plejefamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

pcoramt

Lenchick skriver:

Ikke helt rigtigt. Plejefamilien får vederlag og kost og logi. Når barnet er helt lille, skal man oftest gå hjemme i et år og man får flere vederlag som kompensation for den løn man ikke får fra sit job.

Moren kan fortsat holde barsel, men ved ikke med pengene.

Er selv plejemor, gik hjemme i et år og er nu tilbage på job mens prinsessen er i dagpleje. Jeg gik dog ned i tid, så længe hun er så lille.

okay, tror du der kan være forskellige regler? ved nemlig at min veninde som er plejemor har det sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

C-Dog

effie skriver:

barsel er ikke afhængig af barnet, men moren..

så jo hun kan få barsel. hun bliver ikke sendt ud.

tvillingemødre får jo heller ikke 2 gange barsel forde der er 2 børn.

og mødre til dødfødte bliver ikke sendt i arbejde når de kommer fra hospitalet, forde der jo ikke er noget barn at tage vare på.

når man bortadoptere får man 14 uger efter den dag man har bortadopteret, og nå man sidder i pleje har man stadig forældreretten over barnet, dvs ret til barsel.

Selvfølgelig får man ikke to gange barsel for tvillinger. Hvorfor skulle man det?!

Men man får ikke lov at holde barsel hvis ikke man har barnet hjemme. Og ej heller får man barsel hvis ens barn dør. Jeg har set begge cases, hvor to kvinder altså først er blevet tilbudt omkring 8 mdrs barsel på kh- og så er blevet frataget tilbudet igen da de ikke længere havde et barn at bruge barslen på. = aktivering. Og det kan da godt være reglerne er anderledes et andet sted, f.eks på en arbejdsplads, men jeg svarede bare udfra hvad jeg ved.

Anmeld

20. juni 2013

effie

C-Dog skriver:

Selvfølgelig får man ikke to gange barsel for tvillinger. Hvorfor skulle man det?!

Men man får ikke lov at holde barsel hvis ikke man har barnet hjemme. Og ej heller får man barsel hvis ens barn dør. Jeg har set begge cases, hvor to kvinder altså først er blevet tilbudt omkring 8 mdrs barsel på kh- og så er blevet frataget tilbudet igen da de ikke længere havde et barn at bruge barslen på. = aktivering. Og det kan da godt være reglerne er anderledes et andet sted, f.eks på en arbejdsplads, men jeg svarede bare udfra hvad jeg ved.

hvis man er i fagforening og A-kasse er reglerne anderledes...

men 14 uger er altså øremærket moren så hun kan komme sig ovenpå fødslen.. og selvom barnet er dødt eller bortadopteret har man jo ret til at komme sig

Anmeld

20. juni 2013

IT-nørd

pcoramt skriver:

okay, tror du der kan være forskellige regler? ved nemlig at min veninde som er plejemor har det sådan

Det kan godt være der er forskel fra kommune til kommune

Anmeld

20. juni 2013

IT-nørd

C-Dog skriver:

Moren til vores plejedatter fødte om sommeren og hun skulle på uddannelse til september. Hun fik lov til at gå hjemme på "barsel" i et helt år og startede først igen året senere. 

Hun fik anbragt sit barn fra fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.