jeg startede i skole da anne louise kun var 3,5 mdr gammel og ville gerne amme havde 4 timer om dagen så tænkte det ikke var nødvendigt at malke ud der oppe, men det var det fandt vi ud af senere.
efter at havde gået på skole i en måned kunne jeg ikke amme hende mere da jeg ikke havde mere mælk. og det var på trods af at jeg malkede ud der hjemme og gav hende bryst lige inden jeg tog afsted og lagde hende til så snart jeg kom hjem og hun var vågen.
så malk alt det ud du kan når du har mulighed for det på skolen og så sørg for at give ham så meget bryst som muligt når du er hjemme og hans sult melder sig. det vil jeg give dig som råd.
og når han så er 4 måneder behøver vandet ikke at være kogt mere og han må få fra hanen af men kun lidt.
og en pumpe skal stireliseres lige som med flasker, efter hvert gang den er brugt for at være sikker på der ikke er nogen bakterier på den.
dog tror jeg kun det er nødvendigt for dig at malke ud måske 1 gang mens du er i skole når det ikke drejer sig om så mange timer du er der af gangen jo.
med en køletaske, skal du selv købe køle elementer ved siden af og fryse så de er klar.
og husk nu at når du tager frossent modermælk op så kan det kun holde sig et døgn på køl og 3 mdr i fryseren.
Anmeld