For lavt blodtryk i graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

SKbaby

Månsson skriver:

Et lavt blodtryk er som regel tegn på et sundt hjerte. Tænker mere hvordan din blodprocent ser ud om du evt får jern nok?

Mht blodtrykket handler det om at bevæge sig lidt langsommere, hvile,væske og at holde blodsukkeret oppe

Jeg har på fornemmelsen, at min blodprocent er ret lav, fordi jeg ofte glemmer mit jern tilskud...

Mit blodtryk var nemlig en del højere lige da jeg blev gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

mor88

Hej alle gravide

Hvad har jeres blodtryk ligget på i jeres graviditeter?

Jeg har lige været til 1. jordmoderbesøg idag. Jeg er 18+1 og fik målt mit blodtryk til 99/49.

Det er jo ret lavt og jeg har også været rigtig træt og plaget af situationer, hvor jeg føler mig enormt skidt tilpas, opkastfornemmelse og ekstrem svimmelhed, hvor jeg virkelig føler, at jeg er på grænsen til at besvime. Hvis jeg får tøjet af, sætter mig ned og får noget vand plejer det at gå væk.

Har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre, og hvor meget jeg bør være nervøs?

Jeg havde også meget lavt blodtryk, og lægen sagde at det var meget normalt. Jeg havde så også meget lavt blodprocent og fik sprøjter med B12. 

Jeg blev sygemeldt i uge 20 pga det, da jeg ofte blev svimmel, fik koldsved og var tæt på at besvime. 

Anmeld

20. juni 2013

ønskebørn74

SKbaby skriver:

Jeg har på fornemmelsen, at min blodprocent er ret lav, fordi jeg ofte glemmer mit jern tilskud...

Tag dine jern tabletter med juice så optages de bedre og sæt en alarm i din Tlf. Så glemmer du dem ikke.. 

Anmeld

20. juni 2013

Kat2244

SKbaby skriver:

Hej alle gravide

Jeg har lige været til 1. jordmoderbesøg idag. Jeg er 18+1 og fik målt mit blodtryk til 99/49.

Det er jo ret lavt og jeg har også været rigtig træt og plaget af situationer, hvor jeg føler mig enormt skidt tilpas, opkastfornemmelse og ekstrem svimmelhed, hvor jeg virkelig føler, at jeg er på grænsen til at besvime. Hvis jeg får tøjet af, sætter mig ned og får noget vand plejer det at gå væk.

Hej med dig :-)

jeg har også haft lavt blodtryk hele graviditeten. Jeg er 32+2 og har stadig ikke fået målt et blodtryk over 102/60. Men læge og jordmoder har hele tiden sagt at det er bedre med for lavt end for højt blodtryk. De dage det er meget lavt så har jeg det godt nok meget elendigt og så føler jeg at jeg konstant er svimmel og føler jeg skal besvime og det eneste der hjælper er at vile sig på sofaen. De dage det kun er mindre slemt har jeg efter lægens og jordmoderens anvisning drukket 2 kopper kaffe om dagen, da det kan hjælpe til hæve blodtrykket en smule, så det er til at holde ud. 

Ellers skal du ikke begynde at skære ned på saltet da det hjælpe på væskebalacen og min. 2 L vand hver dag. Og sørg for aldrig at få for lavt blodsukker. Spis når du er sulten og hav altid en snack med i tasken. Disse ting er det eneste der har hjulpet mig til at kunne fungerer i hverdagen. 

Du skal huske at lytte til dig selv og hvis du har brug for at ligge på sofaen eller i sengen en hel dag eller to, så gør du det :-)

Håber mine råd kan hjælpe lidt :-)

vh. Kat

Anmeld

20. juni 2013

L&V

SKbaby skriver:

Det er slet ik unormal at det bliver lavere i graviditeten. det er min os blevet begge gange.. Men få målt din blodprocent og husk jern og drik evt appelsin juice til da c vitamin hjælper på optagelsen..

Anmeld

20. juni 2013

Kat2244

Kat2244 skriver:

jeg har også haft lavt blodtryk hele graviditeten. Jeg er 32+2 og har stadig ikke fået målt et blodtryk over 102/60. Men læge og jordmoder har hele tiden sagt at det er bedre med for lavt end for højt blodtryk. De dage det er meget lavt så har jeg det godt nok meget elendigt og så føler jeg at jeg konstant er svimmel og føler jeg skal besvime og det eneste der hjælper er at vile sig på sofaen. De dage det kun er mindre slemt har jeg efter lægens og jordmoderens anvisning drukket 2 kopper kaffe om dagen, da det kan hjælpe til hæve blodtrykket en smule, så det er til at holde ud. 

Ellers skal du ikke begynde at skære ned på saltet da det hjælpe på væskebalacen og min. 2 L vand hver dag. Og sørg for aldrig at få for lavt blodsukker. Spis når du er sulten og hav altid en snack med i tasken. Disse ting er det eneste der har hjulpet mig til at kunne fungerer i hverdagen. 

Du skal huske at lytte til dig selv og hvis du har brug for at ligge på sofaen eller i sengen en hel dag eller to, så gør du det :-)

vh. Kat

Forresten var mit det laveste 96/49. Min blodprocent har også været lav, men det fiK jeg rettet op på efter jeg startede på Amino jern (fås i Matas, de er gode for maven) med et glas juice før sengetid og min. 1 time efter indtagelse af mad :-)

Anmeld

20. juni 2013

Drømme

SKbaby skriver:

Hej alle gravide

Havde selv et lavt blodtryk hele graviditeten igennem.

Det endte med jeg blev indlagt pga de samme problemer som du havde (+ jeg havde åbnet med 1-2 cm), og det viste sig, jeg havde jernmangel.

Måske det også er det for dig ?

Aner ikke om det har nogen sammenhæng, men det er da værd at undersøge 

Anmeld

20. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

SKbaby skriver:

Hej alle gravide

Mit bedste råd er at sørge for massere af drikke, og at småspise løbende. Det kan hjælpe rigtig meget

Anmeld

20. juni 2013

SKbaby

ønskebarn74 skriver:

Tag dine jern tabletter med juice så optages de bedre og sæt en alarm i din Tlf. Så glemmer du dem ikke.. 

Jeg tager dem altid med juice eller andet med C-vitaminer i, men god ide at sætte en alarm måske

Anmeld

20. juni 2013

SKbaby

Kat2244 skriver:

vh. Kat

Tak for alle de gode råd

Jeg har også bare været presset med nogle eksamener på mit studie, men er heldigvis snart færdig og så har jeg mulighed for at slappe lidt mere af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.