Hvad har I i babys tremmeseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.700 visninger
30 svar
36 synes godt om
28. juni 2013

mommy1991

Hej alle

Ja, som overskriften lyder:

Hvad har I i babys tremmeseng? Hvad er nødvendigt? Hvad er hyggeligt? Hvad er pynt? 

Lige indtil videre har jeg jo selvfølgelig en madras, en uro og en helt tynd sengerand - og det ser bare tomt ud! Og så er det bare jeg tænker, om bamser, pyntepuder etc. bare er for min skyld eller om det også hjælper til at skærme den lille? Eller giver alle farverne for mange indtryk? Eller hvad? 

Hvad er jeres erfaringer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

morethanperfect

emmagirl skriver:

Hej alle

Hvad har I i babys tremmeseng? Hvad er nødvendigt? Hvad er hyggeligt? Hvad er pynt? 

Lige indtil videre har jeg jo selvfølgelig en madras, en uro og en helt tynd sengerand - og det ser bare tomt ud! Og så er det bare jeg tænker, om bamser, pyntepuder etc. bare er for min skyld eller om det også hjælper til at skærme den lille? Eller giver alle farverne for mange indtryk? Eller hvad? 

Intet legetøj i sengen . Heller ikke uro

Det forstyrrer dem så de ikke kan/vil sove , og hellere lege ..

Vi har en dyne , pude og en skum sengerand

Anmeld

28. juni 2013

LilleChelle

Jeg er af den overbevisning af en seng er til at sove i, og ikke lege i. Det vil kunne forvirre baby mere end nødvendigt, når denne skal sove. 

Her har bassen en klud som 'hovedpude' - til at beskytte hvis han skulle kaste op. Hans dyne, en sengerand, hans puttebamse, hans putteklude - 2/3 stk. (almindelige stofbleer) og et hav af sutter i fodende hjørnet, så vi altid kan finde en i mørket hvis han bliver ked. 

Jeg er bestemt ikke tilhænger af uroer over sengen og andet legetøj, puder etc. 

Anmeld

28. juni 2013

lycly

Nu bruger Markus kun sin seng til at sove lur, men der er madras, dyne, uro og snart også en sengerand - en tyk en fordi jeg synes tremmesengen er så stor til ham
Min datter er 2 og hun har ikke sengerand men i stedet bamser ALL over

Anmeld

28. juni 2013

L&V

Dyne, pude, tyk sengerand og sut

Anmeld

28. juni 2013

mommy1991

Månsson skriver:

Dyne, pude, tyk sengerand og sut

Men en nyfødt må ikke bruge pude før et års alderen, er det ikke rigtigt? Lægger man så bare et pudebetræk eller?

Anmeld

28. juni 2013

Tullepoder

emmagirl skriver:

Hej alle

Vi har en hvid sengehimmel, sengerand og en lille 'træk op ko' med en godnat melodi i
Når hun ikke sover, bliver sengen redt med et hjemmestrikket tæppe og bamser

Tænker også at uro'en måske vil forstyrre baby

Anmeld

28. juni 2013

EnSødMor

emmagirl skriver:

Hej alle

Vi har en stor tyk sengerand, i baby lyserød også nogle bamser i enden, en uro der spiller musik som hænger ved hovedet og et spilleklaver, som hun leger med engang imellem som kan spille melodier.  

Også er der ca 6 sutter fordelt i hele sengen .

Anmeld

28. juni 2013

Misscbn

emmagirl skriver:

Hej alle

Min søn har kun haft en nussebamse. dyne, nusseklud og sengerand

Jeg er af typen der ikke syns at børn skal have legetøj/uroer i sengen da det er der hvor man skal sove og ikke lege m.m.

Så jeg takkede nej til den slags da folk spurgte og min søn har aldrig haft problemer med at blive lagt i seng lige bortset fra når han er syg 

Anmeld

28. juni 2013

MorTilEn2013Dreng

emmagirl skriver:

Hej alle

Nu har vi slet ikke samlet sengen endnu. Men bassen får en tyk sengerand i. Nusseklud sutter hvis han tager imod dem. Og en bamse i fodenden tror jeg. Og selvfølgelig dyne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.