LilleChelle skriver:
Ja - det er jo det jeg tænker. Nu får han jo ikke rigtig noget, fordi han ikke gider spise noget som helst ud over hans rugbrød, og igår da jeg prøvede at lade hver med at mose kartofler og broccoli til ham.
Men det er vel stadig bondebrød han skal have når han er 8 måneder? hvornår går de op til almindeligt brød - for jeg ved i vuggestuen får han almindeligt kernerugbrød.
Min pige er 10 mdr og får stadig kernefri rugbrød herhjemme - ikke fordi hun ikke kan gumle det, men fordi de kommer hele ud igen - altså de passerer systemet hele, og ser derfor ingen grund til at give hende kerner. Men tror ikke der sker noget ved at give kerner, hvis han ellers er ok til at tygge osv.
Fra 6 mdr har min pige stort set ikke fået grød, ligeså snart hun fandt ud af, der var noget man kunne gumle på, så gad hun ikke grød(jeg fik lidt i hende, mens hun tygget på sine kogte kartofler, grønsager, findelt kød m.m, men hovedmåltidet var ting hun selv gumlet). Det havde den fordel, at hun kunne sidde selv og spise hurtigt, da hun blev hurtig vænnet til selv at føre maden ind i munden og spise.
Anmeld