forvirringen er total!! - autostol..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.767 visninger
17 svar
4 synes godt om
22. juni 2013

FrkZier

OKAY HJÆLP!

Jeg har nu brugt adskillige timer på at finde rundt i den autostol jungle! - vi har pt en autostol vi har lånt som sidder fast med 3-punktselen fordi vores leasing kontrakt på bilen udløber på mandag, så vi skulle jo kun bruge den kort tid så vi ville ikke ud og bruge mega mange penge.. nu har vi så valgt at købe bilen MEN det betyder jo så  også at vi på et tidspunkt skal have en større autostol, gerne til Isofix..

og det er så her kæden knækker for mig og jeg håber virkelig i kan hjælpe mig!

1. den der Isofix-base, kan det passe den kun skal bruges til den mindste autostol, så når han skal op i den autostol fra 9måneder(9-18kg) er basen overflødig??

2. kan det passe at der ikke er særlig mange bagudvendte autostole med Isofix?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

FruK

1. Ja. De større autostole tager du jo ikke ind og ud af bilen på samme måde som med baby-autostolen. 

2. Aner det ikke. 

Anmeld

22. juni 2013

Miss BananaHammock

Det er også først gået op for mig nu her at man typisk ikke har isofix base til næste størrelse Men så sidder isofixen bare direkte i stolen, så det er stadig et plus både på håndtering (f.eks. når man som os har 2 biler og vil skulle have den ud og ind et par gange om ugen) og for sikkerheden fordi at man mener at når den monteres med isofix så monteres den oftere rigtigt! (kilde: http://www.autostol.dk/regler-om-autostole/ )

Jeg er selv igang med at undersøge bagudvendte, så kan desværre ikke svare på det endnu!

Anmeld

22. juni 2013

Hullabullabulla

FrkZier skriver:

OKAY HJÆLP!

Jeg har nu brugt adskillige timer på at finde rundt i den autostol jungle! - vi har pt en autostol vi har lånt som sidder fast med 3-punktselen fordi vores leasing kontrakt på bilen udløber på mandag, så vi skulle jo kun bruge den kort tid så vi ville ikke ud og bruge mega mange penge.. nu har vi så valgt at købe bilen MEN det betyder jo så  også at vi på et tidspunkt skal have en større autostol, gerne til Isofix..

1. den der Isofix-base, kan det passe den kun skal bruges til den mindste autostol, så når han skal op i den autostol fra 9måneder(9-18kg) er basen overflødig??

Isofix er lovkrav i alle nye biler så ville mene at du kan få mange med isofix. Tjek evt. FDMs autostoltest. Vi har Cybex aton 2 med isofix og er mega glad for den

Anmeld

22. juni 2013

L&V

FrkZier skriver:

OKAY HJÆLP!

Ja og ja..

Men altså 9-18 kg ka det sagtens være du ka bruge længere. Laura var godt 1år før hun skiftede

Anmeld

23. juni 2013

Chili

FrkZier skriver:

OKAY HJÆLP!

Der er ikke så mange bagudvendte autostole i vægtklassen 9-18 da det ikke er lov vi har købt en besafe izi combi X3 isofix (har linket billed) den kan både være bagudvendt og fremadvendt. Dvs isofix bagud og sele fremad (hvis nu i skal køre med andre der ikke har isofix)
Den fylder meget! Da der er et "støtteben" på den som ekstra støtte.
Vi bruger den mest i mine forældres bil de har en Honda CRV og der kan den sagtens stå og personen foran sidder stadig normalt
Men hvis den stod i en Citroën C1 ville man ikke kunne side på forsædet
Men i kan sagtens tage ned i ønskebørn/babysam og prøve den i bilen ønskebørn har i hvert fald tilbud lige nu!
Vi er rigtig glade for vores og vores søn har siddet i den siden han var 6 måneder

Anmeld

23. juni 2013

Chili

FrkZier skriver:

OKAY HJÆLP!

Glemte billed
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. juni 2013

Kløver

Vi har isofix i bilen men bruger det ikke til de store autostole (9-18 kg) vi har en med drejefunktion, og er så glad for den, og så sjældent vi tager dem ud af bilen synes jeg ikke man vinder på isofixbasen, jeg synes faktisk den er overflødig
Til begge vores har vi maxi così axiss

Anmeld

23. juni 2013

FrkZier

Miss BananaHammock skriver:

Det er også først gået op for mig nu her at man typisk ikke har isofix base til næste størrelse Men så sidder isofixen bare direkte i stolen, så det er stadig et plus både på håndtering (f.eks. når man som os har 2 biler og vil skulle have den ud og ind et par gange om ugen) og for sikkerheden fordi at man mener at når den monteres med isofix så monteres den oftere rigtigt! (kilde: http://www.autostol.dk/regler-om-autostole/ )

Jeg er selv igang med at undersøge bagudvendte, så kan desværre ikke svare på det endnu!

men det der forvirre mig er fx at du siger at isofixen sidder direkte i stolen hvad sidder direkte i stolen??

altså lige pt er der jo ikke rigtig noget i bilen? jeg ved at man kan bruge isofix da der er sådan en lille 'sedel' hvor der står Isofix på sæderne :p

Anmeld

23. juni 2013

L&V

FrkZier skriver:

men det der forvirre mig er fx at du siger at isofixen sidder direkte i stolen hvad sidder direkte i stolen??

altså lige pt er der jo ikke rigtig noget i bilen? jeg ved at man kan bruge isofix da der er sådan en lille 'sedel' hvor der står Isofix på sæderne :p

På stole med isofix er der sådan en to jern stænger på bagsiden af stolen som føres ind gennem to huller i bilens ryglæn og fæstnes i isofix beslagene som er i nogle biler
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.