For lavt blodtryk i graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

35.711 visninger
19 svar
10 synes godt om
19. juni 2013

SKbaby

Hej alle gravide

Hvad har jeres blodtryk ligget på i jeres graviditeter?

Jeg har lige været til 1. jordmoderbesøg idag. Jeg er 18+1 og fik målt mit blodtryk til 99/49.

Det er jo ret lavt og jeg har også været rigtig træt og plaget af situationer, hvor jeg føler mig enormt skidt tilpas, opkastfornemmelse og ekstrem svimmelhed, hvor jeg virkelig føler, at jeg er på grænsen til at besvime. Hvis jeg får tøjet af, sætter mig ned og får noget vand plejer det at gå væk.

Har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre, og hvor meget jeg bør være nervøs?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2013

Holbæktrunten

SKbaby skriver:

Hej alle gravide

Jeg har lige været til 1. jordmoderbesøg idag. Jeg er 18+1 og fik målt mit blodtryk til 99/49.

Det er jo ret lavt og jeg har også været rigtig træt og plaget af situationer, hvor jeg føler mig enormt skidt tilpas, opkastfornemmelse og ekstrem svimmelhed, hvor jeg virkelig føler, at jeg er på grænsen til at besvime. Hvis jeg får tøjet af, sætter mig ned og får noget vand plejer det at gå væk.

drik rigeligt... og ellers er er nok ikke såmeget at gøre andet end at undgå at fremprovokere svimmelheden. dvs rejs dig langsomt op når du skal op fra seng og stol osv...

Sagde JMoget til dit BT?

Anmeld

19. juni 2013

SKbaby

Holbæktrunten skriver:

drik rigeligt... og ellers er er nok ikke såmeget at gøre andet end at undgå at fremprovokere svimmelheden. dvs rejs dig langsomt op når du skal op fra seng og stol osv...

Sagde JMoget til dit BT?

Ja hun sagde, at hun synes det var ret lavt og så målte hun det en gang mere for at være sikker på, at der ikke var sket en fejl, men den viste det samme igen.

Godt nok sagde hun, at det mest er ved for højt blodtryk, at det begynder at være farligt, og det ved jeg selvfølgelig godt pga. svangerskabsforgiftning osv.

Anmeld

19. juni 2013

Miss Church

SKbaby skriver:

Hej alle gravide

Jeg har også haft rigtig lavt blodtryk ( 85/63) under min graviditet. Min jordemoder sagde at det bare var et tegn på at jeg havde en sund krop. 

Jeg kontaktede dog også min egen læge, da jeg besvimede og blev dårlig, men de gør ikke noget ved det lave blodtryk under graviditet, kun for højt tryk. 

Men sørg for at drikke rigeligt og ikke rejs dig for hurtigt. 

Mit blev bedre i 3. trimester. I 2. trimester var det helt galt. 

Anmeld

19. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg havde samme problem og var så plaget af det at jeg blev sygemeldt fra uge 14!!! Pisse træls, men ja, man kan ikk gøre noget ved det.

Anmeld

19. juni 2013

gonefishing

SKbaby skriver:

Hej alle gravide

Jeg har altid haft lavt blodtryk og var til lægetjek igår, da jeg rendte rundt og besvimede og havde næseblod. - ligner et lig.

Mit blodtryk ligger på 80/54 og min læge sagde at man kan ikke gøre så meget. Men du skal drikke MINDST 2 l vand om dagen, spis gerne saltede nødder, eller lakrids med måde. Og undgå f.eks. allergipiller da de kan sænke dit blodtryk yderligere.

Mit private råd er altid at have noget vand og gerne saft, og en lille pakke nødder, rosiner og en smule mørkt chokolade, på dig når du tager ud

Anmeld

19. juni 2013

banana3

SKbaby skriver:

Hej alle gravide

Jeg havde også lavt blodtryk i starten, havde dog ingen gener, andet end at jeg ikke lige skulle rejse mig for hurtig. Her i 3 trimester er det helt normalt.. At blodtrykket er lavt er kun et godt tegn, så du skal ikke være nervøs for at der er noget galt

Anmeld

19. juni 2013

SKbaby

Flodkilling skriver:

Jeg har altid haft lavt blodtryk og var til lægetjek igår, da jeg rendte rundt og besvimede og havde næseblod. - ligner et lig.

Mit blodtryk ligger på 80/54 og min læge sagde at man kan ikke gøre så meget. Men du skal drikke MINDST 2 l vand om dagen, spis gerne saltede nødder, eller lakrids med måde. Og undgå f.eks. allergipiller da de kan sænke dit blodtryk yderligere.

Mit private råd er altid at have noget vand og gerne saft, og en lille pakke nødder, rosiner og en smule mørkt chokolade, på dig når du tager ud

Tak for de gode råd. Det må jeg lige huske .

Anmeld

19. juni 2013

SKbaby

Miss Church skriver:

Jeg har også haft rigtig lavt blodtryk ( 85/63) under min graviditet. Min jordemoder sagde at det bare var et tegn på at jeg havde en sund krop. 

Jeg kontaktede dog også min egen læge, da jeg besvimede og blev dårlig, men de gør ikke noget ved det lave blodtryk under graviditet, kun for højt tryk. 

Men sørg for at drikke rigeligt og ikke rejs dig for hurtigt. 

Mit blev bedre i 3. trimester. I 2. trimester var det helt galt. 

Tak for dit svar. Mit blodtryk var normalt i 1. Trimester, det er først her nu i 2. Trimester at det er blevet meget lavt.

Men ja vil sådan set også hellere have et for lavt end et for højt blodtryk

Anmeld

19. juni 2013

L&V

Et lavt blodtryk er som regel tegn på et sundt hjerte. Tænker mere hvordan din blodprocent ser ud om du evt får jern nok?

Mht blodtrykket handler det om at bevæge sig lidt langsommere, hvile,væske og at holde blodsukkeret oppe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.