plejefamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Børnepenge får du ikke, da du ikke har barnet boende hos dig. Du kan heller ikke få højere boligstøtte mm.

Barsel ved jeg ikke noget om.

Hvis du gerne vil tale med en om situationen, skal du være velkommen til at sende en pb. Mine forældre har haft pleje-og aflastningsbørn hele mit liv, så jeg kender til systemet.

Knus til dig. Det er flot, du sætter dit barns ve og vel over alt andet - også selvom det betyder, du lader nogle andre tage sig af ham.
Jeg håber, du snart får det bedre og kan arbejde hen imod at få ham hjem igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2013

C-Dog

Barsel og børnepenge, samt boligstøtte for barnet og div forsøgertillæg (f.eks forsøger kh) får man ikke længere når barnet ikke har bopæl hos en.

Anmeld

19. juni 2013

wamse

C-Dog skriver:

Barsel og børnepenge, samt boligstøtte for barnet og div forsøgertillæg (f.eks forsøger kh) får man ikke længere når barnet ikke har bopæl hos en.

Er du sikker på, at man ikke får som forsørger? Jeg har nemlig en bekendt som stadig får som forsørger, og hendes barn har ikke boet hjemme i 10 år  

Anmeld

19. juni 2013

An&Jo

C-Dog skriver:

min søns far får som forsørger selvom johannes bor hos mig, så det passer ikke..

Han får også noget ekstra i boligstøtte, for så er de jo sikker på at han har råd til at se sit barn..

Anmeld

19. juni 2013

C-Dog

An&Jo skriver:

min søns far får som forsørger selvom johannes bor hos mig, så det passer ikke..

Han får også noget ekstra i boligstøtte, for så er de jo sikker på at han har råd til at se sit barn..

Det synes jeg er mærkeligt, da mine børns far stod og skulle flytte undersøgte vi det, men kommunen holdt på at han ville få den lave kh, ingen boligstøtte osv hvis ikke han havde bopælen. Må vi da vist lige hører om igen. Vi har oven i købet fortalt dem vi ville have 7/7 ordning derfor kunne han ikke bo i en 1 værelses. Men der var intet at gøre.

Anmeld

19. juni 2013

wamse

An&Jo skriver:

Min eksmand får også som forsørger, så det må ts også kunne  

Anmeld

19. juni 2013

An&Jo

C-Dog skriver:

Det synes jeg er mærkeligt, da mine børns far stod og skulle flytte undersøgte vi det, men kommunen holdt på at han ville få den lave kh, ingen boligstøtte osv hvis ikke han havde bopælen. Må vi da vist lige hører om igen. Vi har oven i købet fortalt dem vi ville have 7/7 ordning derfor kunne han ikke bo i en 1 værelses. Men der var intet at gøre.

han er jo forsørger uanset om barnet bor der eller ej, så han vil få den høje kontanthjælp, nu ved jeg ikke hvordan g hvorledes det ændrer sig til januar, men han er jo reel forsørger i det øjeblik han skriver under på at han er far.

Anmeld

19. juni 2013

effie

C-Dog skriver:

barsel er ikke afhængig af barnet, men moren..

så jo hun kan få barsel. hun bliver ikke sendt ud.

tvillingemødre får jo heller ikke 2 gange barsel forde der er 2 børn.

og mødre til dødfødte bliver ikke sendt i arbejde når de kommer fra hospitalet, forde der jo ikke er noget barn at tage vare på.

når man bortadoptere får man 14 uger efter den dag man har bortadopteret, og nå man sidder i pleje har man stadig forældreretten over barnet, dvs ret til barsel.

Anmeld

19. juni 2013

IT-nørd

pcoramt skriver:

plejefamilien får både barsel og børnepenge håber snart du får det bedre

Ikke helt rigtigt. Plejefamilien får vederlag og kost og logi. Når barnet er helt lille, skal man oftest gå hjemme i et år og man får flere vederlag som kompensation for den løn man ikke får fra sit job.

Moren kan fortsat holde barsel, men ved ikke med pengene.

Er selv plejemor, gik hjemme i et år og er nu tilbage på job mens prinsessen er i dagpleje. Jeg gik dog ned i tid, så længe hun er så lille.

Anmeld

19. juni 2013

IT-nørd

effie skriver:

barsel er ikke afhængig af barnet, men moren..

så jo hun kan få barsel. hun bliver ikke sendt ud.

tvillingemødre får jo heller ikke 2 gange barsel forde der er 2 børn.

og mødre til dødfødte bliver ikke sendt i arbejde når de kommer fra hospitalet, forde der jo ikke er noget barn at tage vare på.

når man bortadoptere får man 14 uger efter den dag man har bortadopteret, og nå man sidder i pleje har man stadig forældreretten over barnet, dvs ret til barsel.

Helt enig. Vores plejedatters mor gik hjemme på barsel, selvom datteren blev anbragt direkte fra fødegangen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.