1. lægebesøg - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

593 visninger
9 svar
2 synes godt om
28. juni 2013

Line Højdal

Hej alle!

I hvilken uge skal/ var i til første lægebesøg?

Jeg regner med at ringe og bestille tid på mandag, men er ikke helt klar over om det er for tidligt. Jeg kan simpelthen overhovedet ikke huske hvornår jeg var afsted da jeg ventede Aske  På mandag er jeg 6+0 og synes jo stadig det hele er nyt og uvirkeligt..

Hvad med jer?

og god weekend, Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

Frk. Petersen

Pipkukkeren skriver:

Hej alle!

I hvilken uge skal/ var i til første lægebesøg?

Jeg regner med at ringe og bestille tid på mandag, men er ikke helt klar over om det er for tidligt. Jeg kan simpelthen overhovedet ikke huske hvornår jeg var afsted da jeg ventede Aske  På mandag er jeg 6+0 og synes jo stadig det hele er nyt og uvirkeligt..

Hvad med jer?

og god weekend, Line

Hejsa Søde Line

Jeg har allerede fået en tid hos lægen, men det er mest af alt fordi vi skal på ferie, så jeg når over i uge 9

De ville ikke se mig før jeg var nået uge 8 sagde de til mig første gang jeg ringede, ringede så igen for at være sikker på jeg havde en tid når vi kommer hjem Så tror sagtens du kan ringe og bestille tid, kan bare godt være de ikke vil se dig med det samme

Også god weekend til dig

Anmeld

1. juli 2013

Somatel

Jeg skal til 1. lægeundersøgelse imorgen hvor jeg er 8+4

Glæder mig sindsygt meget til at få lavet vandrejournal

Anmeld

1. juli 2013

Line Højdal

Jeg har lige været forbi mit lægehus i dag og afleveret et skema, der skulle afleveres senest en uge før første lægeundersøgelse - og da jeg ikke vidste hvornår det ville blive, tænkte jeg at jeg lige så godt kunne få det afleveret...

Til min store forundring, vil de først have mig ind til 1. lægeundersøgelse, når jeg er i uge 10  - jeg synes det er helt vildt sent, men jeg må jo væbne mig med tålmodighed. Jeg har fået tid d. 26. juli, så der går næsten en hel måned...

Tilgengæld har min mand og jeg så besluttet at tage en tidlig scanning istedet - så det har vi lige bestilt  D. 12/7 får vi så forhåbentlig lov at se et lille blinkende hjerte  Kan næsten ikke vente!!

og god dag til jer alle...

Anmeld

2. juli 2013

Lille h

Jeg var til mit første lægebesøg d. 24/6 - 8+1 og fik lavet vandrejournal.. Men jeg syntes bestemt ikke det var en go oplevelse! Jeg fik et chok.. Ved da godt at det ikke er særlig unikt i andres verden at jeg er gravid men havde dog ikke forventet at det ville blive sådan.

Jeg følte mig som kvæg på samlebånd der skullle køres igennem systemet så der kunne komme penge i kassen.

Fik 1000 spørgsmål på meget kort tid og der blev ikke ventet på svar før næste spørgsmål var stillet. Fik taget blodtryk og vejet og farvel og tak. Jeg var rystet da jeg gik ud derfra, især fordi første spørgsmål var om det var første gang jeg var gravid hvortil jeg svare ja. 

Håber i andre får en noget bedre oplevelse 

Anmeld

14. juli 2013

Madicken2

Hejsa,

Jeg har tid ved lægen i næste uge - så er jeg i uge 7+6 

Line, jeg er da spændt på, om jeg bliver sendt hjem og vente til uge 10...

Jeg er meget spændt på det og glæder mig til, at det måske bliver mere virkeligt og konkret.

Er der mon noget, I mener man skal huske at spørge om eller tænke over inden?

Kh

Anmeld

15. juli 2013

Line Højdal

Madicken2 skriver:

Hejsa,

Jeg har tid ved lægen i næste uge - så er jeg i uge 7+6 

Line, jeg er da spændt på, om jeg bliver sendt hjem og vente til uge 10...

Jeg er meget spændt på det og glæder mig til, at det måske bliver mere virkeligt og konkret.

Er der mon noget, I mener man skal huske at spørge om eller tænke over inden?

Kh

Arh mon dog - når du har fået tiden, bliver du nok ikke bare sendt hjem igen  Jeg håber du får en god oplevelse og kan godt forstå dig - det er ligesom vigtigt at det bliver lidt mere virkeligt... og et eller andet sted er det jo lidt fjollet at en vandrejournal kan gøre det mere virkeligt, end alle de signagler ens egen krop sender. Men det må være den magt der ligger i en læges ord

Husk bare at spørge om alt du er usikker på eller nysgerrig efter at vide - der er ingen dumme spørgsmål.

Du bliver spurgt om en masse ting om dig selv og din partner, bl.a. omk. arvelige sygdomme i familien, det kan måske være meget rart at have tjekket op på inden, ellers tror jeg ikke som sådan der er noget der kræver forberedelse

God fornøjelse

Line

Anmeld

15. juli 2013

Line Højdal

Lille h skriver:

Jeg var til mit første lægebesøg d. 24/6 - 8+1 og fik lavet vandrejournal.. Men jeg syntes bestemt ikke det var en go oplevelse! Jeg fik et chok.. Ved da godt at det ikke er særlig unikt i andres verden at jeg er gravid men havde dog ikke forventet at det ville blive sådan.

Jeg følte mig som kvæg på samlebånd der skullle køres igennem systemet så der kunne komme penge i kassen.

Fik 1000 spørgsmål på meget kort tid og der blev ikke ventet på svar før næste spørgsmål var stillet. Fik taget blodtryk og vejet og farvel og tak. Jeg var rystet da jeg gik ud derfra, især fordi første spørgsmål var om det var første gang jeg var gravid hvortil jeg svare ja. 

Håber i andre får en noget bedre oplevelse 

Puha, kan godt følge dig... En graviditet er er bare en stor og unik ting for den der venter sig - og det er bare slet ikke alle steder man bliver behandlet sådan!

Jeg er også næsten 100 % sikker på, at vores lægehus først tilbyder 1. graviditetsundersøgelse i uge 10, fordi der er man ovre størstedelen af de uger med størst risiko for abort - så spilder man ikke ressourcer på en graviditet, der alligevel går til... Kynisk, jeg ved det - men jeg er bare næsten sikker på at det er derfor

Af samme årsag tog min man og jeg derfor en tidlig scanning denne her gang - og det var bare det hele værd!! Det kostede kun 400 kr, og det var sååå fantastisk at se det lille hjerte slå

Håber du vil få nogle gode oplevelser ved de kommende undersøgelser/ scanninger...

Line

Anmeld

16. juli 2013

Madicken2

Hejsa,

vi skal til obligatorisk graviditetsscan på fertilitetsklinikken i uge 11, de skulle egentlig være i uge 8, men der har de ferielukket 

Nu er "problemet" at min mand er på Bornholm med sit arbejde i den uge og vi kan ikke få at vide, om han kan få fri til at tage med til den scanning - vi ville jo begge gerne, at han skal med særligt den første gang.

og nu ser jeg, at I selv har bestilt og betalt en scanning - det kunne måske være vores løsning 

Hvordan/hvor har I gjort det? Hvor skal vi mon henvende os?

eeej, det må være helt vildt, kan godt forstå, at I gerne ville afsted 

Kh

Anmeld

16. juli 2013

Madicken2

Jeg har fundet en mulighed i nærheden af os - tak for ideen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.