Gode råd søges (lortebleer)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.701 visninger
11 svar
2 synes godt om
26. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ja vi bor på 1. sal i lejlighed så det er ikke lige sådan at vi "bare" kan rende ud med bleen hver gang han har lavet ildelugtende...

Så gode råd for at undgå at hele lejligheden stinker af det?

Lige nu huskede jeg at min mor gav mig et råd mod at fjerne røglugt ved at sætte eddike i en skål ved siden af det der lugtede så lige nu står der en tom kagebøtte fyldt med eddike ved siden af posen med 5! poser udenom bleen under håndvasken og når jeg åbner lågen kan jeg altså stadig svagt lugte den til trods for eddiken virkelig stinker.

Så nogen gode råd? nogen der evt. har fundet en blespand der kunne holde lugten inde bare så vi kunne gå ud med den næste dag når vi skal ned for at aflevere ham? Nogen der fandt udaf at lave en løsning selv der virkede?

mangler virkelig gode råd for det med at ligge den på badeværelset duer ikke... udsugningen kan ikke fjerne lugten selvom det nu er 2 dage siden bleen lå der i 10 timer og så blev fjernet da han lavede lige inden sengetid...

Håber virkelig der er nogen der har fundet en holdbar løsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

spj

Vi har en blespand, kan ikke lige huske mærket, men den bliver solgt i de fleste supermarkeder. Når bleen er kommet deri er der et håndtag man drejer på også bliver bleen ligesom forseglet deri. Hvis man bare husker at gøre det, lugter det ikke.

Anmeld

26. juni 2013

VIPpigen

Vi har tommee tippee blespanden. Dn har jeg været super glad for. Den lugtede kun sådan rigtig slemt når vi skulle tømme den... Jep puttede bare bleen godt ned i spanden, og snurrede posen rundt 2-3 gange... Den stod i køkkenet det første år da vi boede i lejlighed, det var det eneste sted der var plads til et samklaplig puslebord... Siden har den stået ude på badeværelset, og vi har aldrig haft lugtgener fra den

Anmeld

26. juni 2013

Drømme

Wampires skriver:

Ja vi bor på 1. sal i lejlighed så det er ikke lige sådan at vi "bare" kan rende ud med bleen hver gang han har lavet ildelugtende...

Lige nu huskede jeg at min mor gav mig et råd mod at fjerne røglugt ved at sætte eddike i en skål ved siden af det der lugtede så lige nu står der en tom kagebøtte fyldt med eddike ved siden af posen med 5! poser udenom bleen under håndvasken og når jeg åbner lågen kan jeg altså stadig svagt lugte den til trods for eddiken virkelig stinker.

Så nogen gode råd? nogen der evt. har fundet en blespand der kunne holde lugten inde bare så vi kunne gå ud med den næste dag når vi skal ned for at aflevere ham? Nogen der fandt udaf at lave en løsning selv der virkede?

mangler virkelig gode råd for det med at ligge den på badeværelset duer ikke... udsugningen kan ikke fjerne lugten selvom det nu er 2 dage siden bleen lå der i 10 timer og så blev fjernet da han lavede lige inden sengetid...

For os virker det med en ganske alm skraldespand når vi bruger engangsbleer :p det lugter når vi åbner låget, men det er det. Og ellers bruger vi hundelorteposer hvis vi er ude et sted.

men ærligt talt, når vi bruger stofbleer er det aldrig et problem med lugt, for der ryger lorten direkte fra bleen i toilettet, og så ruger bleen i vaskemaskinen, og derinde er der god udsugning

Anmeld

26. juni 2013

BigHope13

Wampires skriver:

Nu har jeg ikke personlig erfaring endnu, men suger jo lidt til mig rundt omkring, og ved at både min veninde og min kusine og sådan nogle orange parfume poser, som mener kan købes i super spar og brugsen. Du kan simpelthen ikke lugte andet end selve posen. Synes den er super smart til de stinky bleer og især når man er på farten. Skal ihvertfald have fundet nogle når det bliver min tur til at have Lorte bleer i huset om 4 mdr
Ellers synes jeg ikke at have hørt problemer fra dem som har ble spand.

Anmeld

26. juni 2013

Valle81

Kender problemet, her gjorde jeg det at jeg satte toppen af posen i klemme i vinduet:-) så hang snippen inde og bleerne ude:-)

Anmeld

27. juni 2013

Maja88

Man kan købe en pakke bleposer i diverse supermarkeder   de er lettere parfumeret.. men dem bruger vi til lorte bleerne

Anmeld

27. juni 2013

Klumpe-dumpe

De omtalte poser brugte jeg også. Der er 300 poser for 25-30 kr.

Anmeld

27. juni 2013

EnGodMor

Wampires skriver:

Er det ikke bare og hænge en pose med hank på,  på håndtaget af vinduet, og så kan posen hænge ud af vinduet? Når i så har en prutble, så åbenbart vinduet og lig den i posen, og så lukke vinduet igen? 

Anmeld

27. juni 2013

Elgaard73

Vi bruger de let parfumerede Nappy Bags. Køber dem i Kvickly ( omkring 40 kr for 2 pakker = 600 stk), men de kan sikkert også fåes andre steder. Har set at man også kan få nogle store, lidt stærkere parfumerede poser, som kan bruges i f.eks blespanden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.