Far forstår ham ikke!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

helle85

M&F skriver:

Mon du bemærket har, hvad der på loftet var, det var en kæmpe ting der cyklede rundt omkring, det var en elefant, den var så elegant, den har en hale her og en endnu længere der

ja det var sådan den var, jeg kunne ikke lige huske den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

Benjamins'mor

Her forstår vi begge Benjamin nogenlunde ligemeget, og er der noget den ene ikke forstår så er den anden som regle god til at oversætte pg det er rart.

Anmeld

20. juni 2013

Mother-love

Her er det også mig der fanger det meste. Isabella er først nu begyndt at komme med nogle ord efter hun fik lagt dræn for et par måneder siden. Men jeg må også mange gange lige fortælle hvad det er hun vil. Men tror det generelt er mest kvinder der forstår de små. Men vi sætter os også ind i tingene på en anden måde end fædrene normalt gør.

Tror bestemt de er normalt.

Anmeld

20. juni 2013

DianaRJS

Tauf skriver:

Nu er Elias begyndt at snakke meget (2år og 1mdr) Men han kan ikke sigge K, S, T ( nok også flere) Så alt hedder noget med F eller D så alt lyder meget ens.
Jeg kan godt forstå ham men skal også gætte lidt.. Men far forstår ham ikke og det er også lidt som om han ikke vil.
Jeg synes det er lidt hårdt at det kun er mig som kan forstå ham!!

Kan jeres mænd forstår jeres børn???

tror faktisk ikke han gør det med vilje, og tror godt han vil forstå ham... men mænd har bare lidt sværere ved det end kvinder.... ved ikke om det er fordi vi bliver mere "overrasket" når børn gør/siger nogle ting

Anmeld

20. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

min kæreste forstår vores barn - han taler dog ikke i sætninger endnu, men har ord for de fleste ting, så det kan være det ændrer sig når han begynder at tale i sætninger.

Min kæreste og vores dreng laver også tit ting sammen alene, så kan være de skal lave flere alene ting sammen, så han bliver nødt til at spidse ørene til

Anmeld

20. juni 2013

MyLove E

helle85 skriver:

der er vist nok en børne sang hvor der er en elefant på loftede, vis det er.

ja jeg kan godt forstå at det bliver sure, tænk bare hvis folk ikke kunne forstå os. men det er da fint at han fandt en anden måde at vise det på

Ja det er der..
Men det er mest fordi hvis far skal drille ham og snyde ham, siger han se der er en lyserød elefant... Men det glemmer man nogle gange

Elias taler meget i billeder og husker rigtig godt. MEN det gør moren ikke altid så det lidt svært nogen gange. .

Anmeld

20. juni 2013

Dot D

Her kunne jeg en overgang slet ikke fange, hvad Sophus sagde. Tit måtte Stephan "oversætte" for mig, det var ren volapyk, hi hi.

Jeg står feks en aften og laver mad, og min veninde står ved siden af, så kommer Sophus ud og han kigger på hende og siger en hel masse.

Hun kigger meget spørgende på mig, men jeg var nødt til at sige, at jeg heller ikke forstod det, ups

Der gik ikke længe, så fangede jeg det hele, og han snakker jo helt flydende nu, så det er nemmere

Anmeld

20. juni 2013

Clisolka

FruStolpe skriver:

Bella er 2,8år og snakker uafbrudt.

Vi forstår langt det meste, og hvis der endelig er noget hun ikke siger tydeligt -ja så er det mig der ikke forstår det.

For os tror jeg det bunder i at far er mest sammen med hende, da jeg arbejder rigtig mange timer.

Jeg synes faktisk det er super irriterende at han kan forstå hende og jeg ikke kan..... 

Sådan er det også herhjemme - men nu er det faderen der er ved at være bagud med at forstå hende 

Anmeld

20. juni 2013

annec

Tauf skriver:

Nu er Elias begyndt at snakke meget (2år og 1mdr) Men han kan ikke sigge K, S, T ( nok også flere) Så alt hedder noget med F eller D så alt lyder meget ens.
Jeg kan godt forstå ham men skal også gætte lidt.. Men far forstår ham ikke og det er også lidt som om han ikke vil.

Sådan er det også her!
Nu er min dreng kun 21 måneder, men han snakker utrolig meget..
Jeg forstår næsten alt hvad han siger, men tror også jeg er den eneste..

Anmeld

20. juni 2013

hautecouture

Tauf skriver:

Aya (snart 22 mdr) er også i rivende sproglig udvikling i øjeblik - men hun døjer også med S, K og T ... Kæresten er ofte væk pga job (han sejler) og han kan til tider ikke helt så godt forstå hendes ord som jeg - men Aya er stædig og bliver VED med at gentage til han fatter det Så holder mig ofte udenfor - selvom det er fristende at 'hjælpe' Men far prøver ihærdigt og det går generelt rigtig fint. 

Men tror det kan være svært for faren at forstå ligeså meget som mor ... Det er jo ofte også os barnet kommer først til så måske vi bedre forstår at 'av'grø' og mil betyder havregryn og mælk fordi vi VED at det er det barnet helst spiser og drikker om morgenen osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.