Hvad skal man IKKE spise når man ammer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.959 visninger
14 svar
6 synes godt om
24. juni 2013

Sky

Jeg fødte lørdag nat og forsøger at få amningen igang. Men jeg kan ikke huske hvad man IKKE må spise når man ammer...

Nogen der kan gi gode råd?

/Sky

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

annec

Sky skriver:

Jeg fødte lørdag nat og forsøger at få amningen igang. Men jeg kan ikke huske hvad man IKKE må spise når man ammer...

/Sky

Ej stort tillykke! Håber alt gik godt! Så kom du jo før mig :-)

Ang. Amningen så har jeg hørt chokolade, men ved ikke om det passer

Anmeld

24. juni 2013

Koen.

Tror det er individuelt hvad man kan spise
Har hørt om nogle hvor baby fik ondt i maven ved det mindste eller hvor de kunne spise alt! Selv kunne jeg spise stort set alt uden lillemanden fik ondt i maven, dog var chokolade no go da han pruttede ekstra meget

Så prøv dig frem og stort tillykke med baby

Anmeld

24. juni 2013

Mettefpigen

Enig med Tanja, det skal du prøve dig til :-)

Anmeld

24. juni 2013

modesty

Sky skriver:

/Sky

De fleste kan spise alt. 

Anmeld

24. juni 2013

FamilenStorm

Sky skriver:

/Sky

Det er forskelligt... Men her var det chokolade og jordbær...

Stort tillykke med jeres guldklump...

Anmeld

24. juni 2013

Valle81

Det nyeste er, at de kloge siger, at alt det man har spist under graviditeten, skulle man kunne spise mens man ammer:0)

Dog husker jeg selv at chokolde, jordbær, juice, persille, løg, kål var nogle af de værste til at kunne give barnet maveproblemer, men jeg vil sige prøv dig frem:0)

Vær obs, når du spiser noget, hvor man kunne tænke hmm, og se om det giver sig til kende hos baby i op til et døgn efter, hvis ikke, så giv den gas:0)

Anmeld

24. juni 2013

Pikku Myy

Valle81 skriver:

Det nyeste er, at de kloge siger, at alt det man har spist under graviditeten, skulle man kunne spise mens man ammer:0)

Dog husker jeg selv at chokolde, jordbær, juice, persille, løg, kål var nogle af de værste til at kunne give barnet maveproblemer, men jeg vil sige prøv dig frem:0)

Vær obs, når du spiser noget, hvor man kunne tænke hmm, og se om det giver sig til kende hos baby i op til et døgn efter, hvis ikke, så giv den gas:0)

Enig, men jeg har en tilføjelse: Man kan ikke konkludere noget ud fra een gang. Hvis man mistænker et eller andet, må man prøve et par gange før man kan tilnærmelsesvis konkludere noget. Ellers kan man jo fjerne en fødevare hver eneste gang baby slår en prut

Til TS: Jeg kunne spise alt mens jeg ammede.

Anmeld

24. juni 2013

Svenne

Min søn er 2,5 måneder. Jeg har ikke oplevet at han har haft ondt i maven over noget jeg har spist.

Men jeg spiser heller ikke chokolade

Anmeld

24. juni 2013

2babygirls

Sky skriver:

/Sky

Her gav ren chokolade med højt kakao indhold av i maven ved baby 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.