Tabe sig på maven - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.294 visninger
15 svar
1 synes godt om
22. juni 2013

lottemusen

Hej piger.

Jeg fødte for 9 mdr. siden, og havde en dejlig graviditet hvor jeg kun tog 8 kg på. Efter en uge var jeg ned på min normal vægt 

Før jeg blev gravid havde jeg en lille delle mave. Det var jeg selvfølglig ikke så glad for. Men alligevel gjorde det mig ikke noget, da jeg vidste, at jeg var normalvægtig. 163 cm og 60 kg.

Nu har jeg så taget meget på på maven. Synes jeg selv i hvert fald. Men vægten siger dog stadig 60 kg.
Jeg synes jeg ligner en gravid, og det er jeg rigtig ked af  
Jeg kunne derfor godt tænke mig at tabe mig på maven, så jeg får en flad mave. Jeg går meget i løst tøj, for at skjule maven 

Jeg har rigtig nemt ved at slænge mig på sofaen og spise slik. Måske er det også grunden til min store delle  Det vil jeg selvfølgelig gøre en indsats for, at blive bedre til at lade være med...

Men jeg har brug for jeres hjælp! Har I nogle gode råd til både kost og træning?
Jeg er meget på bar bund i dette projekt, så jeg håber I vil hjælpe mig til at komme i gang!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

FruK

Jeg har sat en alarm i min telefon. Samme tidspunkt hver aften minder den mig om at lave maveøvelser. Jeg laver lidt forskelligt, så jeg får trænet alle mavemuskler, samme antal hver dag. Det skal være mange nok til at man synes det er hårdt!

Og så går jeg i fitness, pt to gange om ugen, hvor far har baby den halvanden time det tager. Jeg tager enten en times spinning eller en kombineret spinning/styrketræning, så jeg både får forbrændingen op og får trænet styrke.

Ud over det går jeg jo ture med barnevognen. Når jeg går alene sørger jeg for at gå i højt tempo og prøver at tænke over at rette ryggen og suge maven ind - det giver også lidt i sig selv.

Mht kost så spiser vi generelt sundt, men er også lidt for forfaldne til slik (og ind i mellem fastfood). 

Men vi prøver at holde os fra det. Og prøver i det hele taget så vidt muligt at undgå sukker og fedt. Vi køber/bager aldrig hvidt brød. Pasta er kun fuldkorn. Ris er kun de brune. Køber vi ost er det en 16%. Yoghurt er kun Cheasy eller lign. Smør bruger vi - men tænker over hvor meget.

Aftensmad spiser vi vel ret almindeligt, men prøver altid at finde nogle opskrifter der er sunde. ALT kan laves sundt!  Eller vi prøver selv at spare på fedtet. Laver vi f.eks. en sjælden gang Knorr Bearnaise, så putter vi slet ikke fedststof i, men rører det bare ud i mælken. Laver vi kødsovs til spaghetti så er det med kød uden for meget fedt og masser af grøntsager i - mindst samme mængde grøntsager som kød.

Nogle gange skal der ikke så meget til... Hvis man ligger for meget på sofaen kan det være nok måske at gå en tur hver aften og holde sig fra slik og skære ned på smørret. Små forandringer har også ret! 

Anmeld

23. juni 2013

Zelinasmor

Den nemmeste og hurtigste måde at få en flad mave er at undgå stivelse (brød, ris, pasta, kartofle. Osv) Kulhydrater sætter sig på maven. 

Anmeld

23. juni 2013

lycly

xoxotasha skriver:

Den nemmeste og hurtigste måde at få en flad mave er at undgå stivelse (brød, ris, pasta, kartofle. Osv) Kulhydrater sætter sig på maven. 

Ja og sukker Fjern sukker fuldstændig for det er også en kæmpe synder

Anmeld

29. juni 2013

lottemusen

FruK skriver:

Jeg har sat en alarm i min telefon. Samme tidspunkt hver aften minder den mig om at lave maveøvelser. Jeg laver lidt forskelligt, så jeg får trænet alle mavemuskler, samme antal hver dag. Det skal være mange nok til at man synes det er hårdt!

Og så går jeg i fitness, pt to gange om ugen, hvor far har baby den halvanden time det tager. Jeg tager enten en times spinning eller en kombineret spinning/styrketræning, så jeg både får forbrændingen op og får trænet styrke.

Ud over det går jeg jo ture med barnevognen. Når jeg går alene sørger jeg for at gå i højt tempo og prøver at tænke over at rette ryggen og suge maven ind - det giver også lidt i sig selv.

Mht kost så spiser vi generelt sundt, men er også lidt for forfaldne til slik (og ind i mellem fastfood). 

Men vi prøver at holde os fra det. Og prøver i det hele taget så vidt muligt at undgå sukker og fedt. Vi køber/bager aldrig hvidt brød. Pasta er kun fuldkorn. Ris er kun de brune. Køber vi ost er det en 16%. Yoghurt er kun Cheasy eller lign. Smør bruger vi - men tænker over hvor meget.

Aftensmad spiser vi vel ret almindeligt, men prøver altid at finde nogle opskrifter der er sunde. ALT kan laves sundt!  Eller vi prøver selv at spare på fedtet. Laver vi f.eks. en sjælden gang Knorr Bearnaise, så putter vi slet ikke fedststof i, men rører det bare ud i mælken. Laver vi kødsovs til spaghetti så er det med kød uden for meget fedt og masser af grøntsager i - mindst samme mængde grøntsager som kød.

Nogle gange skal der ikke så meget til... Hvis man ligger for meget på sofaen kan det være nok måske at gå en tur hver aften og holde sig fra slik og skære ned på smørret. Små forandringer har også ret! 

Tak for dit svar!
Det lyder som nogle rigtig gode vaner!  Sådan kunne jeg også godt tænke mig at leve livet  
Det er jo ingen hemmelighed, at en sund livsstil giver energi og godt humør, det kunne jeg godt bruge noget mere af!

Men det er da også rart at høre, at du også falder i, en gang i mellem... så er jeg ikke alene. He he 

Har det så virket med både den sunde kost og træning? Jeg tænker især på maveøvelserne. Og hvilke øvelser laver du? Jeg kunne godt bruge lidt inspiration...

Jeg glæder mig til at komme i gang igen efter barslen. Jeg tror man har tendens til at falde lidt hen og ikke rigtig få sig rørt så meget. Det er nok nemmere når man har en lidt mere fast rytme i hverdagen 

Anmeld

29. juni 2013

lottemusen

xoxotasha skriver:

Tak for tippet! Det vil jeg så prøve at undgå.... eller i hvert fald spise mindre af. Så må der bare flere grøntsager på bordet 
Men kød er stadig godt, ik?

Anmeld

29. juni 2013

lottemusen

LuLy skriver:

Jeg vil virkelig også prøve at skære ned på sukker. Jeg er "desværre" ret vil med sodavand, slik og chokolade, men samtidig er det heller ikke så svært for mig at sige nej til det. Jeg må jo bare passe på de øjeblikke hvor jeg er svag 

Og så er den gode vane jo, ikke at have noget i huset af det usunde. Så ryger det nemlig ikke ned i mavsen 

Anmeld

29. juni 2013

lottemusen

LuLy skriver:

Jeg vil virkelig også prøve at skære ned på sukker. Jeg er "desværre" ret vil med sodavand, slik og chokolade, men samtidig er det heller ikke så svært for mig at sige nej til det. Jeg må jo bare passe på de øjeblikke hvor jeg er svag 

Og så er den gode vane jo, ikke at have noget i huset af det usunde. Så ryger det nemlig ikke ned i mavsen 

Anmeld

29. juni 2013

lottemusen

LuLy skriver:

Anmeld

29. juni 2013

lottemusen

lottemusen skriver:

Sorry... min computer gik lidt amok! Men nu har jeg i hvertfald svaret dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.