2. jordemoderbesøg 22+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

915 visninger
20 svar
8 synes godt om
18. juni 2013

Kris89

Gik bare super godt. Der var en jordemoderstuderende med også.

det var første gang jeg mødte min "rigtige" jordemoder pga. ferie, så det var rart at få sat ansigt på

Vi snakkede lidt frem og tilbage og så skulle de mærke min livmoder. Den studerende var ret glad, fordi jeg er så tynd i forvejen var livmoderen MEGET let at mærke, selvom baby sparkede det den kunne.

Herefter skulle de lytte hjerte - fortalte dem at det gad den ikke (har selv sådan en hjertemonitor og den driller altid).

De prøvede dog alligevel, men hver gang de satte scanneren på maven kom der et "hårdt" spark lige på scanneren. Det gentog sig 4 gange, hvorefter vi konstaterede at den havde det godt derinde

Jeg ligger lige på normalen i symfysemål så alt er godt Hun sagde jeg var helt tilpas "tyk" så selvom jeg ikke synes der er meget mave sagde hun det var helt perfekt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

BigHope13

Kris89 skriver:

Gik bare super godt. Der var en jordemoderstuderende med også.

det var første gang jeg mødte min "rigtige" jordemoder pga. ferie, så det var rart at få sat ansigt på

Vi snakkede lidt frem og tilbage og så skulle de mærke min livmoder. Den studerende var ret glad, fordi jeg er så tynd i forvejen var livmoderen MEGET let at mærke, selvom baby sparkede det den kunne.

Herefter skulle de lytte hjerte - fortalte dem at det gad den ikke (har selv sådan en hjertemonitor og den driller altid).

De prøvede dog alligevel, men hver gang de satte scanneren på maven kom der et "hårdt" spark lige på scanneren. Det gentog sig 4 gange, hvorefter vi konstaterede at den havde det godt derinde

Jeg ligger lige på normalen i symfysemål så alt er godt Hun sagde jeg var helt tilpas "tyk" så selvom jeg ikke synes der er meget mave sagde hun det var helt perfekt

Lyder helt fantastisk
godt alt bare går som det skal.
Så kan det jo ikke være bedre

Anmeld

19. juni 2013

Kris89

BigHope13 skriver:

Lyder helt fantastisk
godt alt bare går som det skal.
Så kan det jo ikke være bedre

Det er simpelthen fantastisk når de kloge hoveder fortæller alt er perfekt...

selvfølgelig et godt tegn, at man mærker liv og maven vokser, men rart når nogen med forstand på det lige kan fortælle det også

Det går også godt hos dig??

Anmeld

19. juni 2013

BigHope13

Kris89 skriver:

J

Det er simpelthen fantastisk når de kloge hoveder fortæller alt er perfekt...

selvfølgelig et godt tegn, at man mærker liv og maven vokser, men rart når nogen med forstand på det lige kan fortælle det også

Det går også godt hos dig??

Ja kan sagtens følge dig. Det rigtig rart at få det bekræftiget at alt er okay ved de kloge hoveder, selvom man har en god mavefornemmelse og kan mærke og se de rigtige forandringer i forhold til graviditeten

jo her går det også godt, jeg mærker mere og mere til den lille og synes det er så hyggeligt. Dog kæmper jeg lidt med ryg og bækken disse dage samt hævede og varme ben men igen det fylder ikke så meget i mit liv pt da jeg bare er så lykkelig tænkelig for at være gravid så tager alt det negative med også

Anmeld

19. juni 2013

Kris89

BigHope13 skriver:

Ja kan sagtens følge dig. Det rigtig rart at få det bekræftiget at alt er okay ved de kloge hoveder, selvom man har en god mavefornemmelse og kan mærke og se de rigtige forandringer i forhold til graviditeten

jo her går det også godt, jeg mærker mere og mere til den lille og synes det er så hyggeligt. Dog kæmper jeg lidt med ryg og bækken disse dage samt hævede og varme ben men igen det fylder ikke så meget i mit liv pt da jeg bare er så lykkelig tænkelig for at være gravid så tager alt det negative med også

Har også selv lidt med bækkenet, men det er sjovt som det bare er lige meget.

Nok også nemmere her med den første, jeg sover en hel del, kan godt være det bliver noget sværrere med nummer 2

Men guud hvor er det skønt at være gravid

Anmeld

19. juni 2013

BigHope13

Kris89 skriver:

Har også selv lidt med bækkenet, men det er sjovt som det bare er lige meget.

Nok også nemmere her med den første, jeg sover en hel del, kan godt være det bliver noget sværrere med nummer 2

Men guud hvor er det skønt at være gravid

Ja det betyder bare ikke så meget igen da man bare er så lykkelig.
Jeg elsker også bare at være gravid og håber og krydser fingre for vi får lov at opleve det en gang mere.

Ja synes godt nok også trætheden melder sig i perioder og kan sagtens sove 10-12 timer hver nat hvis jeg får lov.
Og der skal flere og flere pauser ligges ind i hverdagens sysler men det så også pga bækkenløsningen.

Kan du fint arbejde endnu så?

Anmeld

19. juni 2013

Kris89

BigHope13 skriver:

Ja det betyder bare ikke så meget igen da man bare er så lykkelig.
Jeg elsker også bare at være gravid og håber og krydser fingre for vi får lov at opleve det en gang mere.

Ja synes godt nok også trætheden melder sig i perioder og kan sagtens sove 10-12 timer hver nat hvis jeg får lov.
Og der skal flere og flere pauser ligges ind i hverdagens sysler men det så også pga bækkenløsningen.

Kan du fint arbejde endnu så?

Jeg skal bare helst have middagssøvn Åhh håber også vi får lov at opleve det igen, gerne 2-3 gange mere
Elsker maven og den lille der puffer

Jeg er gået på halv tid - gjorde jeg allerede i maj måned, for 6-7 timer dagligt kan jeg ikke holde til. eller så kan jeg i hvert fald på ingen måde lave noget herhjemme.
så jeg har 3-4 timer hver formiddag og så en god middagssøvn så går det egentlig fint

er du på fuld tid endnu?

Anmeld

19. juni 2013

BigHope13

Kris89 skriver:

ÅÅ

Jeg skal bare helst have middagssøvn Åhh håber også vi får lov at opleve det igen, gerne 2-3 gange mere
Elsker maven og den lille der puffer

Jeg er gået på halv tid - gjorde jeg allerede i maj måned, for 6-7 timer dagligt kan jeg ikke holde til. eller så kan jeg i hvert fald på ingen måde lave noget herhjemme.
så jeg har 3-4 timer hver formiddag og så en god middagssøvn så går det egentlig fint

er du på fuld tid endnu?

Åh det er nu også skønt med en middagslur
jeg skal bare gerne ned at ligge lidt omkring kaffetid ikke som sådan for at sove, bare hvile

okay det lyder meget fornuftigt også for at dit bækken kan holde til det, du arbejder ved landbruget ikke??

Jeg er arbejdsløs, men blev så allerede sygemeldt fra uge 9 grundet nogle gamle rygskader som allerede der begyndte at knirke lidt og så senere gået i bækkenet, så jeg er sygemeldt frem til termin

Anmeld

19. juni 2013

Kløver

Hvor dejligt

Anmeld

19. juni 2013

Kris89

BigHope13 skriver:

Åh det er nu også skønt med en middagslur
jeg skal bare gerne ned at ligge lidt omkring kaffetid ikke som sådan for at sove, bare hvile

okay det lyder meget fornuftigt også for at dit bækken kan holde til det, du arbejder ved landbruget ikke??

Jeg er arbejdsløs, men blev så allerede sygemeldt fra uge 9 grundet nogle gamle rygskader som allerede der begyndte at knirke lidt og så senere gået i bækkenet, så jeg er sygemeldt frem til termin

ja jeg arbejder i landbruget, og går og står hele dagen.

Det kan jeg også godt holde til, men max 4-5 timer. så chefen meldte ret hurtigt ud at han synes jeg skulle gå på halv tid, så jeg kunne blive ved længst muligt i stedet for at gå helt ned så det er skønt med en chef der tænker lidt på mig (selvom det nok mest er for hans skyld han gør det )

åh hvor træls - man kan sige det er heldigt nok at du så var arbejdsløs. Sys i hvert fald jeg har problemer med dårlig samvittighed overfor arbejdsgiver, når jeg videregiver selv de simpleste ting pga. baby.

er det ikke svært når du går hjemme, altså at vente...? pyh hvis ikke jeg havde halv tids job, et børneværelse der skulle males og have nyt gulv og ellers istandsættes, 10 heste og så et bryllup at koncentrere mig om i september tror jeg at jeg ville blive vanvittig af ventetiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.