Hvorfor bliver man hurtigere større anden gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2013

Happiness

smsh skriver:

Synes godt nok også hurtigt jeg blev oppustet. Er endnu ikke gravid med nr 2, men er bare så spændt på hvordan det bliver anden gang. Er du andengangs gravid? 

Ja, jeg fødte for snart 2 år siden. 

Jeg synes jeg bliver mere og mere oppustet for hver dag der går... Må gå med store trøjer på jobbet, da jeg plejer at være helt slank, så det er ret tydeligt at der er noget i gære

Men regner med at fortælle det i næste uge, da jeg har aftenvagter der, og der kan jeg ikke engang skjule det med en løs trøje. Det er helt vildt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

Sahara82

Happiness skriver:

Ja, jeg fødte for snart 2 år siden. 

Jeg synes jeg bliver mere og mere oppustet for hver dag der går... Må gå med store trøjer på jobbet, da jeg plejer at være helt slank, så det er ret tydeligt at der er noget i gære

Men regner med at fortælle det i næste uge, da jeg har aftenvagter der, og der kan jeg ikke engang skjule det med en løs trøje. Det er helt vildt! 

Nu er du selvfølgelig ikke så langt henne, men har du udover en lidt mere oppustet mave, lagt mærke til en forskel på graviditeterne? Min første gik bare, indtil de sidste uger, så godt. Dødskvalmen varede kun en uges tid, og resten kunne jeg sove og spise mig fra, så håber og krydser fingre for at anden gang bliver lidt alla det samme. 

Anmeld

30. juni 2013

Sahara82

Ditte_Marie skriver:

Her passer det ikke
Jeg er samme størrelse som første gang jeg var gravid.
Og jeg blev heller ikke hurtigere stor.

Jeg har fået at vide at det ofte er fordi mavemusklerne ikke er lige så stærke som første gang.

Har der ellers været forskel på graviditeterne? Har nemlig også hørt at anden gang er det dobbelt så slemt med eks kvalme. Hehe ved godt man hører så meget, men rart nok med nogle forskellige erfaringer. 

Anmeld

30. juni 2013

Sahara82

StineW79 skriver:

Her passede det heller ik. Første gang ku man tydlig se jeg var gravid i uge 15, hvor jeg hoppede i ventebukserne. Anden gang ku jeg stadig skjule det i uge 20, hvor jeg så småt begyndte st bruge mine ventebukser. Vh stine

Var der ellers forskel på første og anden graviditet?

Anmeld

30. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
smsh skriver:

Var der ellers forskel på første og anden graviditet?

Syntes ik der var den store forskel, udover konstant halsbrand 2 gang. Vh stine

Anmeld

30. juni 2013

lilledittemor

smsh skriver:

Har der ellers været forskel på graviditeterne? Har nemlig også hørt at anden gang er det dobbelt så slemt med eks kvalme. Hehe ved godt man hører så meget, men rart nok med nogle forskellige erfaringer. 

Kvalmen har været mindre denne gang.
Tror også at jeg har været mindre pivet denne gang, for har ikke tid til at tænke på at jeg er dårlig, fordi jeg har min store datter hjemme

Men generelt at jeg er sluppet lidt billigere denne gang tror jeg

Anmeld

30. juni 2013

Happiness

smsh skriver:

Nu er du selvfølgelig ikke så langt henne, men har du udover en lidt mere oppustet mave, lagt mærke til en forskel på graviditeterne? Min første gik bare, indtil de sidste uger, så godt. Dødskvalmen varede kun en uges tid, og resten kunne jeg sove og spise mig fra, så håber og krydser fingre for at anden gang bliver lidt alla det samme. 

Meget forskel Havde slet ikke kvalme i min første. Og mærkede stort set ikke til at jeg var gravid. Andet end ligament smerter.

Denne gang har jeg kvalme. Føler jeg er køresyg døgnet rundt Og min mave rumstere helt vildt. Og er voldsom træt. 

Så det er noget helt andet. Havde ellers håbet på en graviditet som den første Den kom jeg ret godt og nemt igennem Men jeg kan da nå det endnu

Anmeld

1. juli 2013

Sahara82

StineW79 skriver:

Syntes ik der var den store forskel, udover konstant halsbrand 2 gang. Vh stine

Åh der er ikke noget værre. Puh det var så slemt sidst i graviditeten. Håber ikke det bliver så slemt næste gang. 

Anmeld

1. juli 2013

Sahara82

Ditte_Marie skriver:

Kvalmen har været mindre denne gang.
Tror også at jeg har været mindre pivet denne gang, for har ikke tid til at tænke på at jeg er dårlig, fordi jeg har min store datter hjemme

Men generelt at jeg er sluppet lidt billigere denne gang tror jeg

Var din kvalme slem første gang? Min var nemlig ikke så slem, så krydser at det bliver det samme. Der er ikke noget værre end kvalme. 

Anmeld

1. juli 2013

Sahara82

Happiness skriver:

Meget forskel Havde slet ikke kvalme i min første. Og mærkede stort set ikke til at jeg var gravid. Andet end ligament smerter.

Denne gang har jeg kvalme. Føler jeg er køresyg døgnet rundt Og min mave rumstere helt vildt. Og er voldsom træt. 

Så det er noget helt andet. Havde ellers håbet på en graviditet som den første Den kom jeg ret godt og nemt igennem Men jeg kan da nå det endnu

Frygter lidt kvalmen. Særligt fordi vi har en der nok også bruger ble til den tid og måske spiser makralmadder og sådan noget der lugter. Blev ret hurtigt påvirket af lugte. Tomatsovs var det værste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.