Ekstra MD scanning veloverstået :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.135 visninger
30 svar
17 synes godt om
27. juni 2013

BigHope13

Ja vi havde jo en lille bandit i maven ved den første MD scanning vi var til 18+6, hvor den lille gut lagde på maven, og jordemoderen kunne derfor ikke komme ind og scanne selve hjertet og de andre vigtige organer i maveregionen.

Idag 21+5 måtte vi så afsted til en ekstra scanning i mellemtiden, er jeg begyndt at mærke mere til den lille, plus også haft fornemmelse at han var kravlet godt op af sin hule nede i bækkenet, og ganske rigtigt han lagde rigtig fint oppe omkring min navle til den højre side med hovedet og han lagde så flot på ryggen så hun nemt kunne komme ind og scanne hjerte samt de andre organer,
Alt var super fint og er nu derfor scannet uden anmærkninger.

Vi fik lidt mål på ham og han er nu ca 22-23 cm lang og vejer 452 g ren kærlighed

da hun så er færdig spørger hun så til om jeg har fået tid til en ny scanning hvorefter jeg nok ser lidt mærkelig ud og svare, hmm jeg troede da den her var den sidste,
men det er det så ikke pga mit høje BMI skal jeg have en vægtscanning i uge 35, dog på et andet sygehus hvor en læge så også skal snakke med os efterfølgende.
Men det er jo fint nok det hele.

Er der andre med for høj BMI som har været inde til den vægtscanning og efterfølgende skulle snakke med en læge må i meget gerne fortælle jeres oplevelser samt fortælle hvad lægen snakker med jer om??

tænker selv det er i forbindelse med fødsel og de risici der er forbundet med overvægt,
ellers var dette blot en lille update

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

Kløver

Hvor dejligt alt var fint

Jeg har ikke fået vægtscanning pga min overvægt trods høj bmi men har fået pga ssf

Anmeld

27. juni 2013

mommy1991

BigHope13 skriver:

Ja vi havde jo en lille bandit i maven ved den første MD scanning vi var til 18+6, hvor den lille gut lagde på maven, og jordemoderen kunne derfor ikke komme ind og scanne selve hjertet og de andre vigtige organer i maveregionen.

Idag 21+5 måtte vi så afsted til en ekstra scanning i mellemtiden, er jeg begyndt at mærke mere til den lille, plus også haft fornemmelse at han var kravlet godt op af sin hule nede i bækkenet, og ganske rigtigt han lagde rigtig fint oppe omkring min navle til den højre side med hovedet og han lagde så flot på ryggen så hun nemt kunne komme ind og scanne hjerte samt de andre organer,

Vi fik lidt mål på ham og han er nu ca 22-23 cm lang og vejer 452 g ren kærlighed

da hun så er færdig spørger hun så til om jeg har fået tid til en ny scanning hvorefter jeg nok ser lidt mærkelig ud og svare, hmm jeg troede da den her var den sidste,
men det er det så ikke pga mit høje BMI skal jeg have en vægtscanning i uge 35, dog på et andet sygehus hvor en læge så også skal snakke med os efterfølgende.

Er der andre med for høj BMI som har været inde til den vægtscanning og efterfølgende skulle snakke med en læge må i meget gerne fortælle jeres oplevelser samt fortælle hvad lægen snakker med jer om??

tænker selv det er i forbindelse med fødsel og de risici der er forbundet med overvægt,

Dejligt at alt var som det skulle være!

Anmeld

27. juni 2013

BigHope13

Maja84 skriver:

Hvor dejligt alt var fint

Jeg har ikke fået vægtscanning pga min overvægt trods høj bmi men har fået pga ssf

ja det var bare rigtig skønt, og for en gangs skyld fik vi lov at se en sød lille baby som gabte og suttede på fingre i stedet for bare at være rasmus modsat og strid

åh okay, sikke noget med ssf, hvor langt var du henne før du fik det

jeg er bare lidt i tvivl om hvad en læge vil snakke med os om, men det jo dejligt betryggende at man lige for en ekstra scanning

Anmeld

27. juni 2013

BigHope13

emmagirl skriver:

Dejligt at alt var som det skulle være!

ja det er bare så skønt, og vi gik glade derfra idag, og denne gang lagde der bare så sød og artig en baby derinde som gabte, og suttede på fingre er helt forelsket

Anmeld

27. juni 2013

Kløver

ja det er bare så skønt, og vi gik glade derfra idag, og denne gang lagde der bare så sød og artig en baby derinde som gabte, og suttede på fingre er helt forelsket

Åh hvor lyder det dejligt

Sikker på det er en dejlig lille en i venter jer

godt de holder øje, første graviditet troede de ikke helt på mig og derfor opdagede de det først sent, blev indlagt 34+6 og sat igang 35+1 og fødte ved akut ks 35+3 efter 2 døgn med igangsættelse.  anden gang vastedet mere flydende og indlagt ón/off og min datter kom en uge før pks ved ks 37+6 begge gange vægtscannede de ca 500 gr over fødselsvægten 

Anmeld

27. juni 2013

BigHope13

Maja84 skriver:

Åh hvor lyder det dejligt

Sikker på det er en dejlig lille en i venter jer

godt de holder øje, første graviditet troede de ikke helt på mig og derfor opdagede de det først sent, blev indlagt 34+6 og sat igang 35+1 og fødte ved akut ks 35+3 efter 2 døgn med igangsættelse.  anden gang vastedet mere flydende og indlagt ón/off og min datter kom en uge før pks ved ks 37+6 begge gange vægtscannede de ca 500 gr over fødselsvægten 

det håber jeg også vi gør, jeg er ihvertfald total forelsket i den lille pus

øv sikke en omgang du var igennem i din første graviditet, og træls at skulle udvikle ssf begge gange. godt de tog dig mere seriøst anden gang.
phy jeg håber jeg kan holde mig fra det, så hellere bare lige en snak fordi man er overvægtig,

Anmeld

27. juni 2013

k&k&k&k

BigHope13 skriver:

Jeg fik også foretaget ekstra scanninger pga forhøjet BMI

Og de blev så til en hel del flere fordi jeg fik gbs.

Og det er da hyggeligt med de ekstra scanninger, men det er meget svært af se noget da barnet bliver stører og jo ligger med hovedet ned

Anmeld

28. juni 2013

BigHope13

k&k&k&k skriver:

Jeg fik også foretaget ekstra scanninger pga forhøjet BMI

Og de blev så til en hel del flere fordi jeg fik gbs.

Og det er da hyggeligt med de ekstra scanninger, men det er meget svært af se noget da barnet bliver stører og jo ligger med hovedet ned

okay, øv du fik udviklet sukkersyge, til den ekstra scanning pga for højt bmi, skulle du da også snakke med en læge??

ja det jo rart nok med ekstra scanninger, men tænker også så sent som 35 kan det jo ske at han ligger godt nede med hovedet, men det jo rart for trygheden lige at blive tjekket en ekstra gang

Anmeld

28. juni 2013

Clisolka

BigHope13 skriver:

Hvor dejligt det gik godt! 

Jeg fik ekstra vækstscanninger med min datter for 3 år siden - jeg blev scannet ca. hver 4 uge hos en overlæge  Primært var det ikke fordi jeg havde for højt BMI, men fordi de også skulle holde øje med mine nyrer - at jeg så endte med at få svangerskabsdiabetes gjorde det heller ikke bedre 

Nu ved du jeg får ekstra vækstscanninger pga. diabetes, så du spørger bare hvis der noget  Denne gang bliver jeg dog ikke scannet af en fødselslæge, men hende snakker jeg først med bagefter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.