hjemmelavet fryseretter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.797 visninger
18 svar
4 synes godt om
24. juni 2013

AnneMaria

vil gerne lave nogen madretter, som jeg kan fryse ned til nogen dage hvor jeg ingen overskud har til madlavning. Men hvad?

kan komme i tanke om lasagne, men hvad for nogen madretter bliver ellers gode efter en tur i fryseren... for der er vel nogen retter der kan blive ret klamme efter en tur i fryseren, eller? (har aldrig prøvet det før)

Og hvordan er det man gør - lader man dem tør op og derefter i ovnen, eller bare ind i ovnen med det samme ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

esioul

AnneMaria skriver:

vil gerne lave nogen madretter, som jeg kan fryse ned til nogen dage hvor jeg ingen overskud har til madlavning. Men hvad?

kan komme i tanke om lasagne, men hvad for nogen madretter bliver ellers gode efter en tur i fryseren... for der er vel nogen retter der kan blive ret klamme efter en tur i fryseren, eller? (har aldrig prøvet det før)

Og hvordan er det man gør - lader man dem tør op og derefter i ovnen, eller bare ind i ovnen med det samme ?

Kødsovs

pizzasnegle

mini pizzaer

Anmeld

24. juni 2013

AnneMaria

esioul skriver:

Kødsovs

pizzasnegle

mini pizzaer

tusind tak

Anmeld

24. juni 2013

Mum33

Tærter

Anmeld

24. juni 2013

Nemesis

ud over lasagnen er der jo kødsovs til pasta, frikadeller, supper, gryderetter(oksesteg, ragout,benløse fugle osv) af den samme fars som til frikadeller laver du kødboller (koges let) til boller i karry.

Du kan også tage hakket oksekød forme dem som bøffer og så fryse dem ned..dem kan du både tø op inden du steger dem eller direkte fra fryseren på panden.

forstegte kyllinge stykker til tortilla, kyllingesalat, og kyllingefilet let kogt fryses i suppen så har du til kylling i karry, eller anden grydekylling.

Anmeld

24. juni 2013

(august)

boller i karry

chili con carne

frikadeller

fiskefrikadeller

diverse sammen kogt f.eks mørbradgryde

lasagne

kødsovs

pizza

fisk i fad (lidt a la lasagne bare med fisk)

thairetter

De fleste retter fryses. Vi gør ofte det at vi laver kæmpe portioner også er der diverse hjemmelavede hurtigretter når vi er alene med børnene.

Anmeld

24. juni 2013

AnneMaria

Nemesis skriver:

ud over lasagnen er der jo kødsovs til pasta, frikadeller, supper, gryderetter(oksesteg, ragout,benløse fugle osv) af den samme fars som til frikadeller laver du kødboller (koges let) til boller i karry.

Du kan også tage hakket oksekød forme dem som bøffer og så fryse dem ned..dem kan du både tø op inden du steger dem eller direkte fra fryseren på panden.

forstegte kyllinge stykker til tortilla, kyllingesalat, og kyllingefilet let kogt fryses i suppen så har du til kylling i karry, eller anden grydekylling.

hvad med supper - skal de så tør op først eller hvordan forgår det?

ps. tak for nogen super ideer

Anmeld

24. juni 2013

AnneMaria

(august) skriver:

boller i karry

chili con carne

frikadeller

fiskefrikadeller

diverse sammen kogt f.eks mørbradgryde

lasagne

kødsovs

pizza

fisk i fad (lidt a la lasagne bare med fisk)

thairetter

De fleste retter fryses. Vi gør ofte det at vi laver kæmpe portioner også er der diverse hjemmelavede hurtigretter når vi er alene med børnene.

super tusind tak!!

Anmeld

24. juni 2013

Nemesis

AnneMaria skriver:

hvad med supper - skal de så tør op først eller hvordan forgår det?

ps. tak for nogen super ideer

nej det behøver supperne ikke, det er jo bare at varme dem op stille og roligt, så tør de jo op i gryden :-D

Anmeld

24. juni 2013

AnneMaria

Nemesis skriver:

nej det behøver supperne ikke, det er jo bare at varme dem op stille og roligt, så tør de jo op i gryden :-D

det må jeg sige - det er smart. Er lidt dumt jeg ikke har taget mig brug af hjemmelavet fryseretter før. Det må jeg have gang i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.