Godnat og sov godt! Hjerteløs? Effektiv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2013

Noneother

Altså uden at gå helt op i limningen må jeg sige at jeg virkelig ikke bryder mig om godnat-og-sov-godt metoden, da jeg personligt føler (folk må mene hvad de vil) at det grænser til børnemishandling og der er så utroligt mange eksperter der taler imod den. Det samme gør min fornuft.

Hvis det viser sig at det ikke virker, og/eller du vil prøve noget andet kan jeg anbefale bogen "sov igennem UDEN gråd" Den er noget mere easy going, og den virkede fint her.
Selvom nogen nok vil mene at den er mere "besværlig"

Der var i hvert fald ikke noget gråd fra hverken mig eller min søn i forbindelse med at han skulle lære at sove.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2013

(august)

LuLy skriver:

Puha 1-2 uger synes jeg godt nok er længe.. Specielt fordi hun hveranden uge er hos sin far så han kan jo fucke det hele op hvis ikke han gør det samme :/

Jeg ved jo ikke hvilket forhold du har til faren, men ville tage en snak med ham, så i gør det samme, så bliver det også nemmere for hende.

Anmeld

19. juni 2013

lycly

Janne T. skriver:

Ej, så ville jeg SLET slet ikke praktisere det! Vi er alle forskellige, og fred være med det. Men når hun reagerer så voldsomt, og det er noget relativt nyt, så synes jeg det ville være at overhøre det tryghedsbehov hun har brug for at få opfyldt bare at praktisere godnat og sov godt-metoden.

Vi har altid haft søvnproblemer med Rose, men typisk at hun hellere vil lege end sove. Men i de perioder, hvor hun har været ked af at skulle sove, har vi rykket hende ind i soveværelset til os, hvor hun så har sovet indtil hun var ude af den periode, og det har fungeret fint..

Ja jeg synes nemlig også at det virker så forkert bare at ignorere hende på den måde. Og havde jeg haft muligheden med sove i samme rum som hende så havde jeg gjort det. Men vi bor i en 2-værelses og sover på sovesofa i stuen

Anmeld

19. juni 2013

lycly

Noneother skriver:

Altså uden at gå helt op i limningen må jeg sige at jeg virkelig ikke bryder mig om godnat-og-sov-godt metoden, da jeg personligt føler (folk må mene hvad de vil) at det grænser til børnemishandling og der er så utroligt mange eksperter der taler imod den. Det samme gør min fornuft.

Hvis det viser sig at det ikke virker, og/eller du vil prøve noget andet kan jeg anbefale bogen "sov igennem UDEN gråd" Den er noget mere easy going, og den virkede fint her.

Der var i hvert fald ikke noget gråd fra hverken mig eller min søn i forbindelse med at han skulle lære at sove.

Ja jeg sidder jo også med følelsen af at svigte hende, der er jo en grund til at hun bliver så ked af det.

Må lige lure den bog du nævner.

Anmeld

19. juni 2013

Faith

Noneother skriver:

Ej det kommer da virkelig an på hvordan du praktiserer metoden!

Min måde (hvilket jeg bestemt ikke mener er børnemishandling!):

Han får nattøj på, får børstet tænder osv. Han bliver lagt i sengen med sin flaske mens jeg synger en sang.

Når han er færdig med flasken og sangen er slut, siger jeg godnat, nusser ham på hovedet og går ud af værelset. Lader døren stå åben og et lys være tændt.

Så begynder han at rumstere. Han sætter sig op, banker på væggen, snakker og hiver sommetider lidt i gardinet. Jeg lader ham hygge sig.

Så begynder han at blive lidt utilfreds. Sådan lidt a la "Gider altså ikke ligge her". Jeg går derind, lægger ham ned, nusser ham og siger godnat.

Det kan vi godt gentage et par gange.

Sommetider græder han dog. Og sker det, går jeg derind, tager ham op, sætter mig på en stol med ham, vugger ham, nusser ham og synger igen indtil gråden stopper og øjnene bliver tunge. Så lægger jeg ham igen, siger godnat og går.

Dette sker max 2 gange! Han græder sig aldrig aldrig aldrig i søvn! For det ville nemlig være børnemishandling

Anmeld

19. juni 2013

lycly

(august) skriver:

Jeg ved jo ikke hvilket forhold du har til faren, men ville tage en snak med ham, så i gør det samme, så bliver det også nemmere for hende.

Ja det ville være det optimale, men det er desværre ikke en mulighed da han er fløjtende ligeglad med hvad jeg siger til ham og gør hvad der passer ham.

Anmeld

19. juni 2013

lycly

Faith skriver:

Han får nattøj på, får børstet tænder osv. Han bliver lagt i sengen med sin flaske mens jeg synger en sang.

Når han er færdig med flasken og sangen er slut, siger jeg godnat, nusser ham på hovedet og går ud af værelset. Lader døren stå åben og et lys være tændt.

Så begynder han at rumstere. Han sætter sig op, banker på væggen, snakker og hiver sommetider lidt i gardinet. Jeg lader ham hygge sig.

Så begynder han at blive lidt utilfreds. Sådan lidt a la "Gider altså ikke ligge her". Jeg går derind, lægger ham ned, nusser ham og siger godnat.

Sommetider græder han dog. Og sker det, går jeg derind, tager ham op, sætter mig på en stol med ham, vugger ham, nusser ham og synger igen indtil gråden stopper og øjnene bliver tunge. Så lægger jeg ham igen, siger godnat og går.

Dette sker max 2 gange! Han græder sig aldrig aldrig aldrig i søvn! For det ville nemlig være børnemishandling

Det du beskriver der er jo også et helt andet scenarie end mit - min datter er jo direkte ulykkelig og hysterisk fra det øjeblik jeg forlader hende. Så det kommer jo helt an på situationen for nej, det du beskriver vil jeg bestemt heller ikke betegne som mishandling

Anmeld

19. juni 2013

Noneother

Faith skriver:

Det er jo heller ikke den nævnte metode.. Den går jo i reglen ud på at lade dem græde til de er blå i hovedet, til de indser at mor ikke kommer, og så falder i søvn...

Anmeld

19. juni 2013

Faith

LuLy skriver:

Det du beskriver der er jo også et helt andet scenarie end mit - min datter er jo direkte ulykkelig og hysterisk fra det øjeblik jeg forlader hende. Så det kommer jo helt an på situationen for nej, det du beskriver vil jeg bestemt heller ikke betegne som mishandling

Puh ha kan godt forstå det skærer dig i hjertet

For mig at se er der ikke rigtig anden mulighed end at blive hos hende. For hun er jo tydeligvis dybt ulykkelig/bange/utryg.

Kan godt forstå du synes det er frustrerende, for man har bare så meget brug for den der "voksentid". Men mon ikke det bare er en fase?

Anmeld

19. juni 2013

Faith

Noneother skriver:

Det er jo heller ikke den nævnte metode.. Den går jo i reglen ud på at lade dem græde til de er blå i hovedet, til de indser at mor ikke kommer, og så falder i søvn...

Så har jeg ikke sat mig godt nok ind i metoden. Beklager

Åh håber ik der er nogen der praktiserer den metode

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.