Jeg har sat en alarm i min telefon. Samme tidspunkt hver aften minder den mig om at lave maveøvelser. Jeg laver lidt forskelligt, så jeg får trænet alle mavemuskler, samme antal hver dag. Det skal være mange nok til at man synes det er hårdt!
Og så går jeg i fitness, pt to gange om ugen, hvor far har baby den halvanden time det tager. Jeg tager enten en times spinning eller en kombineret spinning/styrketræning, så jeg både får forbrændingen op og får trænet styrke.
Ud over det går jeg jo ture med barnevognen. Når jeg går alene sørger jeg for at gå i højt tempo og prøver at tænke over at rette ryggen og suge maven ind - det giver også lidt i sig selv.
Mht kost så spiser vi generelt sundt, men er også lidt for forfaldne til slik (og ind i mellem fastfood). 
Men vi prøver at holde os fra det. Og prøver i det hele taget så vidt muligt at undgå sukker og fedt. Vi køber/bager aldrig hvidt brød. Pasta er kun fuldkorn. Ris er kun de brune. Køber vi ost er det en 16%. Yoghurt er kun Cheasy eller lign. Smør bruger vi - men tænker over hvor meget.
Aftensmad spiser vi vel ret almindeligt, men prøver altid at finde nogle opskrifter der er sunde. ALT kan laves sundt!
Eller vi prøver selv at spare på fedtet. Laver vi f.eks. en sjælden gang Knorr Bearnaise, så putter vi slet ikke fedststof i, men rører det bare ud i mælken. Laver vi kødsovs til spaghetti så er det med kød uden for meget fedt og masser af grøntsager i - mindst samme mængde grøntsager som kød.
Nogle gange skal der ikke så meget til... Hvis man ligger for meget på sofaen kan det være nok måske at gå en tur hver aften og holde sig fra slik og skære ned på smørret. Små forandringer har også ret! 
Anmeld