Tandlæge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

349 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. juli 2009

linemus

Har jeres små været ved tandlægen for første gang?

Jeg var afsted med Sebastian i dag og spurgte til, hvornår pigerne skal til tandlæge, for det har de aldrig været. Tandlægen sagde omkring 1,5 års alderen, men at vi selv skulle melde dem til ved kommunen, før vi fik en indkaldelse. Godt jeg spurgte. Måske er det fordi vi er flyttet, men ville i hvert fald lige give det videre. Jeg troede nemlig, det skete automatisk, og har længe gået og ventet på det.

- Line 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2009

Kaufie

Det må være fordi I er flyttet - men Hals/Hov er da stadig i Aalborg Kommune???

Vi blev indkaldt da W var omkring 1 år tror jeg. Det er ihvert fald længe siden - der var kun kommet de forreste 8 tænder på det tidspunkt.

Men kan da faktisk ikke huske hvornår de ville se os igen...... Måske skal man lige høre dem ad?

Anmeld

9. juli 2009

Plysbjørnen

Jeg fik brev fra Kommunen da både Laura og Benjamin var 6 mdr at de ville blive indkaldt når de var 2½ år.

Nu må vi så bare se om jeg ønsker at børnene skal gå der, for min nabokone arbejder dernede, og hun har fortalt at de har fået 3 tyske tandlæger, da de ikke kunne få nogen danske, og de er vist temmelig onde ved børnene. Og det skal mine børn ikke udsættes for, så skal jeg nok finde en tandlæge i det private som kan tage dem...

Anmeld

9. juli 2009

Lise

Vi var afsted med Simon for første gang sidste mandag, så i Hvidovre Kommune er det altså når de bliver to. Han havde alle tiders fine tænder - og 20 stk af dem

Men han var godt tosset på tandlægen, for hun holdt fast, gjorde hun. Men bagefter gav hun en lille bil, og så var hun sød nok

Anmeld

9. juli 2009

Susan1978

hmm Emil har heller ik været til tandlægen.. måske jeg lige skulle høre næste gang Ea skal til tandlæge..

Anmeld

9. juli 2009

linemus

Kaufie skriver:

Det må være fordi I er flyttet - men Hals/Hov er da stadig i Aalborg Kommune???

Vi blev indkaldt da W var omkring 1 år tror jeg. Det er ihvert fald længe siden - der var kun kommet de forreste 8 tænder på det tidspunkt.

Men kan da faktisk ikke huske hvornår de ville se os igen...... Måske skal man lige høre dem ad?

Ja, vi er stadig i Aalborg Kommune. Jeg kan godt huske, at vi skulle melde os selv og Sebastian til kommunen (ang. tandlæge), dengang vi flyttede, men min mand mener så, han også meldte pigerne, så nu vil jeg ringe til tandlægen imorgen og høre.

Anmeld

9. juli 2009

Tynen

Hallo.. Det tænkte jeg faktisk på her den anden dag..

Var selv ved tandlæge før jeg blev gravid og spurgte til hvornår man kunne forvente at barnet blev indkaldt.
Der var svaret når de var omkring 1½-2 år.
De sagde dog ikke noget om at man skulle melde dem til nogen  Hmm..
Måske det skulle undersøges..

Anmeld

9. juli 2009

heaven

lasse fik første indkaldelse da han var 6 mdr -" nu har Lasse sine første mælketænder..."- ja goddaw do - han fik første tand da han var over 8 mdr.... så han kom af sted da han var lidt over et år, og vi bliver indkaldt igen når han er 2, altså igen her efter sommerferien... det var i hvert fald hvad jeg fik at vide...

her har det hele kørt automatisk...

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.