Squatchallenge under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

548 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg er i tredje trimester og har hele vejen igennem graviditeten trænet og haft en fuldstændig ukompliceret graviditet. Jeg overvejer nu at lave den såkaldte squatchallenge, hvor jeg squatter på en bold så jeg ikke kommer for langt ned og gør det i et stille og roligt tempo. Derudover vil jeg gøre det i løbet af dagen, så det ikke er fx 100 på en gang. Derudover vil jeg selvfølgelig stoppe hvis det gør det mindste ondt.  

Hvad synes I om det? Lyder det som hul i hovedet?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

Kløver

Synes du skal snakke med en professionel træner omkring det her squat så du er sikker på ikke at komme galt afsted

Anmeld

26. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Synes du skal snakke med en professionel træner omkring det her squat så du er sikker på ikke at komme galt afsted

Tjaa, det kan godt være det er en god idé. 

Anmeld

26. juni 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Vi fraråder på det kraftigste at gravide laver squat,da man laver et stort tryk på både bækkenet,men også livmoderhalsen.

Anmeld

26. juni 2013

Maja88

Anonym skriver:

Hej alle.

Jeg er i tredje trimester og har hele vejen igennem graviditeten trænet og haft en fuldstændig ukompliceret graviditet. Jeg overvejer nu at lave den såkaldte squatchallenge, hvor jeg squatter på en bold så jeg ikke kommer for langt ned og gør det i et stille og roligt tempo. Derudover vil jeg gøre det i løbet af dagen, så det ikke er fx 100 på en gang. Derudover vil jeg selvfølgelig stoppe hvis det gør det mindste ondt.  

Hvad synes I om det? Lyder det som hul i hovedet?

Min jm sagde go for it

Anmeld

27. juni 2013

Anonym trådstarter

Mor_til_2_unger skriver:

Vi fraråder på det kraftigste at gravide laver squat,da man laver et stort tryk på både bækkenet,men også livmoderhalsen.

Må jeg spørge hvem "vi" er?

Jeg læste tilfældigvis denne artikel om squat og graviditet og ud fra det, er det ikke nogen dårlig idé at squatte så længe det ikke gør ondt?

"Ved squat kommer der et stort pres fra bughulen på bækkenbunden, og du skal derfor være opmærksom på at du ikke føler at det presser for meget på bækkenbunden, at du ikke føler tyngde eller ubehag før, under eller efter.  Sørg for at dit bækken, hofte og lænd har det godt, mens du squatter, og hvis du føler ubehag, prøv at samle fødderne lidt så du står mere parallelt og gå evt knap så langt ned. 
Squat er en super god øvelse (hvis du ikke får ondt af den) når du er gravid fordi den træner stabilitet omkring hofteleddet meget effektivt, samtidig med at den tager fat på alle de store muskelgrupper i kroppen. Den virker også som venepumpe for benene. 
Når du squatter ned, vær opmærksom på din bækkenbund og hold gerne lidt sammen (men du får en naturlig udspænding af bækkenbunden). På vejen op, må du gerne 'samle dig op' og hjælpe baller og mave med at holde sammen ved at klemme omkring endetarmen (det er der du træner bækkenbunden). Det styrker også hele fornemmelsen for bækkenbunden i samarbejde med resten af kroppen."

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.