Allergi - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
13 svar
5 synes godt om
20. juni 2013

Karla

Godaften.
Nu er vi kommet hjem efter en hyggelig aften med fødselsdag, hvor det meste af aftenen blev tilbragt i haven. Efter et stykke tid opdagede jeg så, at der var kommet en del myg, og jeg er blevet stukket.
På mit ene ben har jeg fået 3 bid/stik. Et på bagsiden af låret, et lige over knæet og et på skinnebenet.
Jeg tror jeg på en måde har en form for allergi overfor mygstik, for hæver altid fuldstændig vanvittig ondt. Jeg plejer at tage alnok, og de tager altid hævelsen.
Men nu ved jeg ikke rigtig, om jeg tør tage dem. Lige pt har jeg 3 myggestik der er ca 5 cm høje, og med en diameter på 10 cm. De klør og klør, og ved snart ikke, hvad jeg skal gøre?
Har I nogle råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

emsaroto

klø ikke direkte i dem, men udenom dem .. det er det eneste råd jeg har. 

Anmeld

20. juni 2013

Mikkelsfar

Et rigtig dejligt varmt bad ville også kunne tag det væreste..

Anmeld

20. juni 2013

Bak

Karla skriver:

Godaften.
Nu er vi kommet hjem efter en hyggelig aften med fødselsdag, hvor det meste af aftenen blev tilbragt i haven. Efter et stykke tid opdagede jeg så, at der var kommet en del myg, og jeg er blevet stukket.
På mit ene ben har jeg fået 3 bid/stik. Et på bagsiden af låret, et lige over knæet og et på skinnebenet.
Jeg tror jeg på en måde har en form for allergi overfor mygstik, for hæver altid fuldstændig vanvittig ondt. Jeg plejer at tage alnok, og de tager altid hævelsen.
Men nu ved jeg ikke rigtig, om jeg tør tage dem. Lige pt har jeg 3 myggestik der er ca 5 cm høje, og med en diameter på 10 cm. De klør og klør, og ved snart ikke, hvad jeg skal gøre?
Har I nogle råd?

Ifølge præparatets indlægsseddel må du gerne anvende dem, hvis det er nødvendigt. Hvis du godt kan undvære dem, ville jeg ikke tage dem. Men det er jo din egen klø-tærskel, der afgør det
Det klør altid mere, når det er varmt, så lad være med at tage et varmt bad fx, eller putte dig under dynen... Andet råd har jeg ikke, desværre. Prøv måske ned noget koldt omkring dem.

Anmeld

20. juni 2013

Bak

Mikkelsfar skriver:

Et rigtig dejligt varmt bad ville også kunne tag det væreste..

Sjovt, jeg ville mene det modsatte...

Anmeld

20. juni 2013

Karla

Bak skriver:

Ifølge præparatets indlægsseddel må du gerne anvende dem, hvis det er nødvendigt. Hvis du godt kan undvære dem, ville jeg ikke tage dem. Men det er jo din egen klø-tærskel, der afgør det
Det klør altid mere, når det er varmt, så lad være med at tage et varmt bad fx, eller putte dig under dynen... Andet råd har jeg ikke, desværre. Prøv måske ned noget koldt omkring dem.

Ja, men jeg synes jeg har svært ved at vurdere, om det er nødvendigt vil jo aller helst undvære dem helt, da det jo uden tvivl er det bedste.
Jeg har siden jeg opdagede stikkene siddet med koldt på dem, og alligevel er de her et par timer senere kæmpe store. Det bliver værre og værre. Jeg klør slet ikke i dem, selvom de klør noget så forfærdeligt, men det gør så ondt bare at røre dem, når de er så hævede, så det er slet ikke behageligt at klø i dem
Åh hvor er det irriterende altså! Jeg må se om jeg kan falde i søvn, og hvis de fortsat er meget hævede imorgen tidlig, tror jeg lige jeg giver min læge et kald. Så kan jeg få at vide, om jeg i sådan en situation må tage en alnok.
Det er ikke så let at undgå de dumme dyr!

Anmeld

20. juni 2013

Kløver

Bak skriver:

Sjovt, jeg ville mene det modsatte...

Også her, varme får det til at klø hvor kulde bedøver

Anmeld

20. juni 2013

Miss Church

Karla skriver:

Godaften.
Har I nogle råd?

Du må gerne tage Alnok det gjorde jeg i min graviditet

Anmeld

21. juni 2013

jydeinden

jeg ved at man på apoteket kan få noget salve som er beregnet til at smøre på myggestikket, men om man må tage det når man er gravid ved jeg dog ikke, men det kan man jo spørge om, men det hjælper ikke på hævelsen dog men tager noget af kløen :-) 

Anmeld

21. juni 2013

LR85

Tag du bare en Alnok. 

Når det bare er én eller et par gange i graviditeten, sker der ikke noget. Det er mere hvis man tager dem ugenligt gennem hele sommeren Fx. 

Tag du en og få din nattesøvn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.