Tabe sig på maven - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2013

Wimmie

lottemusen skriver:

Hej piger.

Jeg fødte for 9 mdr. siden, og havde en dejlig graviditet hvor jeg kun tog 8 kg på. Efter en uge var jeg ned på min normal vægt 

Før jeg blev gravid havde jeg en lille delle mave. Det var jeg selvfølglig ikke så glad for. Men alligevel gjorde det mig ikke noget, da jeg vidste, at jeg var normalvægtig. 163 cm og 60 kg.

Nu har jeg så taget meget på på maven. Synes jeg selv i hvert fald. Men vægten siger dog stadig 60 kg.
Jeg synes jeg ligner en gravid, og det er jeg rigtig ked af  
Jeg kunne derfor godt tænke mig at tabe mig på maven, så jeg får en flad mave. Jeg går meget i løst tøj, for at skjule maven 

Jeg har rigtig nemt ved at slænge mig på sofaen og spise slik. Måske er det også grunden til min store delle  Det vil jeg selvfølgelig gøre en indsats for, at blive bedre til at lade være med...

Men jeg har brug for jeres hjælp! Har I nogle gode råd til både kost og træning?
Jeg er meget på bar bund i dette projekt, så jeg håber I vil hjælpe mig til at komme i gang!

Og du er sikker på at det er fedt på maven og ikke løs hud/maveskind efter fødslen?
Mange (sær dem der har været slanke eller normale af bygning) får ofte en "delle/pølse" på maven efter fødslen fordi huden ikke trækker sig sammen bagefter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

lottemusen

lottemusen skriver:

Jeg vil virkelig også prøve at skære ned på sukker. Jeg er "desværre" ret vil med sodavand, slik og chokolade, men samtidig er det heller ikke så svært for mig at sige nej til det. Jeg må jo bare passe på de øjeblikke hvor jeg er svag 

Og så er den gode vane jo, ikke at have noget i huset af det usunde. Så ryger det nemlig ikke ned i mavsen 

Sorry... min computer gik lidt amok! Men nu har jeg i hvertfald svaret dig 

Anmeld

29. juni 2013

lottemusen

Wimmie skriver:

Og du er sikker på at det er fedt på maven og ikke løs hud/maveskind efter fødslen?
Mange (sær dem der har været slanke eller normale af bygning) får ofte en "delle/pølse" på maven efter fødslen fordi huden ikke trækker sig sammen bagefter

Jeg var slank allerede et par uger efter fødslen, og siden da er maven ellers bare vokset. Nok pga. manglende motion og for meget usund mad. Så det er (desværre) bare fedt 
Men ja, min vægtfordeling har nok også ændret sig efter jeg har født. Det sker jo for andre også...

Anmeld

29. juni 2013

Kildebakken

Har du overvejet bogen: spis maven flad? Den kan anbefales;-) og købes i de fleste store supermarkeder. 

Anmeld

29. juni 2013

lycly

lottemusen skriver:

Jeg vil virkelig også prøve at skære ned på sukker. Jeg er "desværre" ret vil med sodavand, slik og chokolade, men samtidig er det heller ikke så svært for mig at sige nej til det. Jeg må jo bare passe på de øjeblikke hvor jeg er svag 

Og så er den gode vane jo, ikke at have noget i huset af det usunde. Så ryger det nemlig ikke ned i mavsen 

Sådan er det også her, hvis der er slik i huset så spiser jeg det Så tricket er nemlig at sørge for der ikke er noget overhovedet

Anmeld

30. juni 2013

Zelinasmor

lottemusen skriver:

Tak for tippet! Det vil jeg så prøve at undgå.... eller i hvert fald spise mindre af. Så må der bare flere grøntsager på bordet 
Men kød er stadig godt, ik?

Kød er det bedste du kan spise. Det indeholder ingen stivelse men en masse protein som både øger forbrændingen og mætter længere end brød og lignende ting 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.