Hallo de damer :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.065 visninger
11 svar
6 synes godt om
26. juni 2013

Anonym trådstarter

Hejsa 

Min lillesøster på 17 har spurgt mig om det er forkert af hende at hun gerne vil have et barn..

Hvad er jeres mening om det? 

Det skal siges at hun bor med sin kæreste på 23 

Håber i kan hjælpe mig med at svare hende.

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hejsa 

Min lillesøster på 17 har spurgt mig om det er forkert af hende at hun gerne vil have et barn..

På forhånd tak 

Det er da på ingen måder forkert af hende gerne at ville..
Der hvor problematikken kan ligge er om hun er klar, og om hun økonomisk også føler, at hun er klar
Hendes kæreste skal selvfølgelig være 100% klar også!

Anmeld

26. juni 2013

MariaKyedDK

Martsbaby skriver:

Der hvor problematikken kan ligge er om hun er klar, og om hun økonomisk også føler, at hun er klar

jeg vil svare det samme 

Anmeld

26. juni 2013

Anonym trådstarter

Martsbaby skriver:

Hun kan sagtens få tingene til at rende rundt. Det er ikke et problem for hende  Hun trode her for nyligt at hun var blevet gravid, og hendes kæreste reagerede meget godt, tror også lidt at han gerne vil have et barn inde for den nærmeste fremtid 

Men hun er også meget moden af sin alder 

Anmeld

26. juni 2013

MKN_96

Anonym skriver:

Hejsa 

På forhånd tak 

Næ, det er såmænd ikke forkert  Står selv i samme situation, jeg er 17½, überskruk og ønsker mig brændende at få børn i en ung alder 
Det vigtige er at have sit bagland i orden, og hvis ikke man er i gang med noget uddannelse, så skal man vide med sig selv at man kan/vil gennemføre det bagefter - koste hvad det vil!
Hvis hun er i gang meget noget uddannelse, så er det super super vigtigt at hun er sikker på at hun kan fortsætte uddannelsen hvor hun slap når hun har endt barsel 

Og så skal hun selvfølgelig være klar over hvad hun går ind til, at det er resten af livet hun skal elske og beskytte sit barn, og at det binder hende til kæresten for resten af livet 

Anmeld

26. juni 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hun kan sagtens få tingene til at rende rundt. Det er ikke et problem for hende  Hun trode her for nyligt at hun var blevet gravid, og hendes kæreste reagerede meget godt, tror også lidt at han gerne vil have et barn inde for den nærmeste fremtid 

Men hun er også meget moden af sin alder 

Så længe hun selv føler for det, så skid hul i hendes alder
Jeg tænker at der klart er en fordel ved at være ung mor, idet man så er ung længere med sine børn, men der er selvfølgelig også bagsiden af medaljen mht. uddannelse osv

Men er hun klar, så GO FOR IT

Anmeld

26. juni 2013

Anonym trådstarter

Martsbaby skriver:

Så længe hun selv føler for det, så skid hul i hendes alder
Jeg tænker at der klart er en fordel ved at være ung mor, idet man så er ung længere med sine børn, men der er selvfølgelig også bagsiden af medaljen mht. uddannelse osv

Men er hun klar, så GO FOR IT

Ja i forhold til uddannelse er hun klar til at udskyde det lidt tror jeg. Men tror jeg vil tage ud få en seriøs snak med hende i aften. Så vil jeg prøve at tage noget af det i har sagt og se hvad siger til det 

Anmeld

26. juni 2013

SjeBets

Det er ikke forkert, men som mor ville jeg nok håbe at min 17 årige datter var ung lidt mere end bare til de 17. Min søster er 17 og meget moden, men jeg håber stadig for hende at hun vælger at være ung og spontan ( det kan man sagtens være uden at være til drukture og andet) et stykke tid endnu.  jeg fik selv som 20 årig. ikke planlagt. ikke ønsket, men helt klart elsket. Og i dag 14 år senere, sidder og nogle gange og mangler lidt den der spontanitet som mange af mine venner og veninder havde, men jordomrejser. Udenlands skole ophold, og med mere.

Men altså jeg siger ikke man er en ringere mor at at være ung, jeg ville personligt som mor, ønske min datter levede lidt hvis du forstår. Men sådan er det vel når man er Mor

Anmeld

26. juni 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Ja i forhold til uddannelse er hun klar til at udskyde det lidt tror jeg. Men tror jeg vil tage ud få en seriøs snak med hende i aften. Så vil jeg prøve at tage noget af det i har sagt og se hvad siger til det 

Hun er i hvert fald nødt til at være helt sikker på, at hun er klar, ellers bliver det en kamp for hende! Og sådan skal det jo helst ikke være

Anmeld

26. juni 2013

Anonym trådstarter

Biggestwish skriver:

Næ, det er såmænd ikke forkert  Står selv i samme situation, jeg er 17½, überskruk og ønsker mig brændende at få børn i en ung alder 
Det vigtige er at have sit bagland i orden, og hvis ikke man er i gang med noget uddannelse, så skal man vide med sig selv at man kan/vil gennemføre det bagefter - koste hvad det vil!
Hvis hun er i gang meget noget uddannelse, så er det super super vigtigt at hun er sikker på at hun kan fortsætte uddannelsen hvor hun slap når hun har endt barsel 

Og så skal hun selvfølgelig være klar over hvad hun går ind til, at det er resten af livet hun skal elske og beskytte sit barn, og at det binder hende til kæresten for resten af livet 

Tror hun er klar til at rykke hendes uddannelse. Hun er ikke begyndt i nu. Men hun skal starte til jul. Så nu må vi se hvad der sker. 

Som sagt vil jeg tage en snak med hende i aften om det, og så må vi se hvad hun siger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.