SKbaby skriver:
Hej alle gravide 
Hvad har jeres blodtryk ligget på i jeres graviditeter?
Jeg har lige været til 1. jordmoderbesøg idag. Jeg er 18+1 og fik målt mit blodtryk til 99/49.
Det er jo ret lavt og jeg har også været rigtig træt og plaget af situationer, hvor jeg føler mig enormt skidt tilpas, opkastfornemmelse og ekstrem svimmelhed, hvor jeg virkelig føler, at jeg er på grænsen til at besvime. Hvis jeg får tøjet af, sætter mig ned og får noget vand plejer det at gå væk.
Har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre, og hvor meget jeg bør være nervøs?
Hej med dig :-)
jeg har også haft lavt blodtryk hele graviditeten. Jeg er 32+2 og har stadig ikke fået målt et blodtryk over 102/60. Men læge og jordmoder har hele tiden sagt at det er bedre med for lavt end for højt blodtryk. De dage det er meget lavt så har jeg det godt nok meget elendigt og så føler jeg at jeg konstant er svimmel og føler jeg skal besvime og det eneste der hjælper er at vile sig på sofaen. De dage det kun er mindre slemt har jeg efter lægens og jordmoderens anvisning drukket 2 kopper kaffe om dagen, da det kan hjælpe til hæve blodtrykket en smule, så det er til at holde ud.
Ellers skal du ikke begynde at skære ned på saltet da det hjælpe på væskebalacen og min. 2 L vand hver dag. Og sørg for aldrig at få for lavt blodsukker. Spis når du er sulten og hav altid en snack med i tasken. Disse ting er det eneste der har hjulpet mig til at kunne fungerer i hverdagen.
Du skal huske at lytte til dig selv og hvis du har brug for at ligge på sofaen eller i sengen en hel dag eller to, så gør du det :-)
Håber mine råd kan hjælpe lidt :-)
vh. Kat
Anmeld