Hvordan startede jeres fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan startede jeres fødsel

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.109 visninger
12 svar
1 synes godt om
19. juni 2013

sus82

Var ved jordemoder i dag og vi snakkede om min sidste fødsel, som begyndte med at vandet gik og som trak ud i laaaang tid fordi min lille pige stod skævt. Jordemoderen fortæller så at det at hun stod skævt kunne skyldes at vandet gik inden der kom veer, fordi hun så ikke havde noget vand at vende sig på plads i. Og så sagde hun at hun oplevede flere og flere hvor vandet gik inden veerne kom, flere end for år tilbage, men det var bare hendes fornemmelse. Og så blev jeg jo lidt nysgerrig - derfor spørgsmålet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2013

Drømme

Var ved jordemoder i dag og vi snakkede om min sidste fødsel, som begyndte med at vandet gik og som trak ud i laaaang tid fordi min lille pige stod skævt. Jordemoderen fortæller så at det at hun stod skævt kunne skyldes at vandet gik inden der kom veer, fordi hun så ikke havde noget vand at vende sig på plads i. Og så sagde hun at hun oplevede flere og flere hvor vandet gik inden veerne kom, flere end for år tilbage, men det var bare hendes fornemmelse. Og så blev jeg jo lidt nysgerrig - derfor spørgsmålet.

Her gik vandet også først, og lillepigens hoved stod også skævt, hvilket resulterede i et kejsersnit i stedet for hjemmefødsel..

Anmeld

19. juni 2013

NinaNymannMadsen

Ved den første gik vandet først og det gik som en leg den fødsel det var der ingen ben i. Og ved den anden fiindes veer først

Anmeld

19. juni 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min første fødsel startede med pletblødning. Vandet gik først lige inden presseveerne.

Min anden fødsel startede slet ikke. Efter tre uger med veer fik jeg aks

Anmeld

19. juni 2013

DreamChild

Satte kryds i Andet.

Mit startede torsdag med at slimproppen gik, fredag kl 4 om morgenen var jeg på toilettet og der var der tegnblødning der begyndte at komme lidt trækninger/veer og kl 04.30 gik vande, og så startede veerne.

Fra kl 4.00 hvor det hele starter til han er ude, går der 19 timer.

Anmeld

19. juni 2013

emsaroto

Første gang gik veerne i gang og blev ved i to dage uden vandet gik .. Så der blev prikket hul på vandet til sidst. 

Denne gang regner min jordemoder med at vandet går først, fordi babyen ligger skævt. Så nu må vi se.  

Anmeld

19. juni 2013

Trinemn

Her gik vandet først og efter 3 kvarter startede veer, som blev til vestorm.  

Anmeld

19. juni 2013

wamse

3 x vandet gik først 

Anmeld

19. juni 2013

Lilje82

Her gik vandet først, og der var også lidt tvivl om hvor vidt han stod skævt, de endte med at tage ham med cup og flå mig i stykker 

Anmeld

19. juni 2013

dpb

sus82 skriver:

Har stemt andet...

For de tre gange har ikke helt været ens...

1.gang- gik over tid og blev sat i gang på 13. dagen ved at få taget vandet, men der skete ikke noget i laaanggg tid, timer... det betød at jeg så fik ve-drop, langsom virkning, men fik da veer og fødte selv i sidste ende, men var tæt på kejsersnit fik jeg at vide efterfølgende, og så havde jeg mistet for meget blod (tidsmæssigt var det fra ca. 10 morgen til 01.22 nat)

2.gang- gik over tid og blev sat i gang på 14.dagen... fik lagt en pille vidst om morgenen ved 10-11 tiden for at åbne mig... kom igen om eftermiddagen og på et tidspunkt var jeg åben nok til at de tog vandet, og så kom veerne ellers med det samme... nåede kun at få klyx, for at tømt, men fik ikke lov at blive færdig... JM turde ikke lade mig blive på toilettet ikke en særlig lækker oplevelse... men pyt det resulterede i et stk dejlig dreng (tidsmæssigt har jeg ikke helt styr på)

3. gang gik over tid... havde tid på hospitalet til igangsættelse på 14.dagen, men vandet gik af sig selv midt om natten (altså mellem 13.og14.dag) og så kom veerne ellers stormende ligesom da vandet var taget ved 2.gang... så der gik ikke lang tid fra vi ankom til hospitalet til han var ude...

hmm, set lidt i bakspejlet har de jo så i princippet alle været vandet gået, inden veerne kom

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.