Noneother skriver:
Altså uden at gå helt op i limningen må jeg sige at jeg virkelig ikke bryder mig om godnat-og-sov-godt metoden, da jeg personligt føler (folk må mene hvad de vil) at det grænser til børnemishandling og der er så utroligt mange eksperter der taler imod den. Det samme gør min fornuft.
Hvis det viser sig at det ikke virker, og/eller du vil prøve noget andet kan jeg anbefale bogen "sov igennem UDEN gråd" Den er noget mere easy going, og den virkede fint her.
Selvom nogen nok vil mene at den er mere "besværlig"
Der var i hvert fald ikke noget gråd fra hverken mig eller min søn i forbindelse med at han skulle lære at sove.
Ej det kommer da virkelig an på hvordan du praktiserer metoden!
Min måde (hvilket jeg bestemt ikke mener er børnemishandling!):
Han får nattøj på, får børstet tænder osv. Han bliver lagt i sengen med sin flaske mens jeg synger en sang.
Når han er færdig med flasken og sangen er slut, siger jeg godnat, nusser ham på hovedet og går ud af værelset. Lader døren stå åben og et lys være tændt.
Så begynder han at rumstere
. Han sætter sig op, banker på væggen, snakker og hiver sommetider lidt i gardinet. Jeg lader ham hygge sig.
Så begynder han at blive lidt utilfreds. Sådan lidt a la "Gider altså ikke ligge her". Jeg går derind, lægger ham ned, nusser ham og siger godnat.
Det kan vi godt gentage et par gange.
Sommetider græder han dog. Og sker det, går jeg derind, tager ham op, sætter mig på en stol med ham, vugger ham, nusser ham og synger igen indtil gråden stopper og øjnene bliver tunge. Så lægger jeg ham igen, siger godnat og går.
Dette sker max 2 gange! Han græder sig aldrig aldrig aldrig i søvn! For det ville nemlig være børnemishandling