Ekstra MD scanning veloverstået :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

Lauer

BigHope13 skriver:

Ja vi havde jo en lille bandit i maven ved den første MD scanning vi var til 18+6, hvor den lille gut lagde på maven, og jordemoderen kunne derfor ikke komme ind og scanne selve hjertet og de andre vigtige organer i maveregionen.

Idag 21+5 måtte vi så afsted til en ekstra scanning i mellemtiden, er jeg begyndt at mærke mere til den lille, plus også haft fornemmelse at han var kravlet godt op af sin hule nede i bækkenet, og ganske rigtigt han lagde rigtig fint oppe omkring min navle til den højre side med hovedet og han lagde så flot på ryggen så hun nemt kunne komme ind og scanne hjerte samt de andre organer,
Alt var super fint og er nu derfor scannet uden anmærkninger.

Vi fik lidt mål på ham og han er nu ca 22-23 cm lang og vejer 452 g ren kærlighed

da hun så er færdig spørger hun så til om jeg har fået tid til en ny scanning hvorefter jeg nok ser lidt mærkelig ud og svare, hmm jeg troede da den her var den sidste,
men det er det så ikke pga mit høje BMI skal jeg have en vægtscanning i uge 35, dog på et andet sygehus hvor en læge så også skal snakke med os efterfølgende.
Men det er jo fint nok det hele.

Er der andre med for høj BMI som har været inde til den vægtscanning og efterfølgende skulle snakke med en læge må i meget gerne fortælle jeres oplevelser samt fortælle hvad lægen snakker med jer om??

tænker selv det er i forbindelse med fødsel og de risici der er forbundet med overvægt,
ellers var dette blot en lille update

Hvor dejligt at læse, at alt er helt OK - hvor skønt for jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

Kløver

BigHope13 skriver:

det håber jeg også vi gør, jeg er ihvertfald total forelsket i den lille pus

øv sikke en omgang du var igennem i din første graviditet, og træls at skulle udvikle ssf begge gange. godt de tog dig mere seriøst anden gang.
phy jeg håber jeg kan holde mig fra det, så hellere bare lige en snak fordi man er overvægtig,

Ja helt sikkert, bedre de tjekker en ekstra gang men vidste faktisk godt det ville komme da min mor og mormor har haft det

Bliver da også rigtig dejligt, og nu du over halvvejs så går tiden stærkt

Anmeld

28. juni 2013

Hullabullabulla

BigHope13 skriver:

Ja vi havde jo en lille bandit i maven ved den første MD scanning vi var til 18+6, hvor den lille gut lagde på maven, og jordemoderen kunne derfor ikke komme ind og scanne selve hjertet og de andre vigtige organer i maveregionen.

Idag 21+5 måtte vi så afsted til en ekstra scanning i mellemtiden, er jeg begyndt at mærke mere til den lille, plus også haft fornemmelse at han var kravlet godt op af sin hule nede i bækkenet, og ganske rigtigt han lagde rigtig fint oppe omkring min navle til den højre side med hovedet og han lagde så flot på ryggen så hun nemt kunne komme ind og scanne hjerte samt de andre organer,

Vi fik lidt mål på ham og han er nu ca 22-23 cm lang og vejer 452 g ren kærlighed

da hun så er færdig spørger hun så til om jeg har fået tid til en ny scanning hvorefter jeg nok ser lidt mærkelig ud og svare, hmm jeg troede da den her var den sidste,
men det er det så ikke pga mit høje BMI skal jeg have en vægtscanning i uge 35, dog på et andet sygehus hvor en læge så også skal snakke med os efterfølgende.

Er der andre med for høj BMI som har været inde til den vægtscanning og efterfølgende skulle snakke med en læge må i meget gerne fortælle jeres oplevelser samt fortælle hvad lægen snakker med jer om??

tænker selv det er i forbindelse med fødsel og de risici der er forbundet med overvægt,

Jeg fik vækstscanning 34+3 pga bmi og det var der de opdagede min SSF. Men hvor var det rart at få set den lille en ekstra gang

Anmeld

28. juni 2013

Lund18

BigHope13 skriver:

Altid dejligt med en ekstra scanning

Angående lægesamtale og vægtscanning kan jeg først svare senere, da vi skal til det i eftermiddag da jeg og har for højt BMI

Er idag 35+6

Anmeld

28. juni 2013

k&k&k&k

BigHope13 skriver:

okay, øv du fik udviklet sukkersyge, til den ekstra scanning pga for højt bmi, skulle du da også snakke med en læge??

ja det jo rart nok med ekstra scanninger, men tænker også så sent som 35 kan det jo ske at han ligger godt nede med hovedet, men det jo rart for trygheden lige at blive tjekket en ekstra gang

Hende der scannede mig var overlæge på Kolding sygehus, så ja. Men det var meget forvirrende fordi det blev blandet sammen med min BMI-scanning.

Men det giver en vis trykhed at vide at de holder øje med en og bassen

Anmeld

28. juni 2013

BigHope13

Babymor2010 skriver:

Hvor dejligt det gik godt! 

Jeg fik ekstra vækstscanninger med min datter for 3 år siden - jeg blev scannet ca. hver 4 uge hos en overlæge  Primært var det ikke fordi jeg havde for højt BMI, men fordi de også skulle holde øje med mine nyrer - at jeg så endte med at få svangerskabsdiabetes gjorde det heller ikke bedre 

Nu ved du jeg får ekstra vækstscanninger pga. diabetes, så du spørger bare hvis der noget  Denne gang bliver jeg dog ikke scannet af en fødselslæge, men hende snakker jeg først med bagefter 

Ja det også rigtigt du bliver scannet ofte.
Gik det godt med graviditeten og dine nyre i første gang indtil du fik sukkersyge.

Jeg tror også blot det var en jordemoder som skulle scanne os ved den vægtscanning og så skulle vi snakke med en læge efter følgende.
det jo dejlig betryggende da man jo godt ved der kan opstå flere komplikationer i forbindelse med min overvægt er bare lidt nysgerrig hvad lægen mon vil snakke om

Anmeld

28. juni 2013

BigHope13

Lauer skriver:

Hvor dejligt at læse, at alt er helt OK - hvor skønt for jer

Ja det er bare så fantastisk, er helt forelsket inden lille liv og kunne ikke være mere glad.

Anmeld

28. juni 2013

BigHope13

Britt88 skriver:

Jeg fik vækstscanning 34+3 pga bmi og det var der de opdagede min SSF. Men hvor var det rart at få set den lille en ekstra gang

Okay ja man risikere jo de finder nogle ting, men hvor er det bare godt at man så får den ekstra scanning så det også kan blive opdaget i tide, kunne du gå til termin eller blev du sat igang.

Anmeld

28. juni 2013

BigHope13

Maja84 skriver:

Ja helt sikkert, bedre de tjekker en ekstra gang men vidste faktisk godt det ville komme da min mor og mormor har haft det

Bliver da også rigtig dejligt, og nu du over halvvejs så går tiden stærkt

Ja åh så havde du måske tænkt tanken at det godt kunne ramme dig også.

Ja dagene suser bare forbi og kan tydeligt mærke og se forskel på maven og bassen aktivitet derinde næsten fra dag til dag

Anmeld

28. juni 2013

BigHope13

Lund18 skriver:

ÅÅ

Altid dejligt med en ekstra scanning

Angående lægesamtale og vægtscanning kan jeg først svare senere, da vi skal til det i eftermiddag da jeg og har for højt BMI

Er idag 35+6

Åh super, håber at alt er som det skal være derinde, og du må meget gerne lige skrive en lille update hvad lægen spørger indtil hvis du har lyst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.