Trækker sgu li på smilebåndet, mens jeg tænker, Doh!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
11 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juni 2013

Anonym trådstarter

Jeg har gået sådan og småmalet lidt gennem graviditeten, altså nok malet 3 gange sammenlagt og er i uge 30 nu, så kommer nabokonen gudhjælpende mig, og siger; "Man må altså ikke male når man er gravid", alt imens hun tager de vildeste hiv af en Grøn Cecil!

Jeg maler med gasmaske på, og har 5 vinduer åbne for fuld udblæsning, og har nok malet svarende til 1 time de tre gange

Hmmmm, men det da MEGET sundere at hive 20 grønne Cecil gennem lungerne og baby dagligt, det kan jeg selvfølgelig godt se
(IRONI KAN FOREKOMME)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

Mettefpigen

Er hun gravid?

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Er hun gravid?

Jep, mener hun snart er halvvejs

Anmeld

25. juni 2013

Anonym

Begge dele er jo ikke smart at gøre som gravid. Rygning ville jeg mene klart er værre end at du maler, men forstår ikke begges jeres valg

Anmeld

25. juni 2013

Hønsemor

Den der med malingen er altså rimelig gammel og fra den gang der fandtes tonsvis af giftige dampe. Det meste maling er idag fri for giftstoffer mv.

Tænk på de kvindelig malere, kan de så ikke arbejde fra mens de prøver at blive gravide og til de har født?! ;-)

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

Hønsemor skriver:

Den der med malingen er altså rimelig gammel og fra den gang der fandtes tonsvis af giftige dampe. Det meste maling er idag fri for giftstoffer mv.

Tænk på de kvindelig malere, kan de så ikke arbejde fra mens de prøver at blive gravide og til de har født?! ;-)

Jep, jeg har selvfølgelig fulgt miljøstyrelsens anbefalinger, så skulle heller ikke mene det jeg gør er farligt, malingen er jo ikke dynget til i giftige stoffer

Anmeld

25. juni 2013

modesty

http://www.maler.sos.dk/da/sundhedsemner/arbejdsmiljoe/Netdoktor006117.html

" Myndighederne (Sundhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen) fraråder, at private maler under graviditet."

Med alle malinger, også dem med den laveste MAL kode anbefales det at man ikke sover i dampene i et par uger, da kemistofferne bruger noget tid på at fordampe.

(men derudover kan jeg ikke se problemet hvis TS har brugt gasmaske)

Anmeld

25. juni 2013

VIPpigen

Nu holder den vidst ikke mere med det maling... Så længe den ikke indeholder diverse dampe som feks udendørs maling stadig kan indeholde, mon ikke det så går...

men det er rigtigt, for bare 10 år tilbage, da var kvindelige malere nød til at stoppe arbejdet, pga det stadig var skadeligt for fostret. Min kusine har 2 børn, og begge stoppede hun med det samme den positive test var der, det var simpelthen mester og det hele som sagde at hun ikke måtte, fordi de arbejdede med "farlig" maling

Og nej, smøger gør det bestemt ikke bedre

Anmeld

25. juni 2013

Hønsemor

Anonym skriver:

Jep, jeg har selvfølgelig fulgt miljøstyrelsens anbefalinger, så skulle heller ikke mene det jeg gør er farligt, malingen er jo ikke dynget til i giftige stoffer

Så kan du heller ikke gøre mere. 

Men små griner altså lidt af dem som er overbevist om at alt maling er farlig som gravid. For så vil jeg mene en gåtur er farligere med alle de skadelige partikler der er i luften fra køretøjer 

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

http://www.maler.sos.dk/da/sundhedsemner/arbejdsmiljoe/Netdoktor006117.html

" Myndighederne (Sundhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen) fraråder, at private maler under graviditet."

(men derudover kan jeg ikke se problemet hvis TS har brugt gasmaske)

Den jeg læste frarådede de bare at man malede med de giftige, jeg har købt svanemærket maling, og brugt gasmaske + markant udluftning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.