kagebilleder og marcipan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.986 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. juli 2009

Susan1978

de fleste steder hvor man bestiller de der billeder står der at hvis man har et marcipan lag der hvor billedet skal være så skal man....... osv osv .

men SKAL der var marcipan lag under sådan et billede..  og hvordan pokker får man lige marcipan til at være så ultra tyndt at det kan trækkes ud over en kage med alskens flødeskum og sager.? ahh der skal måske være en bund ovenpå også marcipanen.. men anyway..  er det speciel marcipan ?

er der  nogen af jer der har prøvet at bruge sådanne kagebilleder før? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2009

ann-kristina

Hej
Jeg har ikke prøvet de der billeder før. Men jeg ville lægge en bund øverst ovenpå alt "flødeskumsfyldet" og så et lag marcipan ovenpå. Marcipanen kan du let rulle ud mellem 2 lag bagepapir. Der skal ikke bruges flormelis eller noget som helst. Bare helt almindeligt marcipan. Du kan rulle det så tyndt ud at du næsten kan se igennem det og så bare "vende"det over kagen ved hjælp af bagepapiret. Jeg gjorde det igår aftes. Jeg har lavet en STOR hjerteformet islagkage til Emilies fødselsdag imorgen. Den har jeg betrukket med marcipan og så tegnet på med smeltet chokolade.  MUMS. Glæder mig til at smage den.

Ann-Kristina.

Anmeld

10. juli 2009

linemus

Ja, som Ann-Kristina siger Du kan også købe udrullet marcipan-låg fra Odense. Sidst jeg skulle bruge det, havde jeg svært ved at finde det og måtte rulle selv, men nu har jeg lige fundet dem i Netto. De passer til en rund kage i springform, så det kan godt være, de er for små til din kæmpekage (hvis det stadig er planen ).

Anmeld

10. juli 2009

linemus

Inde på  www.fotokage.dk kan du købe billeder til kage med dit eget billede på. Der står, at Sukkerglasur billeder egner sig til alle kage overflader undtagen flødeskum. Så det kan du sikkert lægge direkte på kagebunden.

Har forresten hørt at sukkerglasurbilleder er bedre end dem på rispapir. 

Anmeld

10. juli 2009

Susan1978

Tak for jeres svar.. det var dejligt.. 

sig mig er der oprettet et kageforum nu, så lige flygtigt på forsiden at der stod noget med kageklubben. ?

Jeg tror også jeg vil vælge sukkerglasur billeder istedet for det der rispapir, er bange for det knækker hvis jeg nørkler for meget med det.

Anmeld

10. juli 2009

linemus

Susan1978 skriver:

Tak for jeres svar.. det var dejligt.. 

sig mig er der oprettet et kageforum n u, så lige flygtigt på forsiden at der stod noget med kageklubben. ?

Jeg tror også jeg vil vælge sukkerglasur billeder istedet for det der rispapir, er bange for det knækker hvis jeg nørkler for meget med det.

Jeps!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.