Ja, jeg føler mig så voldsom deprimeret for tiden..
Forklaringen kommer her: (Undskylder på forhånd, hvis det bliver lidt langt!)
Jeg er gravid i 20. uge, med mit og min kærestes første barn. En lille pige. Der var ingen tvivl om, at vi skulle beholde barnet, da jeg blev gravid. Dog var det ikke planlagt. Men vi glæder os begge to rigtig meget. Vi har været sammen i 4½ år, og boet sammen i lejlighed i ½år.
Siden vi flyttede sammen, og jeg blev gravid, har vi haft en del problemer i vores forhold. Jeg ved ikke om min kæreste har det på samme måde. Jeg har ikke lige snakket med ham, om disse ting, jeg fortæller nu.
Jeg brugte stort set al min tid, fra 7-18. uge af min graviditet, på sofaen. Jeg kastede utrolig meget op. Kunne ikke rigtig holde andet ud. Nogen af de dage, kan min kæreste være den dejligste, og være meget støttende, nusse omkring mig, komme med de ting jeg mangler osv. Sige flere gange om dagen, at han elsker mig og den lille i maven, og kysse maven.
Andre dage, kan han være SÅ træls imod mig. Bare være irriterne og sur, som om jeg har gjort ham noget. Han driller mig med min krop, siger at jeg ikke gør noget ud af mig selv, at jeg ligger for meget på den sofa, er kedelig osv. Jeg bliver så frygtelig deprimeret, og ked af det. De dage, tuder jeg hver eneste gang, jeg har et lille øjeblik alene med mig selv. Jeg kan slet ikke holde det inde. Det er som at gå med en knude i maven - hele dagen. Jeg kan ikke lade vær med at tage de ting til mig. Hormoner, måske? Det er som om, at han ikke rigtig forstår, hvad man går igennem når man skal have et lille barn.. Han skulle vide hvordan det er.
Det får mig til at tænke, om jeg har gang i noget helt forkert. Om vi overhovede skulle have haft det her barn. Jeg føler, at min graviditet ødelægger det dejlige forhold vi egentlig har. Og det var jo bestemt ikke meningen..
Jeg har ikke snakket med ham om disse ting. Jeg ville være et vandfald fra start til slut. Ved ikke havd jeg præcis skulle sige. Tror ærligtalt ikke jeg har nerver til det lige nu. Ja, det blev lidt langt. Men jeg måtte bare ud med det til nogen!