Han er gal på den flaske...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.123 visninger
33 svar
8 synes godt om
17. juni 2013

_-Kathrine-_

Jeg er stoppet med at amme min 5,5 mdr gamle søn her i weekenden..
Og det har ikke været nemt.
Hver gang han skal have noget at spise, skriger han, og det kan vare alt mellem 2 og 20 minutter. Og han er sulten... For det er også selvom der er gået 4 timer efter sidste måltid.

Jeg bliver selv enormt ked af det, når måltidet skal være på den måde.
Jeg presser ham ikke, vi holder mange pauser...
Faren kan ikke få lov til at gi, så bliver han endnu mere gal..

Har I nogle gode råd eller solstrålehistorier? Går det over?

P.s dette er ikke en debat om hvorfor jeg er stoppet med at amme, blot for at få gode råd fra andre der har stået i samme situation

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2013

TWT

min datter spiste ikke i 3 dage fordi hun var syg. Og min produktion gik ned. Så supplerede med flaske. Hun skreg hver gang jeg fandt den frem. Og smagte kun lige på det. Og nægtede så. 

men efter 8 dage, hvor jeg tilbød flasken 3 gange dagligt, ville hun gerne have deN. 

Sp sagde at de lige skal vende sig til smagen

Anmeld

17. juni 2013

Hvem?

_-Kathrine-_ skriver:

Hver gang han skal have noget at spise, skriger han, og det kan vare alt mellem 2 og 20 minutter. Og han er sulten... For det er også selvom der er gået 4 timer efter sidste måltid.

P.s dette er ikke en debat om hvorfor jeg er stoppet med at amme, blot for at få gode råd fra andre der har stået i samme situation

Sikker på det fordi han ikke har luft i maven, da MME jo er hårde ved maven

Ellers er det den rette str. sut der sidder i flasken?

Anmeld

17. juni 2013

_-Kathrine-_

min datter spiste ikke i 3 dage fordi hun var syg. Og min produktion gik ned. Så supplerede med flaske. Hun skreg hver gang jeg fandt den frem. Og smagte kun lige på det. Og nægtede så. 

men efter 8 dage, hvor jeg tilbød flasken 3 gange dagligt, ville hun gerne have deN. 

Sp sagde at de lige skal vende sig til smagen

Håber også bare at der skal gå lidt tid, inden han vender sig til den...
Det er desværre også nutramigen han får, så det smager sgu grimt..
Det er underligt for så snart han spiser, så er der ingen brok overhovedet... Han skal overtales lidt - var det også sådan hos dig?

Anmeld

17. juni 2013

_-Kathrine-_

Hvem? skriver:

Sikker på det fordi han ikke har luft i maven, da MME jo er hårde ved maven

Ellers er det den rette str. sut der sidder i flasken?

Har været meget i tvivl om suttens størrelse, men kunne læse mig frem til at den skulle være med lidt flere huller i, så han kunne fornemme at mælken flød, så han vidste hvad det var han skulle...
Vi sørger for at han får bøvset rigtig godt af, og så snart vi fjerner flasken kommer smilet frem igen, og han kommer af med noget hver dag, så tror ikke det er maven...
Når først man lige får ham overtalt spiser han med velbehag, det er det der er lidt underligt...
Han får nutramigen, og det smager også mega grimt, så håber han lige skal vænne sig til det?

Anmeld

17. juni 2013

l.kjoeller

_-Kathrine-_ skriver:

tror ligeså stille han accepterer det. jeg havde ikke problemet men nogen fra mødregruppen havde. der er dog nogen som ikke rigtig vil. du kan jo evt så småt starte op med grød hvis ikke du har gjort det for kan også være fordi han søger mere fast føde

Anmeld

17. juni 2013

gonefishing

_-Kathrine-_ skriver:

Jeg har aldrig kunne amme. Men min datter blev også "sur på flasken" omkring den alder.
Jeg fik af vide fra SP at det nok var pga. press og alt det der med at de SKAL spise hver 3-4 time, kan nemt ændre sig til at de vil spise når DE vil spise.

Så på trods af masser af frustration, gav jeg kun når mit barn "bad om det" det hjalp!

Anmeld

17. juni 2013

_-Kathrine-_

l.kjoeller skriver:

tror ligeså stille han accepterer det. jeg havde ikke problemet men nogen fra mødregruppen havde. der er dog nogen som ikke rigtig vil. du kan jo evt så småt starte op med grød hvis ikke du har gjort det for kan også være fordi han søger mere fast føde

Tak for dit svar... Vi giver det lidt tid
Han får mos en gang om dagen, men er ikke så interesseret i det endnu

Anmeld

17. juni 2013

_-Kathrine-_

Flodkilling skriver:

Jeg har aldrig kunne amme. Men min datter blev også "sur på flasken" omkring den alder.
Jeg fik af vide fra SP at det nok var pga. press og alt det der med at de SKAL spise hver 3-4 time, kan nemt ændre sig til at de vil spise når DE vil spise.

Så på trods af masser af frustration, gav jeg kun når mit barn "bad om det" det hjalp!

Tak for dit svar - det lettede lidt
Han er nemlig en stædig kamel og mener også at han bestemmer hvornår han skal spise, men er bange for at han så ikke får det han skal.
Samtidig er det jo også svært at presse noget i ham, hvis han ikke er sulten... Det bryder vi andre os heller ikke om...

Anmeld

17. juni 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78

Har været meget i tvivl om suttens størrelse, men kunne læse mig frem til at den skulle være med lidt flere huller i, så han kunne fornemme at mælken flød, så han vidste hvad det var han skulle...
Vi sørger for at han får bøvset rigtig godt af, og så snart vi fjerner flasken kommer smilet frem igen, og han kommer af med noget hver dag, så tror ikke det er maven...
Når først man lige får ham overtalt spiser han med velbehag, det er det der er lidt underligt...
Han får nutramigen, og det smager også mega grimt, så håber han lige skal vænne sig til det?

Er der nogen særlig grund til, at han får Nutramigen nu? Jeg spørger fordi, man jo plejer at sige, at man kun skal give de der 'allergivenlige' mme indtil de er 4 mdr - derefter har det ingen effekt. Så måske kunne du prøve at give ham alm mme

/ Taco78 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.