forvirringen er total!! - autostol..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

FrkZier

Månsson skriver:

På stole med isofix er der sådan en to jern stænger på bagsiden af stolen som føres ind gennem to huller i bilens ryglæn og fæstnes i isofix beslagene som er i nogle biler

ooookaaaaay - nu tror jeg vidst at jeg forstår det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

L&V

FrkZier skriver:

ooookaaaaay - nu tror jeg vidst at jeg forstår det

Det var godt Så i ska jo lige være obs på at det ska være i bilen hvis i køber en stol med isofix

Anmeld

23. juni 2013

FrkZier

Månsson skriver:

Det var godt Så i ska jo lige være obs på at det ska være i bilen hvis i køber en stol med isofix

det er i bilen, jeg troede bare at man skulle have et eller andet beslag eller lign. før det fungerede sad virkelig længe igår og prøvede at hitte rede i det

Anmeld

23. juni 2013

Autostol.dk

FrkZier skriver:

det er i bilen, jeg troede bare at man skulle have et eller andet beslag eller lign. før det fungerede sad virkelig længe igår og prøvede at hitte rede i det

Ellers er der hjælp at hente her: http://www.autostol.dk/isofix-og-sele-montering/isofix/

til 9-18 kg stolene bruger du kirke base. Beslagene sidder fast på stolen og du klikker dem fast i bilens isofix.

Sikkerheden er øget markant med montering med isofix, da det nedsætter risikoen for fejl montering.

Der findes en del bagudvendte i 9-18 kg klassen som har isofix. MANGE flere end der er i de fysike butikker.  http://www.autostol.dk/oversigt-bagudvendte-autostole/

de fleste købes i Sverige, da det er mere normalt at bruge dem deroppe.

Anmeld

23. juni 2013

Pigent

Her kan du se nogle bagudvendte autostole 

http://www.autostol.dk/oversigt-bagudvendte-autostole/

Anmeld

23. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

På stole med isofix er der sådan en to jern stænger på bagsiden af stolen som føres ind gennem to huller i bilens ryglæn og fæstnes i isofix beslagene som er i nogle biler

Den stol som er vist her, har vi. Den er helt kanon, hvis man vil finde et kompromis for bagudvendt til forudvendt, med stor sikkerhed pga puden.

Den har også en god sidebeskyttelse, og let at indstille. Den er testvinder 2012. 

Anmeld

9. juli 2013

Lenats31

Sikkerautostol.dk  er den direkte linje til infos om bagudvendte stole med masser af infos og monteringer i forskellige biler. der er mange fotos af dem tillige med. også er der børns sikkerhed i bilen generelt.

Om pladsbehovet er ok eller ej kan udelukkende vurderes af en selv og ingen andre. Det er en ren subjektiv vurdering. 

Isofi/selemontering: Dem med isofix er lidt hurtigere at montere og fjerner risikoen for fejlmontering langt hen ad vejen. Deraf - og KUN DERAF - den øgede sikkerhed ved isofix. Har man en selemonteret model som er rigtigt monteret, så er sikkerheden lige så høj i den. Det ved man af erfaring.

Isofix må kun bruges op til 18 kg. En selemonteret bagudvendt autostol vil i næsten alle tilfælde have en vægtgrænse på 25 kg samt være betydeligt længere i ryggen, men ikke nødvendigvis fylde mere i bilen end de andre med isofix. Om en selemonteret er svær at montere korrekt kommer an på en selv.

Anmeld

9. juli 2013

LilleChelle

Vi har en besafe izi combi x3'er, og vi er sååå glade for at kunne køre så sikkert som muligt med vores dreng. 

Og der er rigeligt med plads til både bassen bagved og os foran  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.