hf og 5 mdr gammel baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2013

Mor2013

LilleChelle skriver:

Du kunne evt. vælge at tage en hf stykket sammen af enkeltfag. Det gjorde jeg. 

Jeg tog min over halvandet år. 

Kombinerede fjernfag og undervisningsfag på de 2 sidste 'semestre' (jeg tog udelukkende halvårsfag) Så jeg ved nogle sad hjemme og læste, og andre var til undervisning. Det første 'semester, havde jeg udelukkende fjernfag. 

For nej - jeg mener ikke det er optimalt for hverken dig, baby eller de andre kursister, at du vil have baby med. De andre har betalt for at være der, og få undervisning uden forstyrrelse fra en baby. 

Nu er det ikke en uddannelse der koster noget at tage  

men tror jeg vil prøve at snakke med uddannelsesvejlederen omkring evt at kunne klare det meste undervisning hjemmefra de første 1 1/2 måned, også prøve at få hende passet de dage det er obliogatorisk at være tilstede. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

modesty

Hej de damer (og mænd) 

Nogen der har erfaring med at have baby med i skole?

til august vil jeg super gerne starte hf, men der skal øjestenens far oggså starte uddennelse og hun er kun 5 mdr til den tid, og vil først kunne komme i vs fra oktober, dvs 1 1/2 måned uden pasningsmulighed.

Den hf jeg vil starte på hedder fleksibel, dvs man kan følge undervisningen hjemmefra hvis man er sløj eller lign, så der er også god flexsibilitet i uddanelsen

mandag har jeg tænkt mig at kontakte deres vejleder omkring vores lille dilemma og spørge om det ville være muligt hvis vi ikke kan få hende passet at jeg kan have hende med i skole i de timer det er obligatirisk at være fysisk til stede

Hun er generelt helt rolig og stille, brokker sig kun når der skal skiftes ble/have mad eller overtræt (drømme baby)

Jeg ville ikke gøre det. Babyer ændrer sig konstant, hun kan være nem nu og i morgen ser mønstret helt anderledes ud.

Desuden synes jeg at du skal tænke længe og grundigt over om du vil sende hende i pasning når hun kun er 6 mdr. Det er MEGET tidligt. Min søn var 10 mdr. og det syntes jeg var for tidligt, men barslen var slut og jeg skulle arbejde. Tiden når de er helt små kommer aldrig tilbage og hun har brug for den tryghed og omsorg kun du kan give hende. Så jeg vil anbefale dig at bruge den barsel du har på at være sammen med din baby, når nu far ikke kan.

Anmeld

29. juni 2013

Mor2013

modesty skriver:

Jeg ville ikke gøre det. Babyer ændrer sig konstant, hun kan være nem nu og i morgen ser mønstret helt anderledes ud.

Desuden synes jeg at du skal tænke længe og grundigt over om du vil sende hende i pasning når hun kun er 6 mdr. Det er MEGET tidligt. Min søn var 10 mdr. og det syntes jeg var for tidligt, men barslen var slut og jeg skulle arbejde. Tiden når de er helt små kommer aldrig tilbage og hun har brug for den tryghed og omsorg kun du kan give hende. Så jeg vil anbefale dig at bruge den barsel du har på at være sammen med din baby, når nu far ikke kan.

Den snak med tidlig pasning vil jeg slet ikke tage  
Vi har snakket om det mange gange herhjemme og er trygge ved det. 

Anmeld

30. juni 2013

LilleChelle

Mor2013 skriver:

Nu er det ikke en uddannelse der koster noget at tage  

men tror jeg vil prøve at snakke med uddannelsesvejlederen omkring evt at kunne klare det meste undervisning hjemmefra de første 1 1/2 måned, også prøve at få hende passet de dage det er obliogatorisk at være tilstede. 

Medmindre du får uddannelsen betalt af arbejdsgiver, så koster det altså noget at gå på VUC. Og der er bestemt ikke billigt. 

Og hvis du går på VUC, hvilket jeg antager, når det er flex undervisning, så betaler de andre kursister altså. Og derved mener jeg ikke man kan tillade sig at tage sit barn med, som automatisk vil forstyrre. 

Anmeld

30. juni 2013

Mor2013

LilleChelle skriver:

Medmindre du får uddannelsen betalt af arbejdsgiver, så koster det altså noget at gå på VUC. Og der er bestemt ikke billigt. 

Og hvis du går på VUC, hvilket jeg antager, når det er flex undervisning, så betaler de andre kursister altså. Og derved mener jeg ikke man kan tillade sig at tage sit barn med, som automatisk vil forstyrre. 

En 2 årig fuld hf er gratis på Vuc

http://www.vucstor.dk/uddannelser/2-aarig-hf/optagelse-og-priser/

Anmeld

30. juni 2013

LilleChelle

Mor2013 skriver:

En 2 årig fuld hf er gratis på Vuc

http://www.vucstor.dk/uddannelser/2-aarig-hf/optagelse-og-priser/

Ja, det er selvfølgelig rigtigt hvis du tager den som fuld HF. Hvor man ikke har så meget indflydelse på det. 

Der tror jeg bestemt ikke du får lov at blive hjemme pga. et barn. Og jeg tror bestemt heller ikke du vil få lov at tage baby med og ej heller vil møde forståelse fra dine medkursister, da det ofte er unge mennesker der kommer lige fra 10. klasse, der tager den fulde hf og ikke enkeltfag. 

Anmeld

30. juni 2013

Mor2013

Mangler stadig nogle med erfaring!?

Anmeld

30. juni 2013

nielsen80

Mor2013 skriver:

Mangler stadig nogle med erfaring!?

Har ingen erfaring at dele ud af desværre, men tænker det bedste ville være at snakke med din studierådgiver om det. Jeg tænker man nok godt kan få dispensation for obligatorisk deltagelse, når situationen er som den er. Og når nu din kæreste også studerer, så kunne han måske gøre det samme - hvis I deles om de problematiske dage i den 1,5 måned, så tror jeg altså godt det kan lade sig gøre.

Men det vil kræve, at I har disciplin nok til at læse hjemmefra, og klø ekstra på, når I så et til stede, da I nok der vil have lidt at indhente.

Held og lykke med det.

Anmeld

4. juli 2013

Mor2013

Har fået en "løsning" nu

Kan studere hjemmefra 50% aF tiden, også har vi fået familie til at passe øjestenen resten af tiden (dejligt med familie!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.