Hvorfor bliver man hurtigere større anden gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.558 visninger
22 svar
6 synes godt om
29. juni 2013

Sahara82

Ja som overskriften lyder? Har hørt så mange sige man hurtigere ser gravid ud anden gang, men kender nogen forklaringen, el er det en skrøne? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

L&V

smsh skriver:

Ja som overskriften lyder? Har hørt så mange sige man hurtigere ser gravid ud anden gang, men kender nogen forklaringen, el er det en skrøne? 

Muskulaturen er slappere og livmoderen har været strukket en gang før

Anmeld

29. juni 2013

MorTilEn2013Dreng

smsh skriver:

Tror det har noget at gøre med at din livmoder og mavemuskler har været strukket ud engang og de så har nemmer ved det anden gang. Men ved det faktisk ikke

Anmeld

29. juni 2013

Lotus86

smsh skriver:

Min jordemoder sagde, at det er fordi det hele har været udvidet før, så når man begynder at vokse danner der sig meget luft i maven, mere end når man er gravid første gang, så derfor går det oftest hurtigere

Anmeld

29. juni 2013

lilledittemor

smsh skriver:

Her passer det ikke
Jeg er samme størrelse som første gang jeg var gravid.
Og jeg blev heller ikke hurtigere stor.

Jeg har fået at vide at det ofte er fordi mavemusklerne ikke er lige så stærke som første gang.

Anmeld

29. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her passede det heller ik. Første gang ku man tydlig se jeg var gravid i uge 15, hvor jeg hoppede i ventebukserne. Anden gang ku jeg stadig skjule det i uge 20, hvor jeg så småt begyndte st bruge mine ventebukser. Vh stine

Anmeld

29. juni 2013

SjeBets

det passede på mig anden gang, men ikke her 3. gang men tror måske det er fordi at det er så uendelig mange år siden jeg har fået en sidst

Anmeld

30. juni 2013

Happiness

Jeg er kun 5+6 idag. Men er så oppustet om eftermiddagen / aftenen, at jeg ligner en der er midtvejs  

Så er godt nok spændt på hvor hurtigt maven vokser. For var slet ikke så oppustet i min sidste graviditet.

Anmeld

30. juni 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er fordi dine mavemuskler,og livmoderen ( som også er en muskel),allerede har været kraftig udvidet,og dermed vil musklerne aldrig blive lige så stramme igen,så de giver sig hurtigere,også er det også fordi livmoderen kan 'huske' den har været gravid før,så hos rigtig mange kvinder,vokser den bare hurtigere,selv om baby ikke gør.

Her er jeg feks. 3.gangs,og da jeg nåede uge 11,gik min livmodere allerede til lige under navlen,og da jeg nåede uge 20,var den 4 finger OVER navlen. 

Anmeld

30. juni 2013

Sahara82

Happiness skriver:

Jeg er kun 5+6 idag. Men er så oppustet om eftermiddagen / aftenen, at jeg ligner en der er midtvejs  

Så er godt nok spændt på hvor hurtigt maven vokser. For var slet ikke så oppustet i min sidste graviditet.

Synes godt nok også hurtigt jeg blev oppustet. Er endnu ikke gravid med nr 2, men er bare så spændt på hvordan det bliver anden gang. Er du andengangs gravid? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.