Far forstår ham ikke!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.177 visninger
19 svar
3 synes godt om
19. juni 2013

MyLove E

Nu er Elias begyndt at snakke meget (2år og 1mdr) Men han kan ikke sigge K, S, T ( nok også flere) Så alt hedder noget med F eller D så alt lyder meget ens.
Jeg kan godt forstå ham men skal også gætte lidt.. Men far forstår ham ikke og det er også lidt som om han ikke vil.
Jeg synes det er lidt hårdt at det kun er mig som kan forstå ham!!

Kan jeres mænd forstår jeres børn???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2013

bøllen

Tauf skriver:

Nu er Elias begyndt at snakke meget (2år og 1mdr) Men han kan ikke sigge K, S, T ( nok også flere) Så alt hedder noget med F eller D så alt lyder meget ens.
Jeg kan godt forstå ham men skal også gætte lidt.. Men far forstår ham ikke og det er også lidt som om han ikke vil.

NEEJ , jo nu begynder han at forstå det meste. Men ind imellem kan han stadigvæk ikke forstå ham. Nu er han 3,5 og sproget er virkelig i udvikling. Men inden måtte jeg tit oversætte

Anmeld

19. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

farmand kan have lidt sværere ved at tyde det men han prøver virkelig og er han i tvivl så spørger han om han har forstået ham rigtigt ved at gentage det han sagde...

Tror måske det er rent genetisk fordi det oprindeligt var kvinderne der gik med børnene så derfor har vi mere et naturligt talent for at høre og forstå dem inden de kan ordene og fagterne...

Anmeld

19. juni 2013

MyLove E

bøllen skriver:

NEEJ , jo nu begynder han at forstå det meste. Men ind imellem kan han stadigvæk ikke forstå ham. Nu er han 3,5 og sproget er virkelig i udvikling. Men inden måtte jeg tit oversætte

Jeg oversætter også hele tiden. ..

Anmeld

19. juni 2013

Krussedulle

Tauf skriver:

Her forstår farmand af og til bedre en mig

Min søn er 2 år og 4 mdr og han snakker stort det rent, med undtagelser selvfølgelig

Men det var tit farmand der fangede meningen først, da han var lidt yngre
Men det er mig der tyder babypludren

Anmeld

19. juni 2013

helle85

Tauf skriver:

vores dreng har også problemer med sproget, det er dog blevet bedre end for et år siden og da han var mindre der forstod min mand også sjældent hvad han sagde han kiggede tit hen på mig for at jeg skulle oversætte og ellers lærte vi ham at han skulle vise hvad han ville have eller mente og det har hjulpet ham meget. nu kan han sige mange ord men har stadig svært ved nogen bogstaver og der er stadig nogen ting som han siger so min man ikke forstå(det er dog de færeste) også siger han somregl , ja okay, nogen gange acceptere lucas det, andre gange sur og nogen gange prøver han bare at forklare det ved at sige nogen andre ting så vi kan gætte hvad han siger

Anmeld

19. juni 2013

FruStolpe

Tauf skriver:

Bella er 2,8år og snakker uafbrudt.

Vi forstår langt det meste, og hvis der endelig er noget hun ikke siger tydeligt -ja så er det mig der ikke forstår det.

For os tror jeg det bunder i at far er mest sammen med hende, da jeg arbejder rigtig mange timer.

Jeg synes faktisk det er super irriterende at han kan forstå hende og jeg ikke kan..... 

Anmeld

19. juni 2013

MyLove E

helle85 skriver:

vores dreng har også problemer med sproget, det er dog blevet bedre end for et år siden og da han var mindre der forstod min mand også sjældent hvad han sagde han kiggede tit hen på mig for at jeg skulle oversætte og ellers lærte vi ham at han skulle vise hvad han ville have eller mente og det har hjulpet ham meget. nu kan han sige mange ord men har stadig svært ved nogen bogstaver og der er stadig nogen ting som han siger so min man ikke forstå(det er dog de færeste) også siger han somregl , ja okay, nogen gange acceptere lucas det, andre gange sur og nogen gange prøver han bare at forklare det ved at sige nogen andre ting så vi kan gætte hvad han siger

Elias må også pege eller hente ting for at vi forstår og det gælder også mig. . vand, sand mand og fant (elefant) er meget ens .
En dag blev han ved med at pege i loftet og sig fand fand.. Da jeg ikke forstod hvad han mente lave han snable og sagde vredt FAND. ...
Nåhh en elefant:-D Så han skal nok gøre sig forståelig:-D:-D

Anmeld

19. juni 2013

helle85

Tauf skriver:

Elias må også pege eller hente ting for at vi forstår og det gælder også mig. . vand, sand mand og fant (elefant) er meget ens .
En dag blev han ved med at pege i loftet og sig fand fand.. Da jeg ikke forstod hvad han mente lave han snable og sagde vredt FAND. ...
Nåhh en elefant:-D Så han skal nok gøre sig forståelig:-D:-D

der er vist nok en børne sang hvor der er en elefant på loftede, vis det er.

ja jeg kan godt forstå at det bliver sure, tænk bare hvis folk ikke kunne forstå os. men det er da fint at han fandt en anden måde at vise det på

Anmeld

19. juni 2013

M&F&C

helle85 skriver:

der er vist nok en børne sang hvor der er en elefant på loftede, vis det er.

ja jeg kan godt forstå at det bliver sure, tænk bare hvis folk ikke kunne forstå os. men det er da fint at han fandt en anden måde at vise det på

Mon du bemærket har, hvad der på loftet var, det var en kæmpe ting der cyklede rundt omkring, det var en elefant, den var så elegant, den har en hale her og en endnu længere der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.