sus82 skriver:
Var ved jordemoder i dag og vi snakkede om min sidste fødsel, som begyndte med at vandet gik og som trak ud i laaaang tid fordi min lille pige stod skævt. Jordemoderen fortæller så at det at hun stod skævt kunne skyldes at vandet gik inden der kom veer, fordi hun så ikke havde noget vand at vende sig på plads i. Og så sagde hun at hun oplevede flere og flere hvor vandet gik inden veerne kom, flere end for år tilbage, men det var bare hendes fornemmelse. Og så blev jeg jo lidt nysgerrig - derfor spørgsmålet.
Har stemt andet...
For de tre gange har ikke helt været ens...
1.gang- gik over tid og blev sat i gang på 13. dagen ved at få taget vandet, men der skete ikke noget i laaanggg tid, timer... det betød at jeg så fik ve-drop, langsom virkning, men fik da veer og fødte selv i sidste ende, men var tæt på kejsersnit fik jeg at vide efterfølgende, og så havde jeg mistet for meget blod (tidsmæssigt var det fra ca. 10 morgen til 01.22 nat)
2.gang- gik over tid og blev sat i gang på 14.dagen... fik lagt en pille vidst om morgenen ved 10-11 tiden for at åbne mig... kom igen om eftermiddagen og på et tidspunkt var jeg åben nok til at de tog vandet, og så kom veerne ellers med det samme... nåede kun at få klyx, for at tømt, men fik ikke lov at blive færdig... JM turde ikke lade mig blive på toilettet
ikke en særlig lækker oplevelse...
men pyt det resulterede i et stk dejlig dreng
(tidsmæssigt har jeg ikke helt styr på)
3. gang gik over tid... havde tid på hospitalet til igangsættelse på 14.dagen, men vandet gik af sig selv midt om natten (altså mellem 13.og14.dag) og så kom veerne ellers stormende ligesom da vandet var taget ved 2.gang... så der gik ikke lang tid fra vi ankom til hospitalet til han var ude...
hmm, set lidt i bakspejlet har de jo så i princippet alle været vandet gået, inden veerne kom
Qnuz
Anmeld