Forstår det altså ikke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2013

**Ønskebabyen

Millea skriver:

Må lige starte med at skrive at jeg IKKE tror at folk taler usandt omkring deres maver..

MEN forstår simpelthen ikke hvordan man på nogles mave billeder kan, allerede fra fx uge 6-8 stykker, se at maven "buler ud af" fosteret, som jo bare er en celle der er jo mellem 12 mm og 1,6 cm.. Mener bare hvor meget kan ens mave lige poppe ud pga det?? 

Er det ikke bare fordi man måske slapper lidt af og slapper godt af i maven fordi nu er man jo gravid - og pludseligt kan tøjet ikke side stramt nok.. Det undre mig bare??

(ved godt at der er stor forskel på 1. og 2. gangs gravide og deres maver)

Og ved godt at der er forskel på folk osv.. 

Øhh, ved mig kunne man se det meget hurtigt. Jeg slapper hverken mere eller mindre af i maven.

Men nej, selvfølgelig er det ikke bebs man kan se så tidligt. Men der bliver jo flyttet godt og grundigt rundt i underlivet det første stykke tid. Nogle er også meget oppustet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

mrhl

Millea skriver:

Må lige starte med at skrive at jeg IKKE tror at folk taler usandt omkring deres maver..

MEN forstår simpelthen ikke hvordan man på nogles mave billeder kan, allerede fra fx uge 6-8 stykker, se at maven "buler ud af" fosteret, som jo bare er en celle der er jo mellem 12 mm og 1,6 cm.. Mener bare hvor meget kan ens mave lige poppe ud pga det?? 

Er det ikke bare fordi man måske slapper lidt af og slapper godt af i maven fordi nu er man jo gravid - og pludseligt kan tøjet ikke side stramt nok.. Det undre mig bare??

(ved godt at der er stor forskel på 1. og 2. gangs gravide og deres maver)

Og ved godt at der er forskel på folk osv.. 

Jeg har tænkt det samme. Men mon ikke det i de fleste tilfælde er luft og at man ubevidst skyder maven fremad... :-) jeg har kigget på mavebilleder herinde for at se hvornår jeg kunne forvente at maven kom, og troede at det ville ske forholdsvist tidligt.... er så blevet klogere og hvis man ser i graviditetsbøger o.l. er det vist meget almindeligt først at få rigtig mave omkring uge 20. Men selvfølgelig er alle forskellige og så er der nok også forskel på første og anden gang osv.

Jeg er normalvægtig og i 16+6 i dag, og man kan godt lige ane det, hvis man altså ved jeg er gravid :-)

Anmeld

22. juni 2013

FrkZier

SjeBets skriver:

Jeg har en veninde og hende kan man se det på når hun er blot 6 uger henne,  det er så tydeligt på hende, hvorfor ved jeg ikke. 

jeg selv er 18 uger henne og man kan endnu ikke se det, men jeg har så heller ikke taget på, og er ikke slank.  

Min mors veninde havde så kun en liille bitte top mave en da hun var 36 uger henne, men hun havde så heller ikek ret meget fostervand, min mor var monster stor med mine søster men hun havde også egen svømmebassin i hendes mave. 

Alt har jo noget at sige, ja fosteret fylder ikke meget men det andet kan jo godt. Men min nummer to fyldte jeg mere , end med nr et eller nu, men hans moderkage var også stor nok til to, navlestreng var over 1½ meter land, og der var meget fostervand. 

men alle de ting du nævner i dit nederste afsnit, moderkage, fostervand og navlestreng - det fylder jo ikke i maven allerede fra uge 6

der er STOR forskel på gravide maver og hvor stor man bliver som højgravid, men hvis man har en bule på maven i uge 6 der velogmærke ikke var der før så er det jo bare luft

jeg havde selv bule på maven fra start, men det bare fordi jeg godt kan lide pizza

Anmeld

22. juni 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det behøver nu ikke være rent luft,hos bla. flergangsfødende,vokser livmoderen bare hurtigere,og der kan være mere væske i bughulen,plus at hos nogle skubbes tarmene meget hurtig op.

De sidste 2 gange jeg har været gravid,har jeg haft meget tydelig mave i uge 11,og min livmoder har gået til navlen,idag i uge 21+5 går den til 4 finger over navlen,altså meget stor.

Jeg har aldrig været den mindste smule oppustet. 

Anmeld

22. juni 2013

Mum33

Jamen livmoderen "hæver/svulmer" jo op helt fra begyndelsen, så jo på nogle vil man kunne se det rigtigt tydeligt Tidligt men det kommer selvfølgelig an på muskler, tidligere graviditeter, fedtvæv, osv., 

Anmeld

22. juni 2013

SjeBets

nu er min veninde mange gangs gravid på meget kort tid, nok derfor det er så tydeligt på hende. Dog mistet to gange meget sent i graviditeten. Og hun her ikke lyst til at det kan ses før at hun er sikker på om det er en sikker vinder da hun er ked af folk spørger til hvad der er sket når hun mister igen. så det er rigtigt træls for hende.

Og min jordmoder sagde til mig at med min den "lille" vardet fordi at det var 2. gang. men nu er det så 9 år siden med den sidste så nok derfor at man ingenting kan se endnu.

Og det sidste var ikke i starten af graviditene men til sidst, men min kollega var også ret hurtig tydelig på grund af meget fostervand, eller der var hvad hendes jordmoder sagde så det går jeg da ud fra er sandt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.