Kan man elske en mand som vil have abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.671 visninger
13 svar
12 synes godt om
18. juni 2013

Anonym trådstarter

Når kæresten er imod graviditeten og mener den eneste måde man kan fortsætte parforholdet på, er ved at kvinden får en abort.....

Forsvinder der ikke nogle følelser?
Kan man få en abort for den andens skyld og så "bare" fortsætte forholdet som før?
Kan du elske en mand som hader det der vokser inde i din krop?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Nej, jeg kunne ikke, hvis jeg virkelig ønskede barnet af hele mit hjerte.

Anmeld

18. juni 2013

Albertsen92

Anonym skriver:

Når kæresten er imod graviditeten og mener den eneste måde man kan fortsætte parforholdet på, er ved at kvinden får en abort.....

Kan man få en abort for den andens skyld og så "bare" fortsætte forholdet som før?

Nej, ville begynde at hade ham. Og ville aldrig se den "mand" igen!

Anmeld

18. juni 2013

jydeinden

jeg ville ligesom de andre sige at jeg tror det kommer an på omstændighederne, men omvendt håber jeg så aldrig at jeg bliver så fastlåst på en beslutning at min partner intet har at skulle have sagt, hvis det vel og mærke er et uheld. Så min konklussion må være det kommer an på omstændighederne

Anmeld

18. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg kunne nok elske manden...men fortsætte på samme måde... det tror jeg ikke. 

Anmeld

18. juni 2013

Tulipan

Det kommer an meget!!

Hvor længe har I været sammen? Hvor gamle er I? Ønsker du barnet? Havde I snakket om det inden det skete, så du kendte hans holdning inden? hvad er hans begrundelser? Har I børn i forvejen? 

Uanset er det en møg situation. Du må føle hvad der er bedst for dig. Det er dig der skal leve med valget bagefter, og hvis du ikke ønsker en abort efter at have gennemtænkt situationen, økonomien, fremtiden osv, så skal ingen mand tvinge dig til det!

Anmeld

18. juni 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Nej det ville jeg ikke kunne.

Her ville han ryge ud på røv og albuer,inden han havde sagt sætningen færdig. 

Anmeld

18. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

ville aldrig kunne kigge på ham med samme øjne som jeg ville før hen....

en ting er det er et uheld, men en anden ting er de fleste kvinder faktisk bliver "mor" når de finder ud af de er gravide....

hvorimod en mand først er far når han har barnet i armene....

og selvom det ville være et uheld, er en abort aldrig sjov, og er en ting man skal overveje om man kan leve med resten af livet....

ingen af mine børn er planlagte, og en af dem skulle også have været fjernet, jeg nåede også så langt som til operationsstuen hvor jeg brød fuldstændigt sammen, som faktisk resulterede i lægen slet ikke ville...

kæresten og jeg var uvenner  længe, fordi han synes jeg var egoistisk. men sagen var den at jeg mere eller mine følte mig som en morder.. og faktisk ikke kunne få mig selv til det... hvilket jeg vidste jeg ville komme til at kæmpe med efterfølgende, og havde jeg virkelig ikke lyst til...

vi forblev dog sammen, men vores forhold var også ødelagt, og bundede også ud i at han var utro mange gange, fordi han stadig synes jeg var egoistisk, og jeg stolede aldrig på ham igen fordi han netop havde reageret som han gjorde, i stedet for at være der og støtte en, og prøve at vende sig til tanken...

Anmeld

18. juni 2013

hautecouture

Anonym skriver:

Det helt, helt korte svar er Måske. 

Der er rigtig mange faktorer der spiller ind - jeg kan ikke endegyldigt sige Ja eller Nej. 

Anmeld

18. juni 2013

CroQuis

Jeg ville ikke kunne elske min mand lige så meget som før, hvis han tvang mig til noget, som jeg af hele mit hjerte ikke ville... Om det så er en abort eller noget andet, er ligemeget for mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.