Sidder lige og læser om hvad nogen syntes er bedst, om det er at være ung mor eller ældre mor, tænker så lige på, at det må da være rart selv at kunne vælge.
Ja, det må være rart at kunne vælge, men det kan man jo ikke alligevel, for hvem ved...hvis man vælger at ville være ældre, og det så viser sig, at man ikke kan få børn, hvad så??
Min kæreste ytrede først ønske om at få børn med mig, da jeg var 29 (jeg selv havde ønsket det fra 24-25 årsalderen, netop fordi jeg helt sikkert troede at jeg med mit held, ville få svært ved at få børn eller måske slet ikke kunne).
Det viste sig da osse, at det skulle blive svært. Vi prøvede i 2½ år, og vi havde været på fertilitetsklinikken flere gange, for at blive undersøgt, og snakke om, hvad der skulle ske. Der var ikke noget galt for at vi ikke kunne få børn, men det ville åbenbart ikke som vi ville.
Vi skulle aftale en dato for, hvornår vi skulle starte med selve behandlingen. Jeg satte datoen lidt langt ude i fremtiden, fordi jeg var bange for, at "misse" de tre forsøg og dermed ikke have chancen længere... Det er altså virkelig angst provokerende det med antallet af forsøg.
Jeg var dog så heldig at blive gravid måneden før, vi skulle have været i behandling, så det blev aldrig aktuelt for mig....
Men det jeg ville sige var bare... hvis man vælger at starte sent op, kan det jo blive for sent... mener det er op til 40 år man må være som kvinde for at få behandling, er det ikke??
Men udover det, så håber jeg virkelig at alle de af jer, som har svært ved at blive gravide, ligesom jeg havde... vil få lov at være lige så heldige