Må man lave squats under graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.858 visninger
10 svar
4 synes godt om
21. juni 2013

Kat2244

Hej

Jeg har de sidste uger lavet hjemmetræning med squats, men jeg er pludselig i tvivl om det er en god belastning for kroppen når man er gravid?

Mvh. Kath 32+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2013

Kløver

hvad er squats

Anmeld

21. juni 2013

mommy1991

Hej

Jeg har de sidste uger lavet hjemmetræning med squats, men jeg er pludselig i tvivl om det er en god belastning for kroppen når man er gravid?

Mvh. Kath 32+3

Ja, det må man gerne - bare ikke gå længere ned end 90 grader

Anmeld

21. juni 2013

Kat2244

Maja84 skriver:

hvad er squats

Det er en træningsøvelse, hvor du står med let spredte ben, ret ryg og så bøjer du op og ned i knæene... Den er meget god syntes jeg og giver sved på panden ;-)

Anmeld

21. juni 2013

mommy1991

Maja84 skriver:

hvad er squats

Dette er en squat uden vægt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. juni 2013

Kat2244

emmagirl skriver:

Ja, det må man gerne - bare ikke gå længere ned end 90 grader

Ok, fedt! Så fortsætter jeg bare med det indtil jeg ikke kan længere . Tak for svar!

Anmeld

21. juni 2013

Maja88

Ja hvis du ikke får ondt så bare fortsæt

Anmeld

21. juni 2013

Kløver

Kat2244 skriver:

Det er en træningsøvelse, hvor du står med let spredte ben, ret ryg og så bøjer du op og ned i knæene... Den er meget god syntes jeg og giver sved på panden ;-)

ahhh så jeg med, tænkte først om der skulle ha stået squash men du skrev det ens flere steder, og så blev jeg jo nysgerrig er det ikke ofte under aerobic (staves) man bruger det, synes at kunne huske noget lignende fra jeg selv gik til både alm og step aerobic, eller det er måske noget andet

Anmeld

21. juni 2013

mommy1991

Kat2244 skriver:

Ok, fedt! Så fortsætter jeg bare med det indtil jeg ikke kan længere . Tak for svar!

Ja, endelig jeg har fået fortalt at man også bruger squat inde på fødegangen hvis ikke barnet er helt trængt ned endnu  

Anmeld

21. juni 2013

heidi30

Hej,

jeg er knap i uge 23 og laver squats når jeg træner, nogle gange uden og andre gange med en kettlebell på 8 kg. Jeg har gjort det igennem hele graviditeten og inden og bliver ved indtil jeg ikke føler det er rart mere.

Sådan tror jeg det er generelt med alt træning; er man vant til det og gør det ikke ondt så kan man fortsætte.

God træning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.