Hjælp til tasken (endnu en tråd)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2013

mommy1991

Månsson skriver:

Oki tænker de har et anlæg på fødestuen hvis det er. tror ik høretelefoner er super behagelige lige der men det ska jeg ik ku sige.. Du har i hvert fald ting nok med

Okay, det har du måske ret i Men ellers fylder høretelefoner jo ikke såå meget  

Ja, jeg synes også det ser ud af meget - jeg har ikke pakket den endnu.. Men, kan være at jeg kommer til fornuft under selve pakningen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2013

L&V

emmagirl skriver:

Okay, det har du måske ret i Men ellers fylder høretelefoner jo ikke såå meget  

Ja, jeg synes også det ser ud af meget - jeg har ikke pakket den endnu.. Men, kan være at jeg kommer til fornuft under selve pakningen

Nej det gør de da ikke..

ha ha ja det ka være.. tror i hvert fald det bliver minimalt hva du kommer til at bruge.. Bebs ligger jo hud mod hud med jer også en dyne så der har den ik tøj på og når den så endelig har er det nok kun en body og sokker og dyne. Så tøj til hjem turen er nok det i ska tænke mest på.

Anmeld

17. juni 2013

Chili

emmagirl skriver:

Jeg har været i gang med at lave en liste over det, jeg skal have med til sygehuset - vil I kigge den igennem og se om jeg mangler noget? Eller om noget er fuldstændig overflødigt? Jeg har kigget andre lister fra andre hjemmesider og sådan noget - men, hvis I lige har to minutter til at lade øjnene rulle henover listen, vil jeg blive glaaaad 

Tøj til ham (str. 50 og 56):
- hue
- strømpebukser
- bodys (lang- og kortærmet)
- heldragt
- strømper
- hjemmefutter

Tøj til mig:
- ammebh
- ammetoppe
- undertøj
- bløde bukser
- hyggesokker
- klipklappere

Andet:
- bleer
- vådservietter
- tæppe
- voksipose
- stofbleer
- babydyne
- sutteklud/bamse
- bind 
- ammeindlæg
- blødt toiletpapir
- mobiloplader+mobil+telefonliste
- snacks (frugt, kakaobrikker, tørret frugt, kiks/müslibar etc)
- tandbørste+tandpasta
- deodorant
- shampoo
- elastikker+spænder
- mascara
- læbepomade
- vandrejournal
- pung
- håndklæde
- t-shirt til kæresten
- høretelefoner

Tror faktisk jeg havde stort set det samme med som du har skrevet

Underbukser får man sådan nogle frække net nogle på hospitalet og de har også bind, men selvfølgelig skal du jo have noget på hjem

Jeg fik brugt alt tøjet til ham faktisk, (vi var der også 5 dage pga. Operation) og på Hillerød sygehus fik vi altså ikke tøj til baby... Og ville også helst have han fik vores eget på
Vådservietter fik vi ikke brug for og heller ikke bleer, da de har på hospitalet
Ammebh havde jeg glæde af, da mælken løb til lige med det samme! Så der var nærmest mælk ud over det hele
Og voksiposen ville jeg som du skriver et andet sted smide i barnevognen

Held og lykke

Anmeld

17. juni 2013

christina92

emmagirl skriver:

Jeg har været i gang med at lave en liste over det, jeg skal have med til sygehuset - vil I kigge den igennem og se om jeg mangler noget? Eller om noget er fuldstændig overflødigt? Jeg har kigget andre lister fra andre hjemmesider og sådan noget - men, hvis I lige har to minutter til at lade øjnene rulle henover listen, vil jeg blive glaaaad 

- hue
- strømpebukser
- heldragt
- strømper
- hjemmefutter

Tøj til mig:
- ammebh
- ammetoppe
- undertøj
- bløde bukser
- hyggesokker
- klipklappere

Andet:
- bleer
- vådservietter
- tæppe
- voksipose
- stofbleer
- babydyne
- sutteklud/bamse
- bind 
- ammeindlæg
- blødt toiletpapir
- tandbørste+tandpasta
- deodorant
- shampoo
- elastikker+spænder
- mascara
- læbepomade
- vandrejournal
- pung
- håndklæde
- t-shirt til kæresten
- høretelefoner

Super god liste!

Husk 2 dyne betræk, da det ene godt kan blive beskidt jo.

Og så ville jeg ikke tage voksiposen med.

Bleer, vådservietter skal kun være til turen hjem i tilfælde af at et skift bliver nødvendigt.

Ikke alle sygehuse har stofbleer og tøj til den lille.

Jeg brugte kun sygehusets bind, men der er jo en smagssag

Anmeld

17. juni 2013

banana3

emmagirl skriver:

- hue
- strømpebukser
- heldragt
- strømper
- hjemmefutter

Tøj til mig:
- ammebh
- ammetoppe
- undertøj
- bløde bukser
- hyggesokker
- klipklappere

Andet:
- bleer
- vådservietter
- tæppe
- voksipose
- stofbleer
- babydyne
- sutteklud/bamse
- bind 
- ammeindlæg
- blødt toiletpapir
- tandbørste+tandpasta
- deodorant
- shampoo
- elastikker+spænder
- mascara
- læbepomade
- vandrejournal
- pung
- håndklæde
- t-shirt til kæresten
- høretelefoner

Nu måtte jeg jo også hen og kigge lidt på hvad vi skal ha med, efter dit indlæg jeg tænkte på hvad med sådan noget som en ammepude? Har man det med ??

Anmeld

18. juni 2013

mommy1991

banana3 skriver:

Nu måtte jeg jo også hen og kigge lidt på hvad vi skal ha med, efter dit indlæg jeg tænkte på hvad med sådan noget som en ammepude? Har man det med ??

Godt spørgsmål Tror du ikke man kan låne nogle puder og stable med? For den fylder da godt

Anmeld

18. juni 2013

lilledittemor

emmagirl skriver:

- hue
- strømpebukser
- heldragt
- strømper
- hjemmefutter

Tøj til mig:
- ammebh
- ammetoppe
- undertøj
- bløde bukser
- hyggesokker
- klipklappere

Andet:
- bleer
- vådservietter
- tæppe
- voksipose
- stofbleer
- babydyne
- sutteklud/bamse
- bind 
- ammeindlæg
- blødt toiletpapir
- tandbørste+tandpasta
- deodorant
- shampoo
- elastikker+spænder
- mascara
- læbepomade
- vandrejournal
- pung
- håndklæde
- t-shirt til kæresten
- høretelefoner

Rød = overflødigt

(i mine øjne )

Tøj til ham (str. 50 og 56): - hue - strømpebukser - bodys (lang- og kortærmet) - heldragt - strømper - hjemmefutter

Tøj til mig: - ammebh - ammetoppe - undertøj - bløde bukser - hyggesokker - klipklappere

Andet: - bleer - vådservietter - tæppe - voksipose - stofbleer - babydyne - sutteklud/bamse - bind - ammeindlæg - blødt toiletpapir - mobiloplader+mobil+telefonliste - snacks (frugt, kakaobrikker, tørret frugt, kiks/müslibar etc) - tandbørste+tandpasta - deodorant - shampoo - elastikker+spænder - mascara - læbepomade - vandrejournal - pung - håndklæde - t-shirt til kæresten - høretelefoner

Nu ved jeg ikke hvor du skal føde - men på Hvidovre Hospital har de f.eks. bleer, skumklude og stofbleer.

Voksipose er i mine øjne unødvendig - baby er svøbt i sin dyne stort set hele tiden + husk årstiden.

Herhjemme har jeg lige fundet lidt frem til vores taske - det eneste er dyne + lift, to langærmede body'er str. 50+56, en lille hue, et par strømper, en sut, sutteflaske og bamse.

Anmeld

18. juni 2013

Blirnokaldrigfru

emmagirl skriver:

- hue
- strømpebukser
- heldragt
- strømper
- hjemmefutter

Tøj til mig:
- ammebh
- ammetoppe
- undertøj
- bløde bukser
- hyggesokker
- klipklappere

Andet:
- bleer
- vådservietter
- tæppe
- voksipose
- stofbleer
- babydyne
- sutteklud/bamse
- bind 
- ammeindlæg
- blødt toiletpapir
- tandbørste+tandpasta
- deodorant
- shampoo
- elastikker+spænder
- mascara
- læbepomade
- vandrejournal
- pung
- håndklæde
- t-shirt til kæresten
- høretelefoner

Jeg synes din liste er super fin på vores sygehus havde de ikke tøj til barnet og man vil helst have sit eget på og hellere tage lidt for meget med end for lidt! Min kæreste var hjemme og hente mere tøj til vores pige da vi lå på sygehuset, fordi når hun gylpede og så var det så varmt vi ikke ku vurdere hva hun sku have på :/den med blødt toiletpapir er en go ide

Anmeld

18. juni 2013

Blirnokaldrigfru

emmagirl skriver:

Godt spørgsmål Tror du ikke man kan låne nogle puder og stable med? For den fylder da godt

Der er masser af puder og dyner og de har ammestuer med puder, stole osv - er sikker på man også kan på en pude med på værelset

Anmeld

18. juni 2013

Stivdie

emmagirl skriver:

- hue
- strømpebukser
- heldragt
- strømper
- hjemmefutter

Tøj til mig:
- ammebh
- ammetoppe
- undertøj
- bløde bukser
- hyggesokker
- klipklappere

Andet:
- bleer
- vådservietter
- tæppe
- voksipose
- stofbleer
- babydyne
- sutteklud/bamse
- bind 
- ammeindlæg
- blødt toiletpapir
- tandbørste+tandpasta
- deodorant
- shampoo
- elastikker+spænder
- mascara
- læbepomade
- vandrejournal
- pung
- håndklæde
- t-shirt til kæresten
- høretelefoner

Synes din liste ser god og udførlig ud
Men jeg ville mene, at der mangler en vigtig ting: kamera!
Selvfølgelig kan I have et super kamera i mobilen, men jeg ville have et digitalt (eller spejlrefleks) med også, så jeg var helt sikker på ikke at løbe tør for strøm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.