Lussingesyge og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.814 visninger
14 svar
5 synes godt om
27. juni 2013

Monski

I den institution jeg arbejder i er der et barn der måske har lussingesyge, jeg er gravid 11+0 i dag, er det rigtigt hvis jeg tænker at jeg ikke må være det hvis det nu viser sig at det er lussingesyge?
Jeg har nemlig ikke haft det
- og hvis jeg ikke arbejder på samme stue som det her barn er det så stadig farligt?

Jeg stopper egentlig i morgnen men fortsætter som vikar så det er jo begrænset hvor meget jeg kommer til at være der, men vil ikke tage nogle chancer med vores lille kærlighedsklump

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

DianaRJS

Monski skriver:

I den institution jeg arbejder i er der et barn der måske har lussingesyge, jeg er gravid 11+0 i dag, er det rigtigt hvis jeg tænker at jeg ikke må være det hvis det nu viser sig at det er lussingesyge?
- og hvis jeg ikke arbejder på samme stue som det her barn er det så stadig farligt?

Jeg stopper egentlig i morgnen men fortsætter som vikar så det er jo begrænset hvor meget jeg kommer til at være der, men vil ikke tage nogle chancer med vores lille kærlighedsklump

selvom du ikke er på samme stue som barnet, hvilken han for øvrigt slet ikke må komme afsted med, da det smitter. men ivhertfald kan de andre der har været sammen med barnet stadig være smittebære.

men prøv evt. og tag en snak med din læge omkring det...

Anmeld

27. juni 2013

Rosengreen

Jeg var i en integreret institution, i vuggestuegruppen, da jeg var gravid. En mandag morgen blev jeg ringet op at et barn, i børnehavegruppen, måske havde lussingesyge.

Jeg ringede til min læge og spurgte hvordan jeg skulle forholde mig, da jeg ikke selv havde haft det. Jeg fik en uges sygemelding, og måtte først komme på arbejde når sygdommen med sikkerhed var ude af institutionen.

Det var sådan det forholdte ved mig, håber det kan hjælpe lidt? Ved faktisk ikke hvad det kan gøre, hvis man får smitten. Har ikke rigtig sat mig ind i det 

Anmeld

27. juni 2013

Monski

DianaRJS skriver:

selvom du ikke er på samme stue som barnet, hvilken han for øvrigt slet ikke må komme afsted med, da det smitter. men ivhertfald kan de andre der har været sammen med barnet stadig være smittebære.

Tak for svaret
- det er også kun en mistanke og forældrene er blevet informeret om at de skal søge læge hurtigt så vi kan lave et opslag hvis nogle går og er gravide.

Det er bare ikke alle på min arbejdsplads der ved jeg er gravid så det er svært for mig at vikle mig ud af

Anmeld

27. juni 2013

Monski

Rosengreen skriver:

Jeg var i en integreret institution, i vuggestuegruppen, da jeg var gravid. En mandag morgen blev jeg ringet op at et barn, i børnehavegruppen, måske havde lussingesyge.

Jeg ringede til min læge og spurgte hvordan jeg skulle forholde mig, da jeg ikke selv havde haft det. Jeg fik en uges sygemelding, og måtte først komme på arbejde når sygdommen med sikkerhed var ude af institutionen.

Det var sådan det forholdte ved mig, håber det kan hjælpe lidt? Ved faktisk ikke hvad det kan gøre, hvis man får smitten. Har ikke rigtig sat mig ind i det 

Okay tusind tak for svar, det hjalp helt klart
Jeg må hellere stå frem og fortælle at jeg er gravid i morgen så de kan fortælle mig noget mere

Anmeld

27. juni 2013

Tanja1

Jeg er pædagog og mor til 2, så jeg ved noget om det her.;-) Du må ikke være i institutionen, mens der er lussingesyge i huset, hvis du ikke selv har haft det, for der er risiko for fosteret. Du skal blive væk fra institutionen indtil man ved sikkert, om det er lussingesyge, og hvis det er det, så skal du blive væk i nogle uger, indtil smittefaren er væk. Jeg tror det er 6 uger, men det må du tjekke hos din læge. Du skal ringe til din læge og fortælle om situationen, så kan han/hun give den præcise rådgivning. De 6 uger (eller hvor mange uger det nu er) tæller fra det sidste smittede barn, dvs.hvis der kommer flere tilfælde, så starter man med at tælle de uger altid forfra.

Tillykke med din graviditet ellers.:-)

Mvh. Tanja

Anmeld

27. juni 2013

Tanja1

Monski skriver:

Okay tusind tak for svar, det hjalp helt klart
Jeg må hellere stå frem og fortælle at jeg er gravid i morgen så de kan fortælle mig noget mere

Ja, du må ringe om morgenen og fortælle om din graviditet, og så sygemelde dig, indtil man ved sikker besked. Og så ring til din læge, for det er din læge der har ansvar for din graviditet indtil du får tilknyttet en jordemoder.:-)

Vh. Tanja

Anmeld

28. juni 2013

Maja88

Jeg har lige været møllen igennem.....

Du må gerne arbejde... indtil 2011 hed det sig man skulle sygemeldes,men gør det ikke mere... du skal blodprøve screenes hver 14 dag indtil sidste udbrud.. ogbhvis den bliver positiv tager man  den derfra...

Et barn med lussingesyge må gerne komme i inst. For når udslettet kommer smitter barnet ikke mere... der er så andre der kan være smittet,da der kan gå op til 6 uger før udslet..  men nej ingen sygemelding i dag men en blodprøve hver 14 dag

Anmeld

28. juni 2013

L&V

Monski skriver:

I følge de nye regler fra embedslægen er man ikke fritaget fra arbejde ved lussingesyge man må bare ik arbejde tæt med det pågældende barn. Men i forhold til der er værdibaseret ledelse ka reglerne jo varierre og måske din chef tænker det er bedst du er hjemme

Anmeld

28. juni 2013

L&V

DianaRJS skriver:

De må gerne komme i institution jo, de regler blev ændret i januar 11 og man bliver ik sygemeldt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.