af eller forsvinder i hånden bare du så giver lidt ved siden af, så han bliver mæt.

Anmeld

30. juni 2013

Kay

da elna nåede der til begyndte vi at give hende youghurt med havregryn i og det elsker hun... køber normalt 3% jordbær eller pære-banan yoghurt i netto da der jo skal være noget fedt i til de små  

vi prøvede også at lave halvt havregrød og halvt æblegrød blandet sammen og den hittede en overgang  

fandt i sidste ende ud af det var fordi hun gerne ville spise selv... og det gør hun nu... 10 måneder gammel sidder hun selv og spiser med ske... men jeg holder skålen... for ellers har vi det ud over det hele 

Anmeld

30. juni 2013

Team Putte

LilleChelle skriver:

Det var egentlig meget smart :p 

det er nemlig skide smart

Anmeld

30. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi skiftede havregrød ud med youghurt naturel med havregryn i. Når an så bliver trædetr det går vi tilbage til havregrød og så elsker han det igen. sådan gør vi stadig. Vi skifter ca. hver tredje dag. Men kan ikke huske om han var 8 måneder eller ældre. kan ikke huske hvad vejledningerne omkring ypoughurt er når barnet er 8 måneder. 

har du prøvet med lidt frugtmos i. Kan huske min sp sagde at det gør noget hvis maden ser anderledes ud End det plejer. 

Men prøv ellers med rugbrød/bondebrød i en periode og prøv så at servere havregrød igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.