Trækker sgu li på smilebåndet, mens jeg tænker, Doh!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2013

Anonym trådstarter

Hønsemor skriver:

Så kan du heller ikke gøre mere. 

Men små griner altså lidt af dem som er overbevist om at alt maling er farlig som gravid. For så vil jeg mene en gåtur er farligere med alle de skadelige partikler der er i luften fra køretøjer 

Præcis, jeg tænker hvordan overlever man at være gravid i det indre KBH, eller de større byer med kostant omringet af bilos og andre skadelige stoffer, hvor samtlige samtidig er rygere under graviditeten......

Jeg tager sgu min svanemærket maling og maler det sidste imorgen med gasmasken på og vinduerne åbne, alt imens min nabo sutter i hendes cigaret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

modesty

Den jeg læste frarådede de bare at man malede med de giftige, jeg har købt svanemærket maling, og brugt gasmaske + markant udluftning

Der er simpelthen så meget lort i maling, og nye ting der hele tiden dukker op - f.eks sådan noget som det her (som også findes i vandbaserede malinger):

http://www.astma-allergi.dk/c/document_library/get_file?uuid=82267ee5-2818-42b4-ae90-e0d3baca1049&groupId=12111

Men som jeg også skrev, så kan jeg ikke se problemet, da du jo har båret gasmaske.

Miljøstyrelsen skriver altså stadig:

• Undgå at male hvis du er gravid eller ammer.
  • Vær opmærksom på at malingsprodukter afgiver stoffer under tørring og hærdning. Sørg for god udluftning indtil malingen er hærdet, det er typisk minimum en uges tid. Hærdningen går hurtigere ved højere temperaturer og ved iltning. Det er derfor bedre at male i de varme måneder med åbne vinduer frem for om vinteren. Undlad at sove i malede rum, før malingen er hærdet. Det kan tage flere uger før malinglugten helt forsvinder.

http://www.mst.dk/Borger/Temaer/Hjemmet/Maling_og_lak/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.