Forstår det altså ikke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.153 visninger
15 svar
6 synes godt om
22. juni 2013

Millea

Må lige starte med at skrive at jeg IKKE tror at folk taler usandt omkring deres maver..

MEN forstår simpelthen ikke hvordan man på nogles mave billeder kan, allerede fra fx uge 6-8 stykker, se at maven "buler ud af" fosteret, som jo bare er en celle der er jo mellem 12 mm og 1,6 cm.. Mener bare hvor meget kan ens mave lige poppe ud pga det?? 

Er det ikke bare fordi man måske slapper lidt af og slapper godt af i maven fordi nu er man jo gravid - og pludseligt kan tøjet ikke side stramt nok.. Det undre mig bare??

(ved godt at der er stor forskel på 1. og 2. gangs gravide og deres maver)

Og ved godt at der er forskel på folk osv.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

DianaRJS

Millea skriver:

Må lige starte med at skrive at jeg IKKE tror at folk taler usandt omkring deres maver..

MEN forstår simpelthen ikke hvordan man på nogles mave billeder kan, allerede fra fx uge 6-8 stykker, se at maven "buler ud af" fosteret, som jo bare er en celle der er jo mellem 12 mm og 1,6 cm.. Mener bare hvor meget kan ens mave lige poppe ud pga det?? 

Er det ikke bare fordi man måske slapper lidt af og slapper godt af i maven fordi nu er man jo gravid - og pludseligt kan tøjet ikke side stramt nok.. Det undre mig bare??

mange gange i de uger er det sådan set bare luft ;P

men jeg er 3 gangs. gravid, og uge 15 og man kan mere end tydeligt se jeg er gravid nu

men kroppen reagere også forskelligt fra gang til gang

Anmeld

22. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Altså vil lige sige at da jeg var 5 uger henne vidste jeg endnu ikke at jeg var gravid da testen derhjemme i lægernes ferie havde vist negativ...

MEn jeg kunne pludselig ikke passe min bukser der var købt kort tid forinden og var lidt store i det... Så jeg gik ikke og gjorde noget bevidst men det var tydeligt at der skete noget med maven allerede der...

Tror måske at selvom fosteret ikke er så stort så forbereder kroppen pladsen på forhånd så der er plads til det kan vokse kan være derfor man kan se det allerede der

Jeg var forøvrigt overvægtig i forvejen så på mine billeder er det minimalt det man kan se i starten men når jeg kigger tilbage nu kan jeg godt se det

Jeg har kun en så det var min 1. gangs gravid

Anmeld

22. juni 2013

Millea

DianaRJS skriver:

mange gange i de uger er det sådan set bare luft ;P

men jeg er 3 gangs. gravid, og uge 15 og man kan mere end tydeligt se jeg er gravid nu

men kroppen reagere også forskelligt fra gang til gang

Har en veninder der er gravid for 2. gang og det sås tydeligt fra 12 uge..

3. gang og i uge 15 - du er heldig at du hurtigt får en flot gravid mave så.. Altså bare et gæt self.. hehe

Er selv i 12. uge nu og der er ikke sket en dyt.. KOM NU MAVE!!  

Men ja tænker du har ret i at det kan være en omgang luft mm når det er så tidligt.. hehe 

Anmeld

22. juni 2013

Millea

Wampires skriver:

Altså vil lige sige at da jeg var 5 uger henne vidste jeg endnu ikke at jeg var gravid da testen derhjemme i lægernes ferie havde vist negativ...

MEn jeg kunne pludselig ikke passe min bukser der var købt kort tid forinden og var lidt store i det... Så jeg gik ikke og gjorde noget bevidst men det var tydeligt at der skete noget med maven allerede der...

Tror måske at selvom fosteret ikke er så stort så forbereder kroppen pladsen på forhånd så der er plads til det kan vokse kan være derfor man kan se det allerede der

Jeg var forøvrigt overvægtig i forvejen så på mine billeder er det minimalt det man kan se i starten men når jeg kigger tilbage nu kan jeg godt se det

Jeg har kun en så det var min 1. gangs gravid

Jeg tør slet ikke at prøve mine cowboy bukser mere (er i 12. uge) men altså man kan ikke rigtig se det..

Det er mere dem der ser højgravide ud allerede i uge 6-8 stykker på deres billeder.. 

Men du har nok ret i at kroppen "gør plads" til den lille 

Anmeld

22. juni 2013

FrkZier

Millea skriver:

det er 100% oppustethed når/hvis man har en bule så tidligt

man kan se på mine mavebilleder at jeg fx i uge 12 er betydelig større end uge 13 - og det skyldes jo med al sandsynlighed at jeg bare har været meega oppustet i den uge

Anmeld

22. juni 2013

Kay

hvis du kigger på mine mavebilleder kan du tydeligt se forskel fra uge til uge i de første uger... men jeg havde også utrolig meget luft i maven og det er oftes det der gør at maven "vokser" hurtigt...

Anmeld

22. juni 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Gravide bliver jo oppustede. Derfor kan man af og til se det med det samme. Det er ikke barnet men luft du ser.

2. gang jeg var gravid begyndte folk at spørge mig allerede i uge 6.

Anmeld

22. juni 2013

M&J87

Jeg er 16+3 idag, førstegangs og man kan se det på mig. MEGET. Og folk spurgte om jeg var gravid fra 10+0, Nogle ser vel mere gravide ud end andre :-)

Anmeld

22. juni 2013

SjeBets

Jeg har en veninde og hende kan man se det på når hun er blot 6 uger henne,  det er så tydeligt på hende, hvorfor ved jeg ikke. 

jeg selv er 18 uger henne og man kan endnu ikke se det, men jeg har så heller ikke taget på, og er ikke slank.  

Min mors veninde havde så kun en liille bitte top mave en da hun var 36 uger henne, men hun havde så heller ikek ret meget fostervand, min mor var monster stor med mine søster men hun havde også egen svømmebassin i hendes mave. 

Alt har jo noget at sige, ja fosteret fylder ikke meget men det andet kan jo godt. Men min nummer to fyldte jeg mere , end med nr et eller nu, men hans moderkage var også stor nok til to, navlestreng var over 1½ meter land, og der var meget fostervand. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.