Goformiddag!
Jeg har lige brug for lidt hjælp og praktisk erfaring.
Sagen er den, at jeg vender tilbage til studiet, når James er 4,5 måned gammel - her overtager min kæreste barslen indtil James skal i vuggestue.
Jeg fuldammer, er glad for det, og det betyder meget for mig at undgå erstatning. Jeg har IKKE noget imod flaskemødre, jeg var det selv med Rose, men fordi amningen går så godt, ønsker jeg så vidt muligt at forblive på ren modermælk.
Vi vil ikke starte på grød, når James er 4 måneder. Med mindre der er noget der VIRKELIG taler for det, så vil vi følge WHO og SST anbefalinger om fuld'amning' til 6 mdr. Og så vil vi måske praktisere baby led weaning derefter.
AAaaaanyway! Humlen i det her er selvfølgelig, at jeg ikke kan amme ham, når jeg er på universitetet. Jeg er begyndt at malke ud en gang om dagen og komme i fryseren, så L har at kunne give på flaske eller kop.
Men hvad foreslår i, at jeg rent praktisk gør, når studiet starter? Jeg vil stadig amme ham, når jeg er hjemme. Jeg har ikke mange undervisningstimer, måske max 15 om ugen. Ellers hedder det selvstudie, så jeg vil være en del hjemme, men der er også læsegruppemøder mm.
Derfor er jeg jo nødt til at malke ud i løbet af dagen - ellers får jeg dels total overspændt bryster, men risikerer også nedsat mælkeproduktion, hvis produktionen ikke stimuleres.
Jeg tænker lidt jeg kan tage brystpumpen med og malke ud oppe på skolen og have en lille køletaske med. Hvordan gør jeg det i praksis? Beklager det dumme spørgsmål, men jeg har ikke lige den store viden udi køletasker
De køletasker jeg har fundet er bare sådan noget termohalløj - skal jeg så selv købe et fryseelement og smide i tasken, eller?
Og skal pumpen ikke steriliseres mellem udmalkninger? Eller kan jeg nøjes med at vaske den af og så bruge den igen senere på dagen? Har jo ikke liiiige mulighed for at sterilisere pumpen oppe på uni
På det tidspunkt er han jo fyldt 4 mdr, og er det ikke noget med, at de på det tidspunkt fx også godt må få vand fra hanen (tænker de ikke er så "bakteriesky") eller er det først fra 6 mdr?
Andre gode råd og forslag modtages gerne!
- Og i bedes venligst, i denne debat, ikke stille spørgsmål ved, at jeg gider gå gennem alt det bøvl. Det er noget der betyder meget for mig, og nu hvor jeg til min store sorg ikke kan gå hjemme med ham særlig lang tid, føler jeg det mindste jeg kan gøre er at sørge for, at han fortsat får min mælk